וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוקי כותב קוד תוכנה

סוף סוף - ספר ילדים שמלמד פעוטות לתכנת מחשבים! מתכנתת מניו-יורק גייסה בקיקסטראטר 200 אלף דולר להוציא לאור את הספר, שנועד לפתוח את כלל הציבור לעולם התכנות הקסום

מתוך הספר hello ruby שמקודם בקיקסטארטר. www.kickstarter.com/projects/lindaliukas/hello-ruby#, אתר רשמי
מתוך עמוד הקיקסטארטר של הספר, https://www.kickstarter.com/projects/lindaliukas/hello-ruby/אתר רשמי, www.kickstarter.com/projects/lindaliukas/hello-ruby#

אחרי שספרי ילדים לימדו פעוטות לעשות קקי בסיר, לספור עד 10 ולעשות כלבלב מפלסטלינה, הגיע השלב הבא: ללמד אותם לכתוב קודים לתוכנות מחשב. נמאס לכם שהתינוק שלכם מסתובב בבית בחוסר מעש במקום להמציא אפליקציה? הספר הבא הוא בשבילכם.

לינדה לוקאס בת ה-27 התאהבה בתכנות מחשבים, אחרי שלימדה את עצמה כילדה לבנות אתרים באינטרנט. עכשיו היא מוציאה לאור ספר ילדים מאוייר, שנועד ללמד את המלאכה לילדים רכים. הספר שכתבה, "הלו רובי", מספר את סיפורה של רובי - ילדה יצירתית שיוצאת להרפתקאות דמיוניות, ועל הדרך לומדת מה זה קוד בינארי ואיך מנסחים פקודות תנאי, וכל זאת בעזרת חבריה הטובים - נמר, פינגווין ויצור שנראה כמו הרובוט של אנדרואיד.

"שפת תכנות היא הספרות של המאה ה-21", כותבת לוקאס בעמוד הקיקסטראטר שפתחה למימון הספר, "העולם שלנו מנוהל על ידי תוכנות מחשב, ואנחנו צריכים אוכלוסיה יותר מגוונת שתדע לבנות אותן". הספר מגיע בשני חלקים: הסיפור עצמו, וספר הפעלה מעשי - שניהם מיועדים לילדים בסביבות גיל 7.

האג'נדה של לוקאס - להפוך את הטכנולוגיה לנגישה יותר - הובילה אותה להקים גם ארגון ללא מטרות רווח בשם Rail Girls, שנועד לקרב נשים צעירות לתחום התכנות. את ספר הילדים שלה היא קיוותה לממן באמצעות אתר המימון קיקסטארטר - והציבה רף של 10,000 דולר לגייס. הרף נחצה תוך שעות ספורות, וכרגע הסכום שגוייס עומד על למעלה מ-200 אלף דולר - פי 20 מהסכום המבוקש. אולי כדאי שהספר הבא של לוקאס ילמד ילדים לעשות בוחטות מקיקסטרארטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully