וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימס דין נגד טוויטר

החברה שמחזיקה בזכויות של ג'יימס דין תובעת את טוויטר בגלל חשבון מזויף שפתח לו מעריץ

ג'יימס דין. GettyImages
ג'יימס דין. לא בטוויטר/GettyImages

ג'יימס דין לא כותב בטוויטר. חשוב שנדגיש זאת, מבחינה משפטית, שלא יהיו אי-הבנות. במיוחד מאז ש- CMG Worldwide, החברה שבבעלותה כל הזכויות ליצירתו ודמותו של ג'יימס דין, נבהלה כל כך לגלות שמעריץ תמים פתח חשבון טוויטר המוקדש לשחקן, עם תמונות וציטוטים שלו, והחליטה להילחם בו.

כבר שנה שלמה שהחברה דורשת מטוויטר לסגור את החשבון המזוייף של ג'יימס דין, ללא הצלחה. לטענת החברה, החשבון פוגע במורשתו של דין - לפחות, המורשת הספציפית ששייכת משפטית ל- CMG Worldwide ומזרימה לה כ-3 עד 5 מיליון דולר בשנה. עכשיו הגיע זמן לתבוע את חלקה בעמוד המחווה הפיראטי בעל 8,000 העוקבים (לעמוד הרשמי של חברת CMG יש רק 133).

מתוך עמוד הטוויטר המזוייף של ג'יימס דין. טוויטר, צילום מסך
עמוד הטוויטר המזוייף של דין/צילום מסך, טוויטר

עד כה, טוויטר לא הגיבה על התביעה ואף לא הסירה את העמוד המושמץ. חוקי טוויטר אוסרים על התחזות לאדם אחר באתר, אך כאן מדובר באדם מת, וברוב הפוסטים בעמוד הטוויטר "ג'יימס דין" השחקן מוזכר בגוף שלישי - כלומר, אף אחד פה לא חושב ליצור את הרושם שג'יימס דין בעצמו קם מהקבר כדי לצייץ את הגיגיו. ובכל זאת, ב-CMG Worldwide מתעקשים ללכת עם זה עד הסוף, והם תובעים את טוויטר בין השאר על הפרת זכויות יוצרים ופרסום כוזב. על פי ההוליווד ריפורטר, התביעה כוללת גם את המפעילים האנונימיים של העמוד.

אך לצד הדיווחים על התביעה, מסתמנים כיוונים לפשרה מצד חברת CNG, אולי בעקבות הפרסום השלילי של הסיפור. עמוד הטוויטר המזוייף של ג'יימס דין פרסם הבוקר מכתב שקיבל מהחברה:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"חברת CMG מסכימה שתמשיכו לנהל ולעדכן את העמוד", נכתב באימייל, "אולם, בתור הנציגים של מי שמחזיק בזכויות, אנחנו מבקשים שתאפשר ל-CMG לנהל את העמוד במשותף" השת"פ יכלול, לדברי מנהלי CMG, שימוש בעמוד לקידום מסחרי של מוצרים הקשורים לג'יימס דין. האם כך תסתיים הפרשה, באיחוד כוחות של עמוד מעריצים פיראטי ותאגיד מסחרי? מפעילי העמוד עדיין לא משחררים רמז בנושא.

הנושא של "התחזות או פארודיה" ברשת החברתית הוא לא חדש וגם לא ממש הוכרע עד היום. רק לפני שנה, בפייסבוק שלנו פה במולדת, הפעיל הגולש בן מאירי עמוד פארודי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. העמוד השתמש בפוסטים המקוריים מהעמוד האמיתי של נתניהו, עם עיוות קל שמגחיך את דמותו. מנהלי העמוד האמיתי דיווח על העמוד המזוייף לפייסבוק, שבניגוד לטוויטר - מסיר מיד כל תוכן שחשוד בהפרת זכויות יוצרים, והעמוד אכן נסגר. חבל, היה יכול להיות שת"פ יפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully