וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפשו ביאהו

מנכ"לית יאהו מריסה מאייר מתכננת לסיים את השותפות עם מיקרוסופט, ולהחזיר את יאהו לתחום החיפוש ברשת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהובלת המנכ"לית מריסה מאייר, יאהו עשויה לחזור בקרוב לתחום החיפוש. לפי הדיווח של קארה סווישר מהימים האחרונים באתר re/code, החברה עובדת בימים אלה באופן מואץ על שני פרויקטים תחת שמות הקוד Fast Break ו-Curveball, אשר יובילו אותה לסיום ההסכם שלה בתחום החיפוש עם מיקרוסופט. מאייר, כך דווח, הציבה מסגרת זמן קצרה של שלושה עד ארבעה חודשים, שבסיומם עשויה יאהו להשיק מנוע חיפוש עצמאי חדש.

בעקבות ההסכם שנחתם ב-2009 בין מנכ"לית יאהו לשעבר קרול בארץ לחברת מיקרוסופט, מספקת האחרונה – מפתחת המנוע בינג – טכנולוגיית חיפוש ושירותי פרסום בחיפוש ליאהו, אולם היא מעבירה נתח מההכנסות עבור החיפוש שנעשה בתחום של החברה השנייה. כעת, ליאהו ישנה שליטה על חוויית המשתמש בלבד בתחום החיפוש. ההסכם ארוך הטווח נחתם לתקופה של עשר שנים, אולם ההסכם הנוגע לתשלומים בתחום החיפוש הוארך בשנה שעברה בתחומי ארה"ב ותוקפו צפוי לפוג בסוף מרץ. אז, מעריכים הדיווחים, תציג יאהו אסטרטגיה חדשה בתחום החיפוש – שעשויה לסמן חזרה לפלטפורמה פרסומית כדוגמת Panama שהושקה ב-2006 ואולי אף לבניית מנוע חיפוש עצמאי, תוך שהיא מנצלת אי עמידה של מיקרוסופט בהתחייבויות שונות של ההסכם, דבר שמציינים בכירי יאהו שוב ושוב בדו"חות השנתיים של החברה, לפי הדיווח של PCWorld.

מאייר עצמה אינה מרוצה מהמשך ההסכם עם מיקרוסופט, וחיפשה אמצעים משפטיים כדי לסגת מחלק מההתחייבויות של יאהו בהסכם, דיווחה סווישר, כולל שימוש בעובדת החלפתו של מנכ"ל מיקרוסופט הנוכחי ואי-מינויו של מנכ"ל חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully