וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקום טוב באמצע

מרגישים שהאינטרנט שלכם לא זז מספיק מהיר? דו"ח עולמי מציג עלייה במהירויות הגלישה בישראל

עולם אינטרנט. ShutterStock
אם סופרים את אפריקה אנחנו ממש מהירים. לא כולל ריצות./ShutterStock

רק לפני כמה ימים דווחנו על כך שהושג הפס הרחב המהיר ביותר בעולם ותהינו מתי יגיע תורינו. ובכן, דו"ח מהירות האינטרנט העדכני של אקמאי (Akamai) פורסם בימים האחרונים ונושא עמו בשורה אחת חיובית עבור הגולשים הישראליים.

בקטגוריית מהירות שיא ממוצעת (המשוקללת מנקודות השיא בקצב הגלישה), הפכה ישראל למדינה המובילה באיזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), הכולל את כל מדינות אירופה, זאת בשל גידול רבעוני של 19% שבזכותו עקפה את רומניה. מתחתינו ברשימה גם הולנד, בלגיה ושוויץ. מהירות השיא הממוצעת שעומדת לזכות ישראל בדו"ח, המתייחס לשינויים שחלו במהירויות הגלישה בעולם מהלך הרבעון השלישי של 2013, היא 47.7 מגה-ביט בשנייה.
מדובר בזינוק שנתי של 55% לעומת השנה שעברה. הונג קונג, אגב, מובילה את הרשימה העולמית בקטגוריה זו, עם שיא ממוצע של 65.4 מגה-ביט. הממוצע העולמי בקטגוריה הוא 17.9 מגה-ביט בלבד.

באפרינג

במהירות גלישה ממוצעת (המשוקללת מכל קצבי הגלישה שנדגמו במדינה מסוימת במהלך הרבעון), הוצבה ישראל במקום ה-18 בעולם עם נתון של 8.3 מגה-ביט, זהה לזה של נורבגיה – מעל גרמניה, ספרד, הונגריה, צרפת ואיטליה, ומתחת להולנד (המובילה את הרשימה), רוב מדינות סקנדינביה, בלגיה, אוסטריה ואחרות. עבור ישראל מדובר בעלייה של שני שלבים לעומת הדו"ח הרבעוני הקודם.

בבלוג של החברה שבו הסבירה את שיטות המחקר שלה, ציינה אקמאי כי קטגוריית מהירות שיא ממוצעת מייצגת יותר לטעמה את יכולות ומגבלות החיבור לאינטרנט. זאת משום שמהירות שיא ממוצעת מתרחשת בדרך כלל בשעות הלילה או בזמנים אחרים שבהם העומס על הרשת פחות, לשם הורדת קבצים גדולים, והקצב המושג בזמנים אלה – שבהם מתקרבים הגולשים לקצה הקיבולת התיאורטי של חיבור האינטרנט – אינו דומה למספרים שהיו מתקבלים בתנאים רגילים.

בנוסף, בישראל יש שימוש של 20% בפס רחב שמהירותו גבוהה מ-10 מגה-ביט – גידול של 23% לעומת הרבעון הקודם ושל 193% לעומת השנה שעברה. מבין כל מדינות העולם, הוצבה ישראל במקום ה-23 בקטגוריה זו, לפני פולין, גרמניה והונגריה.

הדו"ח מגלה כי לרוב גדול של הגולשים בישראל מהירות גלישה גבוהה מ-4 מגה-ביט. בטבלה זו, ניצבת ישראל במקום ה-12 מבין מדינות העולם עם שיעור של 80% ועלייה רבעונית של 7.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully