וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: אפליקציית Paper

נמרוד דוויק, TECH

5.2.2014 / 14:09

המוצר החדש של פייסבוק הושק השבוע לשוק האמריקאי. האם סופסוף הרשת החברתית הצליחה להרים אפליקציית מובייל מוצלחת?

אפליקצייתPAPER  של פייסבוק – מתוך הסרטון הרשמי. https://www.facebook.com/paper, צילום מסך
Paper - צילומי מסך מתוך הסרטון הרשמי של האפליקציה/צילום מסך, https://www.facebook.com/paper

אפשר לומר הרבה דברים על פייסבוק. חלקם טובים, חלקם רעים, אבל יש דבר אחד שהוא קונצנזוס: פייסבוק היא חברה שעד כה לא ידעה לייצר אפליקציות מובייל מוצלחות. זה עניין מפתיע לכל הדעות, במיוחד לאור דו"ח ההכנסות האחרון של החברה, המדווח כי הענף הרווחי ביותר עבורה הוא פרסום במובייל.

בישראל לבדה מעל ל-2 מיליון משתמשי פייסבוק עושים זאת בעיקר דרך המובייל. בעולם השלישי והשני, אזורים הנחשבים לכרים המתפתחים ביותר של פייסבוק, טריטוריות לא רוויות, השימוש במובייל נפוץ יותר מפי.סי. לאור כל זאת עולה השאלה המטרידה: איך יכול להיות שחברת האינטרנט הגדולה, ואחת החשובות שקיימות כיום, עדיין לא השלימה את הפער?

פייסבוק ניסתה, ועדיין מנסה להשלים פערים. זה התחיל במסע רכישות עצבני, שהיקרה שבין הרכישות היא אינסטגרם. רכש של חברת אפליקציה טובה לא מבטיח בהכרח שיהיה עתיד לאפליקציה. מצד שני הוא מבטיח שהאנשים שבה, אלו שאחראים על העיצוב, החוויה, הקוד והממשק, שידעו לייצר מוצר מובייל טוב אחד, יוכלו לתרום מהידע שלהם. כך פייסבוק מיישמת ב-Paper את כל מה שהיא למדה משחקני הרכש החדשים שלה ומייצרת מוצר בינוני באריזה יפה ונוחה להפליא.

אפליקצייתPAPER של פייסבוק – מתוך הסרטון הרשמי. https://www.facebook.com/paper, צילום מסך
אפליקצייתPAPER של פייסבוק – מתוך הסרטון הרשמי/צילום מסך, https://www.facebook.com/paper

מהפך מחשבתי - כן. חידוש אמיתי - לא

כמוצר מבית פייסבוק, Paper שהושקה השבוע לשוק האמריקאי היא מהפך מחשבתי וביצועי. לאחר שנים של מפח נפש כואב בכל הקשור לאפליקציות, מורגש כי יש שינוי משמעותי. למיליוני המשתמשים שהאפליקציות הרגילות של פייסבוק (זו לניהול דפים עסקיים וזו האישית) קרסו להם בידיים פעם אחר פעם צפוייה חוויה נעימה ביותר, עם זאת אין ב-Paper חידוש אמיתי.

מדובר בעוד אפליקציה המשלבת תצוגת מגזין לכתבות בנושאים שונים מהרשת. הפעם החידוש הוא עדכונים מהניוז פיד הפייסבוקי. לקורא הבינוני, הלא מומחה, זה שלא ילך ויחפש את Flipboard למשל, מדובר בפתרון מצוין המשלב את שתי האהבות של משתמשים – תוכן טוב ומגע רציף עם הרשת החברתית שלו.

הכניסה הראשונית לאפליקציה היא חוויה חלקה ונעימה. הטיוטוריאל הראשוני עשוי היטב, והוא כולל גם הדרכה קולית. במהלכו, פייסבוק מציעה למשתמש לבחור משלל תחומים הזוכים לשמות הסקסיים לכאורה Pop Life, Tech, Cute, Lol, Glow ואפילו Pride. כך יכול משתמש ה-Paper לעצב לעצמו מגזין נושאי מותאם אישית. בשונה מאפליקציות RSS, כדוגמת Feedly, כאן אין אפשרות לבחירה מותאמת של ערוצי תוכן ספציפיים או להוסיף מידע מאתרים לפי בחירתך. כך נותר חובב תחומים אזוטריים שונים כמי שהאפליקציה לא מאפשרת לו מרחב התאמה אישית.

במקביל מסבירה לך האפליקציה, שוב בקול, כיצד לשתף, כיצד לחזור חזרה וכן הלאה. הממשק מותאם מובייל וטאץ' באופן מופתי. אף על פי שפעילויות ה-Tap וה-Swipe שהיא מאפשרת על מנת לנווט בה אינן אינטואיטיביות (מגע במעלה הטלפון או בתחתיתו על מנת לנוע קדימה ואחורה), הרי שבמהרה מתרגלים אליהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אפליקצייתPAPER  של פייסבוק – מתוך הסרטון הרשמי. https://www.facebook.com/paper, צילום מסך
אפליקצייתPAPER של פייסבוק – מתוך הסרטון הרשמי/צילום מסך, https://www.facebook.com/paper

מבחינת פונקציות רגילות של פייסבוק, Paper מציעה אריזה יפה - תמונות גדולות ניתן לראות על ידי הזזת המכשיר עצמו, פתיחת לינקים מגיעה עם תחושת קיפול של העמוד - אך ללא מנעד שימושיות רחב.

צ'אט הפייסבוק פועל באופן חופשי לאורך השימוש ב-Paper, עם ממשק בועות השיחה המוכר. עם זאת, לא ניתן לטעון את רשימת החברים על מנת ליזום שיחה תוך כדי הקריאה. כתבות המפנות לאתרים אחרים נטענות בדפדפן פנימי, בדומה לאפליקציית פייסבוק הרגילה, אך ללא תאימות יוצאת דופן לממשק עצמו. כך יוצא שאתרים שלא הותאמו למובייל, ופייסבוק מציע כאלו בערוצי התוכן השונים שלה, עדיין לא נטענים כשורה. כשל נוסף של האפליקציה הוא התאימות שלה לגרסאות מובייל של iOS בלבד. האפליקציה נוסתה במיני אייפד (טרם יצאה אפליקצייה יעודית לאייפד) והתמונות שהעלו חברים ונראו בלשונית ה-Facebook היו מתוחות ומפוקסלות.

לסיכום, Paper הוא מוצר ארוז יפה אך כזה המיועד למשתמש הבינוני. המשתמש שרוצה נוחות, שיגישו לו מידע ארוז יפה ונוח, מבלי לוותר על הרשת החברתית החביבה עליו. זה שיסתפק בלקרוא עדכונים של חברים וקצת להבין כותרות מעניינות בתחומים מוגדרים מראש. אולי פייסבוק מייצרת סיפורים, אבל במקרה של Paper היא מנסה לייצר סיפור משותף, בינוני למדי, המותאם לכל.

שורה תחתונה: לטווח הרחוק זה לא רע, זה אפילו כיפי, אבל בפירוש לא למשתמש המתוחכם.

* הכותב הינו מרצה לשיווק אונליין, מעצב משחקים ובעלים של סוכנות הניו מדיה דייס מרקטינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully