וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל רוכשת חברת בינה מלאכותית ב-400 מיליון דולר

לרשימת הרכישות הגדולות של גוגל בזמן האחרון מצטרפת חברת DeepMind, המפתחת מוצרים המבוססים על בינה מלאכותית. מה הם מתכננים לנו שם?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הסרט "A.I. אינטליגנציה מלאכותית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גוגל רוכשת את חברת הסטארט-אפ DeepMind, העוסקת בבינה מלאכותית. לפי הדיווח באתר re/code, ענקית האינטרנט שילמה כ-400 מיליון דולר עבור הרכישה. לדברי גורם שצוטט בדיווח, DeepMind המעסיקה לפחות 50 אנשים היא "החברה העצמאית האחרונה עם מיקוד חזק בבינה מלאכותית", ושזו התחרתה בגוגל ובחברות אחרות בגיוס כשרונות. גוגל עצמה אישרה את קיום הרכישה אך סירבה להתייחס לפרטיה.

עוד לפי הדיווח, DeepMind מיישמת את הפיתוחים שלה בתחום הבינה המלאכותית במגוון מוצרים פוטנציאליים, בהם מערכת המלצות למסחר אלקטרוני. בנוסף, אחד ממייסדיה, דמיס הסאביס, מעצב משחקים ומהנדס בינה מלאכותית, נחשב לטאלנט בתחומים אלו.

לפי פורבס, פייסבוק הייתה מצויה במגעים לרכישת החברה בדצמבר 2012, ומנכ"ל גוגל לארי פייג' עצמו היה מעורב בעסקה. זו תהיה הרכישה הרביעית של גוגל שדווחה החודש: לפני כן רכשה את מפתחת התרמוסטט החכם Nest בעסקת ענק של 3.2 מיליארד דולר, את חברת אבטחת המידע ההודית Impermium, וכן את חברת Bitspin, מפתחת אפליקציות לאנדרואיד שפיתחה בין השאר את אפליקציית השעון המעורר Timely .

גוגל עצמה התחייבה להקים ועדת אתיקה כדי לוודא שלא נעשה שימוש לרעה בטכנולוגיית הבינה המלאכותית שלה, המשמשת אותה בין היתר בתחומי התרגום והפקודות הקוליות, לפי פורבס, וכן ביוזמת מעבדת הבינה המלאכותית שהקימה בשיתוף עם נאס"א במאי 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully