וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב הטלפון שלכם יטען אלחוטית?

שתי חברות מובילות בתחום ייצור המטענים לסלולר חתמו על שיתוף פעולה שאולי יקרב את היום שנראה סטנדרט אחיד למטען אלחוטי אוניברסלי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטען LG/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם אנחנו מתקרבים לעידן של מטען אלחוטי אוניברסלי שיאפשר הטענה של כל המכשירים הניידים שלכם בסטנדרט אחיד? עולם הטכנולוגיה עדיין לא שם, אבל כעת נרשמה התפתחות גדולה, כששתיים מבין שלוש השחקניות המובילות בתחום חתמו אתמול (ג') על הסכם שיתוף פעולה.

ההסכם שנחתם בין הגופים Alliance for Wireless Power (המכונה בקיצור A4WP) ו-Power Matters Alliance (או PMA) יציע, לפי הדיווחים, עבודה משותפת ותאימות חלקית בין הפיתוחים, שבמסגרתה יאמצו השניים מפרטים של הקבוצה המתחרה עבור שימושים שונים.

הרעיון של המטען האלחוטי הוא פשוט: משטח הטענה שמחובר לחשמל שניתן להניח עליו את מכשיר הסלולר וזה יגרום לו להטען בלי קליקים או חיבורים. כבל אחד טו רול דם אול. הבעיה מתחילה כשבבית אחד יש כמה סוגי מכשירים ושיתוף הפעולה הזה עשוי להביא בעתיד למשטח אחיד עבור כל המכשירים.

עדיין לא לכולם

מחוץ לברית הזו, עדיין נותרה שחקנית משמעותית שלישית - Wireless Power Consortium, שפיתחה סטנדרט עצמאי אשר מתאים להטענת מספר מכשירים של HTC ו-LG וכן Lumia 920 של נוקיה, לפי הדיווח ב-Cnet סטנדרט זה זוכה לשימוש ניכר כאשר עשרות מיליוני מטענים המבוססים עליו פרושים לטענתה בבתים ובמשרדים.

PMA מריצה תוכניות נסיוניות להטענה אלחוטית ברשתות סטארבקס ומקדונלדס. שיתוף הפעולה עשוי להביא לכך שיותר מכשירים יוכלו להיטען באופן אלחוטי בעתיד הקרוב.

עם זאת, נראה שעדיין ייקח זמן עד שהמשתמשים ימצאו סטנדרט אחיד בבואם להטעין את המכשיר הנייד שלהם בעמדות הטענה או בכיסויים חכמים, אולם פרשנים קובעים שהנכונות של שתי השחקניות היריבות לעבוד מהווה צעד משמעותי במסלול הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully