וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיקסטארטר נפרץ; האתר המליץ לגולשים: החליפו סיסמאות

האקרים פרצו וגנבו מתוך האתר סיסמאות מוצפנות, כתובות מייל ומספרי טלפון של משתמשים, אך לא מספרי כרטיסי אשראי. התקלה תוקנה בינתיים

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

פריצות לאתרים גדולים המלוות בגניבת מידע היכו גם בזירת גיוס ההמונים: מנהלי האתר קיקסטארטר הודיעו אתמול (שבת) כי האקרים הצליחו לפרוץ למערכת האתר ולגנוב מידע שנשמר בה. לפי הודעת קיקסטארטר בבלוג הרשמי שלה, המידע שנגנב כלל סיסמאות מוצפנות, כתובות מייל ומספרי טלפון של משתמשים, אך לא מספרי כרטיסי אשראי, אותם החברה ממילא אינה אוגרת בשלמותם, כפי שהבהירה בהמשך.

אף שהסיסמאות שנגנבו הן מוצפנות, קיקסטארטר הזהירה שקיימת סבירות שההאקרים יצליחו לפצח את חלקן, במיוחד את הפשוטות שבהן – והמליצה לגולשים, "כאמצעי זהירות, להזין סיסמה חדשה לחשבון הקיקסטארטר שלכם ולחשבונות נוספים שעושים שימוש באותה סיסמה".

באתר גיוס ההמונים דיווחו כי נודע להם על הפריצה בליל רביעי על-ידי גורמי אכיפת החוק, וזו כבר תוקנה. בהודעת עדכון שפרסמו בעקבות ריבוי השאלות בנושא, נכתב כי קיקסטארטר יידעה את הגולשים על התקרית ארבעה ימים לאחר שהתרחשה מפני שהמתינו עד ש"יחקרו את הסיטואציה בצורה יסודית". עוד הוסיפה החברה, כי זיהתה פעילות חשודה בשני חשבונות, ועל כן פנתה למפעיליהם ואלה "אובטחו מחדש". בהתייחסה לגולשים המתחברים לאתר באמצעות חשבון הפייסבוק שלהם, הסבירה החברה כי אין סכנה לניצול המקרה כדי לפרוץ גם לאותם חשבונות פייסבוק וכי נתוני ההתחברות דרך פייסבוק אופסו.

מנכ"ל קיקסטארטר, יאנסיי סטריקלר, התנצל בשם החברה בעקבות האירוע. "אנחנו מצרים מאוד על המקרה. אנחנו מציבים רף גבוה מאוד לאופן שבו אנחנו משרתים את הקהילה שלנו, והתקרית הזו מתסכלת ומרגיזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully