וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להצליח בקיקסטארטר? תגידו "חתולים"

נבדק מחקרית: החיות החמודות ביותר באינטרנט גם מביאות הצלחה בפרויקטים לגיוס המוני בקיקסטארטר

מהי הנוסחה להצלחה בגיוס המונים? מחקר חדש שביצעו חוקרים במכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה בחן את הביטויים המילוליים שבהם נעשה שימוש בפרויקטים מצליחים במסגרת קיקסטארטר, אתר גיוס ההמונים המצליח.

המחקר של זוג החוקרים מבית הספר למחשוב אינטראקטיבי בג'ורג'יה-טק בחן וניתח מעל 45 אלף קמפיינים שהופצו בקיקסטארטר מאז חודש יוני 2012 והפיקו רשימה של כ-100 ביטויים שיכולים לנבא הצלחה לפי המחקר. כ-52% מהקמפיינים שנבחנו לפרויקטים השונים הוגדרו כהצלחה.

במחקרם, טוענים החוקרים שגורמים כמו אורך הקמפיין ושילוב של סרטון הדגמה הם משמעותיים להצלחת הקמפיין, אולם גם לבחירת המילים בטקסט השפעה רבה על החלטת הגולשים האם להשקיע בו את כספם.

קאט-צ'ינג!

כמה מהמדדים להצלחה, על-פי המחקר, הם ביטויים שמשרים תחושת ביטחון, מדגישים את התגמול, הדדיות והשתתפות חברתית, חד-פעמיות והיעדר התרפסות.

שני ביטויים מפתיעים שנחשבים לכאלה שכדאי להשתמש בהם כדי לקדם את הצלחת המימון הם "חתולים" ו"קארמה טובה". איך מסבירים החוקרים את השימוש בחיות המחמד המייללות למימון פרויקטים? "אין לנו הסבר ברור להופעתם של חתולים", הם כתבו, "פרט לתובנה המקובלת שהאינטרנט אוהב אותם".

בתוך כך, מומלץ לעבור על המצגת השנתית המוצלחת שהפיקה קיקסטארטר לסיכום שנת 2013. קרוב ל-20,000 פרויקטים בתחומים שונים ממנו בהצלחה, ונראה שגיוס ההמון יבעט חזק גם בשנה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully