וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא פוטוגניים: למה המוצרים של מיקרוסופט נראים כל כך גרוע בסרטים?

מיקרוסופט נורא רוצים שהגיבורים בסרטים ובסדרות ישתמשו במוצרים שלהם, אבל זה קצת מגוחך כשספיידרמן גולש בבינג וג'ק ריאן מסמס בווינדוז. למה הם תמיד יוצאים פאתטיים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ק ריאן הוא סוכן עשוי ללא חת. הוא לוחם, הוא חכם, הוא לא נרתע לעולם. כשליח של ה-CIA הוא עושה דברים מאוד מופרכים בסרט החדש והבינוני "ג'ק ריאן גיוס הצללים". הוא מצליח למשל לדהור על אופנוע ברחובות ניו יורק ועדיין לעשות שיחה בנייד.

אבל אפילו הסצנה הזו לא הולידה נחירות בוז מהקהל כמו הרגע שבו ג'ק צריך לסמס הודעה: הוא שולף את הטלפון, ולצופים מתגלה שסוכן העל משתמש בווינדוז פון. אם עד אותו רגע הייתה לקהל איזושהי חיבה לבחור, מעכשיו הוא כבר בטריטוריה לא מוכרת.”בהתחלה חשבתי שזה מוזר שהוא משתמש בטלפון הזה", כותב ג'ואל דייל באתר sonyrumors, ”אבל אז הבנתי שה-CIA כנראה משתמש בטלפונים האלה כי אף אחד לא יפרוץ אליהם, בעיקר בגלל שאף אחד לא כותב תוכנה בשבילם".

ספיידרמן: ממציא קורי-על, גולש בבינג

למיקרוסופט יש בעיית מכירות עם כל מוצר שלה שהוא לא ווינדוז המוכר. את אקס בוקס כבר למדנו לקבל כמוצר לגיטימי על אף עשרות מגרעותיו ותקלותיו, אבל אין רבים שמשתמשים בבינג בתור מנוע חיפוש, או בווינדוז כמערכת ההפעלה של הטלפון שלהם, ועל זון בתור נגן מוזיקה אין בכלל מה לדבר. ובכל זאת, מיקרוסופט רוצים שהמוצרים שלהם יחדרו לשוק והם לא חוסכים על דחיפתם כמוצרים לגיטימיים בעשרות סרטים וסדרות. הבעייה היא שבכל פעם, במקום לעורר בקהל רצון לנסות את המוצר המעניין, העסק נראה נלעג, לא הגיוני ואף זוכה למחוות יוטיוביות שרק מגחיכות את העניין עוד יותר.

הדרמה הגדולה ביותר בעניין התרחשה סביב הסרט "ספיידרמן המופלא", הריבוט (הבינוני גם כן, אך לפחות מצליח קופתית) לסדרת ספיידרמן בכיכובו של אנדרו גארפילד. בגירסה המחודשת פיטר פארקר הוא אפילו יותר גאון מאשר בגירסה הקודמת עם טובי מגוויר: את קורי העכביש שלו, למשל, פארקר יוצר בעצמו ולא מקבל אותם כחלק מכוחות העל שלו. דווקא בגלל היותו כזה תיכוניסט גאון, לא הסכימו הצופים לקבל את העובדה שפארקר ישתמש בבינג בתור מנוע חיפוש כשהוא נזקק לשירותי האינטרנט. ברדיט אף מופיע שרשור שלם על כך שאין מצב שחנון חובב מדע בן טיפש עשרה ישתמש במנוע החיפוש של מיקרוסופט כמנוע החיפוש המועדף עליו.

ברור למה מיקרוסופט התעקשו על העניין. כשבינג חולש רק על שלושים אחוז מנתח השוק של מנועי החיפוש, וגם אז בעיקר אצל מבוגרים שלא יודעים להחליף את האקספלורר שלהם בכרום, מיקרוסופט משתוקקים למצב עצמם כבני בית אהובים בקרב הקהל הצעיר. ובכל זאת, קשה להסביר את הרגע המביך אפילו יותר בסידרה "הוואי "5-0 הגירסה המחודשת. אחת הדמויות מבקשת לדעת משהו והשנייה אומרת לה "מה הבעיה. Bing it” על משקל google it. כאילו מישהו אשכרה אומר את זה על בינג אי פעם בגלגול הנוכחי.

הולי שיט ג'וני, תראה את הווינדוז סרפס שלי!

בכלל, במיקרוספט כמו במיקרוסופט - אם הולכים על משהו, אז מעמיסים ממנו בכמויות כאילו היה שיר חדש של עידן רייכל בגלגל"צ. דוגמא טובה לנושא היא Under the Dome של סטיבן קינג, סדרה שגם ככה גרמה לצופים לנוע באי נוחות בכיסאם עקב העלילה הכה מטופשת. כמויות האיזכורים של מוצרי מיקרוסופט השונים, גם הם לא הועילו לעליית קרנה. רגע השיא התרחש כאשר אנשים שנותרו מחוץ לכיפה כתבו הודעות לאנשים הכלואים בכיפה, אבל במקום להשתמש בעט ונייר כאנשים אמיתיים, התעקשו לכתוב על המסך של הווינדוז סרפס (surface) טאבלט שלהם מיני אותות חיים.

גם לסידרה "אלמנטרי" הצליחה החברה הכוחנית לדחוף את עצמה ואת מוצריה. את הרגע בו שרלוק הולמס מחבר את הטבלט סרפס למקלדת שלו ובכך מדגים את היכולות המיוחדות של הטאבלט הספציפי ואז עוד מחפש מידע בבינג, הגדירו הצופים כThe most cringe-worthy Microsoft product placement you'll ever see ובשפת הקודש: תקיעת המוצר הזו תגרום לכם להתפתל.

מיוחד לחייזרים

כשב-2006 המכירות של מכשיר הזון היו כה נמוכות ושינמכו אותו למקום חמישי בלבד במצעד הנגנים הנמכרים בארצות הברית (אחרי סאנדיסק וממורקס אפילו) - במיקרוספט, במקום לתקן את בעיות ה-wifi של המוצר כפעולת הבראה, בחרו להשקיע בעוד פרסום. זה לא באמת עזר. קשה למצוא איזכורים למכשיר הכה לא יעיל הזה בסרטים וסדרות. למעשה, כאשר הוא כבר הוזכר, זה היה כדי ללעוג לו. בסדרה "משפחת סימפסון", כשהמשפחה זורקת את כל הזבל שלה לחור שחור, היא מגלה שהוא מגיע לחייזרים. אלו מודים להם על המוצר המדהים ביותר שרק בו הם שומעים מוזיקה - הזון. המשפחה נותנת להם להחזיק בו.

בסדרה "צ'אק", העמוסה בטכנולוגיה מזנים שונים, השותף של צ'אק אומר שיש לו שיר מסויים על מכשיר הזון שלו. “יש לך זון?” שואל צ'אק בפליאה. “נראה לך?”ענה השותף הלץ,”אני מביא את האייפוד שלי". לא, אבל זה שג'ק ריאן משתמש בווינדוז פון זה כן הגיוני.

אגב, גם לסידרה "המתים המהלכים" ניסו אנשי יחסי הציבור של בינג להכניס את המוצר, אבל אף אחד לא הצליח לפתור את הבעיה- כיצד בעולם פוסט אפוקליפטי בו אף אחד לא מחזיק טלפון, יהיה אינטרנט פעיל. וטוב שכך, כי אף יותר מהקושי להסביר את קיומה של רשת פעילה, היו נאלצים היוצרים להתמודד עם גל תלונות על כך שאנשים במנוסה נעזרים במנוע החיפוש הכה לא פופולרי הזה.

בסופו של יום ברור לכולם שאין ברירה והפרסום העקיף חייב לקרות. ככל שתקציבי סרטים עולים, כך עולה גם הצורך של המפיקים בעוד מפרסמים. ובכל זאת, מיקרוסופט חייבים לדעת איפה לדחוף את הפרסום שלהם. טוב, לפחות הם לא מגוחכים כמו סאבווי:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully