וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק נגד פרינסטון: "אתם בעצמכם בצניחה"

מלחמת "הכול עובר עליך וקקה בידיך" מתחוללת בין פייסבוק לאוניברסיטת פרינסטון: פרינסטון פרסמה מחקר נגד פייסבוק, אז פייסבוק השתמשה במחקר נגד פרינסטון עצמה. מכות

פייסבוק. ShutterStock
פייסבוק/ShutterStock

בכל יומיים נכתב איפשהו בעולם מאמר על כך שפייסבוק מת, אבל אוניברסיטת פרינסטון בארה"ב הלכה עם זה עד הסוף: שני דוקטורנטים בשם ג'ושוע ספצ'לר וג'ון קנארלה פרסמו בשבוע שעבר מחקר מקיף הטוען כי עד שנת 2017 תאבד פייסבוק כ-80 אחוזים מהמשתמשים שלה. אנשי פייסבוק מיהרו לפרסם תגובה מפורטת - ודי עוקצנית.

המחקר בפרינסטון מבסס את הטענה שלו על נתוני חיפוש בגוגל והמגמות הבולטות בהרגלי גלישה, לפיהם הוא הוכיח שפייסבוק בדרך להיעלם. בפייסבוק אימצו את הנשק של היריב: "החלטנו לנסות את אותה שיטת מחקר בדיוק - על אוניברסיטת פרינסטון עצמה", נכתב בטקסט התגובה של פייסבוק, וכך עשו: הם ניתחו את כמות האזכורים של מאמרי "פרינסטון" בגוגל לאורך השנים, וגילו שהיא נמצאת בירידה משנה לשנה. לפי ניתוח ממצאי גוגל, פייסבוק "חשפה" גם שבשבע השנים האחרונות מספר הסטודנטים בפרינסטון בירידה. אם נחשב את המשך דרכה של פרינסטון על פי הנתונים האלו, לפי שיטת המחקר של פרינסטון עצמה - נגלה כי עד שנת 2021 האוניברסיטה תיעלם כליל מעל המפה, עם 0 סטודנטים בין כתליה ו-0 אזכורים בגוגל. או במילים פשוטות יותר - "נה עליכם".

פייסבוק נגד פרינסטון. פייסבוק, אתר רשמי
הדיאגרמה של פייסבוק, המוכיחה כי פרינסטון בדרך אל קיצה/אתר רשמי, פייסבוק

וכדי לחדד את הפאנץ' ליין, מסיימת פייסבוק בתחזית טרגית: לפי שיטת המחקר של פרינסטון, המתבססת על חיזוי מגמות ירידה ועליה באזכורי גוגל - כולנו עומדים להיחנק למוות. "גם נתוני החיפוש של המילה 'אוויר' צונחים באופן עקבי בשנים האחרונות", מבשר הטקסט בציניות, ומצרף דיאגרמה רשמית המוכיחה את העניין. לפי המגמה הזאת, לא יהיה אוויר עד שנת 2060 - לפי הגישה ה"פרינסטונית". טיהי.

למען הסר ספק, הטקסט מסתיים בגילוי נאות: "אנחנו לא באמת חושבים שפרינסטון, או האוויר, ייעלמו בקרוב. אנחנו אוהבים את פרינסטון (ואת האוויר). בתור חוקרי נתונים, רצינו לתת תזכורת משעשעת שלא כל המחקרים שווים בחשיבותם, ושיש שיטות מחקר שעלולות להוביל למסקנות מופרכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully