וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: האינטרנט פתח מלחמה נגד הריגול והצנזורה

"היום אנו משיבים מלחמה", מצהיר עמוד אינטרנט שמאגד בתוכו אתרים כמו מוזילה, טאמבלר ו-Reddit, ויוצא להילחם בהצעות חוק אמריקאיות שיגבילו את חופש המידע באינטרנט

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

קבוצה של ארגונים ואקטיביסטים ברשת פתחו היום (ג') בקמפיין מקוון המכונה "היום שבו אנו משיבים מלחמה", נגד הסוכנות האמריקאית לביטחון לאומי, ה-NSA. זאת בעקבות חוקים חדשים שמנסים להעביר מחוקקים אמריקאים, כמו גם הדיווחים על המעקבים ופעולות איסוף המידע הנרחבים שביצע ארגון הביון ברשת. מועד פתיחת הקמפיין נקבע ליום השנה להתאבדותו של המתכנת והאקטיביסט הפוליטי ארון שוורץ, כדי להנציח את פועלו.

בקמפיין, שבו לוקחים חלק שמות טכנולוגיים גדולים כמו מוזילה, טאמבלר, Reddit, גרינפיס ורשימה של אלפי אתרים, נקראים הגולשים לחתום על עצומה באתר הקמפיין, לשלוח אימייל או להתקשר לחברי קונגרס אמריקאים בדרישה שיצביעו נגד אחד החוקים החדשים שעולים להצבעה. בנוסף, מתבקשים בעלי אתרים לשלב באנרים באתריהם שיידעו את הגולשים על הקמפיין ויקראו להם לקחת בו חלק, וגולשים נקראים ליצור ולשתף ממים ולהפיץ את בשורת הקמפיין ברשתות החברתיות. עד כה נאספו כ-55 אלף חתימות במסגרת העצומה שמפעיל האתר.

הצעת חוק שדווקא זוכה לתמיכת ראשי הקמפיין היא USA Freedom Act, המבקשת לרסן את פעולות המעקב והאיסוף שמבצע ה-NSA. מאידך, הם יוצאים נגד הצעת חוק בשם FISA Improvements Act שתעגן את חוקיות תכנית המעקב של ה-NSA, וכוללת הטלת מגבלות על זמינות המידע שנאסף. מהמידע הרב שהדליף אדוארד סנודן נחשף בין השאר כי ה-NSA פרץ לשרתים בהם השתמשו גוגל ויאהו ואסף נתונים אודות מאות מיליוני משתמשים.

ארון שוורץ תלה את עצמו היום לפני שנה לאחר שנעצר ונפתחו נגדו הליכים פליליים בגין הורדה שיטתית של מאמרים אקדמיים ממאגר JSTOR, אותם תכנן לשתף בחינם. שוורץ, מראשי אתר החדשות Reddit ומי שהיה שותף לפיתוח פורמט ה-RSS, עסק גם בפעילות נגד חקיקת SOPA, שביקשה להגביל ספקי שירותים שונים ברשת בטענה להגנה על זכויות יוצרים. קידום הצעת החוק הביא לקמפיין מחאה שבמסגרתו הוחשכה ויקיפדיה תוך צירוף הסלוגן "דמיינו עולם ללא מידע חופשי", ואליה הצטרפו במהלכים סמליים גם גוגל, פליקר ומוזילה.

  • עוד באותו נושא:
  • NSA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully