וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לפילם: אולפני פרמאונט יפיצו סרטים בפורמט דיגיטלי בלבד בארה"ב

סופו של עידן? אולפני פרמאונט נפרדים סופית מסלילי הפילם ומעכשיו יפיצו סרטים בפורמט דיגיטלי בלבד - כמו "הזאב מוול סטריט". זה האולפן הראשון שמעז לנטוש את מסורת הפילם

אולפני פרמאונט עומדים להיפרד מהפילם ולהפיץ את סרטיהם בארה"ב בפורמט דיגיטלי בלבד – כך דיווח ה"לוס אנג'לס טיימס" בימים האחרונים. בכך יהיה פרמאונט האולפן הראשון בהוליווד שעושה מעבר מלא לפורמט דיגיטלי וחדל להפיץ סרטים לבתי הקולנוע האמריקאיים על סלילי 35 מילימטר.

הסרט שבאמצעותו ציינו בפרמאונט את הבכורה למעבר הוא "הזאב מוול סטריט", המופץ בעותקים דיגיטליים בלבד, ואילו הסרט "והרי החדשות 2: האגדה ממשיכה" בהשתתפות וויל פרל הוא האחרון שהופץ בפורמט של פילם, לפי הדיווח. אלא שמבחינה בינלאומית המהפכה עדיין מתעכבת: באמריקה הלטינית ומחוץ לארה"ב יימשכו הפצות הפילם. ריצ'רד ורייר, כתב ה"לוס אנג'לס טיימס", העריך שלמרות הצהרות מצד אולפנים אחרים כמו פוקס ודיסני שהצביעו על כוונות לנטוש אף הן בשנים הקרובות את הפורמט הוותיק, עיכובן נובע מכך שאף אולפן לא רצה להיות הראשון שיזנח לגמרי את הטכנולוגיה הישנה – כאשר כ-8% מבתי הקולנוע בארה"ב מקרינים סרטים בפילם בלבד – והמהלך של פרמאונט צפוי לסלול את הדרך לשחקנים האחרים בשוק.

המשמעות העיקרית של הצעד היא התייעלות פיננסית וחיסכון גדול עבור האולפנים: בעוד עלות ההדפסה על פילם נאמדת בכ-2,000 דולר, הפצה באמצעות תקליטור דיגיטלי תהיה אף זולה יותר מ-100 דולר, ובנוסף מאפשרת הקרנה של סרטי תלת מימד, שהכרטיסים עבורם נמכרים בסכומים גבוהים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully