וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בארה"ב: הילדים זונחים את הצעצועים לטובת גאדג'טים עם מסכי מגע

ל-7% מהילדים מתחת לגיל 8 בארה"ב יש מכשיר טאבלט משל עצמם, והם משחקים בעיקר במשחקי מסך מגע

מתוך מחקר על גאדג'טים של  Michael Cohen Group. mcgrc.com/wp-content/uploads/2014/02/MCGRC_Digital-Kids-Presentation_0220142.pdf, צילום מסך
מתוך המחקר/צילום מסך, mcgrc.com/wp-content/uploads/2014/02/MCGRC_Digital-Kids-Presentation_0220142.pdf

אם אתם הורים לילדים והרגשתם שהזאטוטים שלכם מגלים עניין רב וממושך מדי בגאדג'ט שלכם, בין אם הוא מיועד לבידור או לעבודה, אולי תוכלו להתנחם בידיעה שזה ממש לא חריג. סקר ארצי שנערך בניו-יורק ופורסם בימים האחרונים העלה את המסקנה שילדים משחקים בגאדג'טים אלקטרוניים בעלי מסך מגע, כמו סמארטפונים וטאבלטים, יותר מאשר בכל צעצוע אחר. מעל ל-60% מהילדים, מצא הסקר, משחקים במכשירים בעלי מסך מגע "לעתים קרובות", וכמעט 40% עושים זאת "לעתים קרובות מאוד". במקום השני, עם יותר מ-55% שהשיבו "לעתים קרובות", התברגה קטגוריית הבובות והאקשן פיגרס.

בסקר השתתפו 350 הורים לילדים בני 12 או פחות. הוא נערך ב-13 בפברואר והוצג במהלך "ועידת הילדים הדיגיטליים" שהתקיימה בשיתוף ארגון הגג של חברות הצעצועים בארה"ב, ביריד השנתי Toy Fair בעיר ניו-יורק. את הסקר ביצעה Michael Cohen Group, חברת מחקר אמריקאית המתמקדת בתחומים כמו חינוך ולמידה.

עוד מצא הסקר, כי רוב ההורים (58%) חושבים שמכשירים בעלי מסכי מגע מהווים צעצועים "לפעמים". 32% השיבו "אף פעם", ו-10% השיבו "תמיד". כשהילדים משתמשים במכשירי מגע, לרוב ינצלו זאת למשחק, ורק לאחר מכן ללמידה (אולם לא בפער גדול, לפי הצהרת ההורים), לצפייה, לתקשורת ועוד. ברוב המקרים, משחקים הילדים ביישומים חינוכיים (מעל 50% השיבו "לעתים קרובות"), והרבה פחות במשחקי אקשן (מעל 30%) ומשחקי תפקידים (כ-25%).

מחברי הסקר ציינו מחקר קודם שנערך על-ידי הארגון Common Sense Media, העוסק בחקר השפעות הטכנולוגיה על ילדים, שמצא כי ל-7% מהילדים מתחת לגיל 8 בארה"ב יש מכשיר טאבלט משל עצמם. בראיון ל"דיילי מייל" הבריטי אמר נשיא החברה, מייקל כהן, כי מבין הילדים בעלי גישה למכשיר חכם בבתיהם, "ל-36% יש מכשיר משלהם – ובשנה שעברה עמד נתון זה על שיעור חד-ספרתי. הוא ירקיע שחקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully