וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את, אני, הכיתה והמלחמה הבאה

TECH

24.2.2014 / 12:43

תמונה שהועלתה לעמוד הפייסבוק של צה"ל מעוררת זעם ברשת. גורם צבאי: "התמונה לא הובנה כהלכה"

פוסט של דובר צה"ל על תרגיל פיקוד העורף. 24 בפברואר 2014. פייסבוק, דובר צה"ל
פוסט של דובר צה"ל על תרגיל פיקוד העורף. 24 בפברואר 2014/דובר צה"ל, פייסבוק

"כשאני נכנסת לכיתה, אני יודעת שאני מכינה את האזרחים של מחר למלחמה הבאה", מהרהרת לה המורה-חיילת בתמונה שהעלה צה"ל לעמוד הפייסבוק שלו. החיבור המצמרר הזה, בין כיתת ילדים לבין "המלחמה הבאה" הוביל לשלל תגובות נזעמות בפוסט עצמו ובכלל: המורה-חיילת נתפסה כמי שנכנסת לכיתה כדי להפוך את הילדים לשחקנים במלחמה הבאה שצה"ל כבר עכשיו גוזר עליהם. תגובות זועמות נכתבו בתגובה לתמונה ועל קירות שונים ברחבי הפייסבוק.

"דפוקים בראש", כתבו בתגובות לפוסט, "רק במדינה הזו מישהו יכול לחשוב שהפרסומת הזו נורמאלית". וגם - "באמת כתבתם את זה עכשיו?!", "ברצינות, צה"ל? זה המסר?", "פירסום יותר חולני מזה, אין!". התסריטאי והמפיק אורי גרוס כתב: "אני מודיע בזאת לראש הממשלה הבא יהיר העילוי לפיד/ אביגדור ליברמן - שהם לא יקבלו את הילדים שלי, לא ל'מלחמה הבאה' ולא לזאת שאחריה ולא לזאת שאחריה. תתכוננו בכיף שלכם, אבל אם מטרת העל היא כל הזמן 'להתכונן למלחמה הבאה' וזה מה שעושה לכם הרגשה טובה - קאונט אס אאוט".

כמובן, גם הממיסטים הצטרפו לחגיגה:

"פיקוד העורף פועל להגן על האוכלוסיה"

המתח בין מערכת הביטחון לחינוך תמיד היה קיים, כראוי למדינה שבה ילד שמסיים בגרות אמור לעוף במוטיבציה לתוך קרב מדמם, ושבה בין שיעור ספרות למתמטיקה נכנסים לכיתה חיילים כדי להסביר לילדים שקרבי זה הכי. התמונה שהועלתה הבוקר (ב') לפייסבוק של צה"ל ניסחה את המתח הזה בצורה בוטה, אך גורם צבאי שעמו שוחחנו טען שפשוט לא הבינו נכון את התמונה: הכוונה הייתה שפיקוד העורף מקפיד תמיד להדריך את התושבים, מגדול עד קטון, להתמודד עם מצבי חירום. לדבריו, אין כאן שום התייחסות לגיוס או לקידום צה"ל בבתי ספר, אלא פשוט הקניית כלים לבטיחות.

"לצערנו מדינת ישראל מוקפת אויבים", מוסר הגורם הצבאי, "שמשקיעים באמצעי לחימה ארוכי טווח שמטרתם פגיעה בריכוזי אוכלוסיה במדינת ישראל. לפיכך פועל פיקוד העורף להדרכת האוכלוסיה, מגני הילדים ועד בכלל. זהו תפקידן של המורות החיילות". עוד הוסיף הגורם: "מעניין איך היו מגיבים כל אותם מבקרים אם דווקא היה מצב שבו לא הכנו כראוי את האזרחים למצבי חירום, ונתפסים לא מוכנים ברגע האמת".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully