וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילון הפייסבוק המלא: מ"אנפרנד" עד "תיקיית other"

מה זה לאנפרנד, איך מזהים טרול ואיך עושים שיימינג: לרגל חגיגות העשור של הטק לפייסבוק, קבלו את מילון הפייסבוק המלא

פייסבוק. ShutterStock
פייסבוק/ShutterStock

א'

אנפרנד / לאנפרנד – לבטל את החברות הפייסבוקית שלך עם מישהו. בדרך כלל האינפרונד מתרחש כשהחבר מעיק, מציף את הפיד או סתם כבר לא רלוונטי, אבל הוא משמש גם ככלי לאיום או לאיבה הפגנתית. דוגמא: "הבא שחופר פה על הסרט 'Her' חוטף ממני אנפרנד לפנים". מומלץ לערוך אינפרונד כללי לחברים לפחות פעם בשנה.

אנפולואו / לאנפל – המקבילה הפייסבוקית ל"טוב חפרתם, אל תקראו לי יותר". כפתור ה-Unfollow חותך אותך מהדיון כך שלא תקבל יותר נוטיפיקיישנס (ע"ע) על התקדמותו המתישה. שימוש אפשרי: "טוב, השרשור הזה התחיל מעניין אבל איכשהו שוב הגענו ללרלר על חנטל. יאללה, אינפלתי".

איבנט – עמוד שפותחים לאירוע, מהזמנה למסיבה או כנס ועד לאיבנט כמו "כל מי שרואה עכשיו 'עממיות' שייכנס לכאן!"

אטנדינג – סימון ה"אני אגיע" בעמודי אירוע. רוב האנשים יסמנו "מייב אטנדינג" כי פאדיחה לסמן שהם לא מגיעים בכלל. 40 איש עשו אטנדינג ליומולדת שלך? מזל טוב, אפשר להזמין שולחן לשישה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ד'

דופלגנגר, שבוע ה – שבוע הדופלגנגר חל ממש בימים אלה, והוא התקבע כחג של ממש ברשת החברתית. החוקים למשתתף: עליך לשנות את תמונת הפרופיל שלך לתמונה של כפיל שלך – סלב שדומה לך, או דמות מצוירת, או ידית של דלת – העיקר היצירתיות. החוקים למגיבים: עליכם להגיב ב"אתה הרבה יותר חתיך!" או "יואו ממש דומה סקרלט ג'והנסן זה בול את!".

ח'

חברים – בניגוד למשמעות המושג הזה בחיים האמיתיים, החבר הפייסבוקים הוא כינוי לכל דביל שעשית לו קונפירם בהיסח הדעת. מזל טוב, מעכשיו הוא עלוקה על המוח שלך.

חן טל / לחנטל – חן טל היא אושיית רשת שהתפרסמה בעיקר בזכות תמונות של מחשופים, הגיגים על כלום וסיפור סרטן מפוברק. שם הפעול "לחנטל" בא לתאר השגת צומי וירטואלי בדרכים מפוקפקות. דוגמא: "סליחה על החינטול אבל הנה עוד תמונה שלי עם הביקיני החדש מה דעתכם".

חתול - אין לך לייקים? שים תמונה של חתול.

ט'

טיימליין – סיכום חייך בפייסבוק מעתה ועד עולם.

טרול / להטריל – הטרול נודניק וירטואלי שמסתנן לדיונים שלא באמת מעניינם אותו או לקבוצות שהוא לא באמת תומך בהן, רק כדי לעצבן את הגולשים. לעתים הטרול יתחזה למישהו אחר או יעמיד פנים שהוא אחד מהחבר'ה דווקא כדי להפיל אותם בפח, ואז קשה יותר לאתר אותו.

י'

יא סלב – ציטטו אותך ב"סטטוסים מצייצים"? שיתפו תמונה שלך בקבוצת "אזרחי חדרה"? תייגו אותך בטעות על כרטיס שנה טובה? חבריך יברכו אותך ב"יא סלב" מרגש. אבל אל תטרח להזמין פרוות מינק, אתה לא באמת סלב.

לייק / ללייקק – כפתור הלייק מבטא יותר מאשר "אהבתי": הוא משמש גם כהכרה בחשיבותו של הסטטוס או כותב הסטטוס, וכמטבע עובר לסוחר של צומי דו-כיווני. דוגמא: "עשיתי לך לייק על הסטטוס, אז למה לא עשית לי גם?"

לינצ'טרנט – מישהו עשה משהו על הסקאלה שבין "מזעזע" ל"מרגיז מעט"? קהילת הגולשים מתאספת לקלל אותו, לצחוק עליו ולהפיץ את פרטיו. שימוש אפשרי: "אמין אסלנוב בסך הכול משך לחתול בזנב, לא יפה לעשות עליו לינצ'טרנט בגלל זה".

מוחכוורת – או hivemind בלעז. כינוי ליישות האינטרנטית שכוללת את כל מי שעשוי לקרוא את הסטטוס שלכם, ואת כל מגוון הידע והדעות של אותה קבוצה. שימוש אפשרי: "מוחכוורת, אם בלעתי מסטיק זה באמת יושב לי בבטן 7 שנים"?

נ'

ניטפוק / לנטפק – להיטפל לפרטים חסרי חשיבות. דוגמא: "פוסט מצמרר, משתתף בצערך... אבל כותבים 'אבא נפטר אתמול מכלמידיה' ולא 'מיקלמידיה'... סליחה על הניטפוק (: "

נוטיפיקיישן / נוטיפיקציות – יש! הבהוב אדום על אייקון הגלובוס בראש העמוד! זה אומר שקרה משהו איפשהו! סוף סוף אגאל מהשגרה השוחקת הזאת ו... אוקיי זה אימא שתייגה אותי בתמונה מהבת מצווה.

ס'

סטטוס – בראשיתו של פייסבוק, סטטוס היה רק כשמו כן הוא – תיאור מצב. רחלי is בעבודה, רחלי is אוכלת קורנפלקס. עם הזמן שכללנו את ההודעות שלנו לעיתונות, ה-is נשר ועכשיו "סטטוס" מתאר כל הגיג מפגר שעשוי לקפוץ לנו לראש, החל מתקציב המדינה וכלה ב"עעעעעע לא מצליחה להוציא את הריס מהעין".

צ'

צ'אט - המקום שאליו הולכים כל החברים שלא ענית להם בטלפון.

פ'

פיד – כיכר העיר של החיים הווירטואליים המוגבלים שלך. כאן מתרכזים כל הסטטוסים של החברים, התכנים המשותפים, הלינקים לסרטונים, הפוסטים הממומנים ודיווחי הפעולות של הסובבים אותך. מדי פעם פייסבוק לוקח על עצמו לשנות לך את סינון הפיד מ"Most recent" ל-Top stories", ועולמך מתהפך.

פרופיל – הזהות שלך בפייסבוק. שזה אומר, תמונה מטושטשת מרחוק עומד על הרשורת אינפורמציה שמספרת איפה למדת בגיל 8 ופירוט הלייקים שעשית לקבוצת "ארץ נהדרת" וסינרגיה". בקיצור, המקום שלך להראות שאתה מיוחד.

פוק – פעם אנשים היו עושים זה לזו פוק. עכשיו כבר לא. סוף.

פרסומות – הפרסומות בצד ימין של הפיד מתאימות את עצמן לפרטי הפרופיל שלך ולשינויים שעוברים עליך: את רווקה? הפרסומות זועקות "גם את יכולה למצוא אהבה ברשת". התארסת? הפרסומות מתחלפות ל"גן האירועים הקסום ביותר" ו"איפור כלה מהסרטים!". התחתנת? עכשיו מציעים לך רק "זה הזמן לרדת במשקל" ו"גיל 30 זה לא מוקדם מדי לבוטוקס". גלגל החיים.

פוסטים ממומנים – מעולם לא עשית להם לייק, אבל איכשהו כל בוקר הפיד שלך נפתח ב"נמאס לך להיות שמנה? תני לייק!" במימון חברת וואטאבר בע"מ. אם רק היה אפשר לטרוק להם את השפופרת כמו פעם.

ש'

שיימינג – לבייש מישהו בפומבי ברשת, בעקבות עוול שגרם ושדורש הוקעה. השיימינג עשוי להוביל ללינצ'טרנט (ע"ע).

שייר / שיתוף – אהבתם את הסטטוס? כבר מזמן לא מספיק ללייקק. שתפו!

ת'

תיוג / לתייג – ההמצאה המטומטמת ביותר של פייסבוק מאז הפיד הנגלל לנצח: צילמו אותך בולסת במסיבה בסתר? תישארי מתויגת ללא הסכמה עד שתגיעי למחשב כדי להסיר את התיוג. דודה שלך העלתה תמונה של "חוכמת הפרפר" על מה זאת אהבה? תתכונן להיות מתוייג שם עם עוד 800 אומללים. התיוג הוא הגרסה הפייסבוקית ל"מתעלם ממני? ככה? נראה אותך מתעלם עכשיו".

תיקיית Other – כל יומיים בערך מישהו מגלה אותה לראשונה. תבדקו את תיקיית ה-Other שלכם! יש שם מלא הודעות שלא ראיתם! אז תבדקו באימשלכם.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully