וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה זאת בעצמך: מדפסת שמשחקת הוקי אוויר

TECH

9.2.2014 / 17:03

חובב רובוטים מספרד לקח חלקים של מדפסת תלת-מימדית והרכיב מהם רובוט שמשחק הוקי-אוויר, בהתבסס על תנועת המדפסת לצדדים. הגיוני

מה אפשר לעשות עם חלקים שמיועדים למדפסת תלת-מימד? כלומר, חוץ מלבנות מהם מדפסת תלת מימד. חובב הרובוטים חוזה חוליו מספרד ניסה לבנות מדפסת כזו בעצמו, אך גילה שהרבה יותר מעניין לבדוק מה עוד אפשר לעשות עם התכונות המיוחדות של המנגנון. למשל, לשחק הוקי-אוויר. "הבת שלי אוהבת הוקי-אוויר, ואני אוהב רובוטיקה, אז יום אחד עלה רעיון בראשי... האם אוכל לבנות...?" מספר חוליו בבלוג הטכנולוגיה שלו.

הרעיון הכללי כבר שם: מדפסת מתוכנתת לאותה תנועה גמישה מימין לשמאל, שמותאמת לשרטוט נתון. חוליו היה צריך לכתוב קוד חדש לתנועה מהירה וחדה יותר, ולשלב חיישן תנועה שיזהה את תנועת הדיסקית על השולחן. את הרובוט המשופר חיבר לשולחן הוקי-אוויר ביתי שבנה מלוחות עץ ומאווררי מחשב, והתוצאה - רובוט שמשחק הוקי אוויר על ידי תנועה מהירה מימין לשמאל המחשבת את תנועת הדיסקית ומתאימה את עצמה אליה. הרובוט גם מגן על ה"שער" שלו וגם מנסה להכניס את הדיסקית לשער היריב בזווית הטובה ביותר.

אז כמה טוב הרובוט הביתי הזה משחק? מספיק טוב כדי לנצח את הבת הקטנה של חוליו, אבל הוא עדיין מתקשה להתמודד עם שחקני הוקי אוויר בוגרים ומנוסים עם גובות מתוחכמות יותר. בנוסף, מספר חוליו, אפשר לתכנת את תנועת הרובוט כך שאם תתנו לו עט הוא יוכל לצייר ולכתוב בו תבניות קבועות מראש. אה ואם ממש משעמם לכם, אתם יכולים להדפיס משהו בתלת מימד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully