וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשנוקיה פגשה את אנדרואיד

נוקיה מציגה את סדרת X ולראשונה בתולדות החברה המכשירים יריצו את מערכת ההפעלה אנדרואיד, אבל בגישת ה"ללכת עם ולהרגיש בלי"

בתערוכת הסלולר MWC שבברצלונה, אף אחד לא מדבר על Windows Phone. אולמות התצוגה מלאים במכשירי אנדרואיד ואביזרים לאייפון אך למערכת המתחרה של מיקרוסופט כמעט ואין ייצוג. לפיכך, אף אחד לא באמת הופתע כשנוקיה הכריזה הבוקר (ב') במסיבת העיתונאים שלה על סדרת X: סדרת המכשירים הראשונה של החברה הפינית שמריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל.

זה לא היה מפתיע גם בגלל השמועות הרבות בעניין שנפוצו בשבועות האחרונות, אך גם בגלל שהדבקות של נוקיה בשנים האחרונות במערכת של מיקרוסופט נראית קצת כמו קרב אבוד. מיקרוסופט אמנם קנתה את חטיבת הסלולר של נוקיה והקשר של שתי החברות רק יילך ויתהדק, אך בשורה התחתונה בנוקיה הרגישו שאם הם רוצים להשאר בתמונה הם צריכים להתחיל לחשוב מחוץ לקופסא. או במקרה הזה מחוץ לחלונות.

אך האם מכשירי ה-X החדשים הם מה שיחזיר את נוקיה לגדולתה? כלל לא בטוח. כי ה-Nokia X, X+ ו-XL הם לא מכשירי אנדרואיד כפי שאתם וודאי חושבים עליהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארז רונן אמנם החזיק את מכשיר הנוקיה X החדש ביד שלו אבל בחרנו לשים תמונה של דוגמן ידיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ללכת עם, להרגיש בלי

הדבר הראשון ששאלתי את עצמי כשראיתי את ה-X היה "רגע, זה בכלל אנדרואיד?". במבט ראשון המכשיר נראה כמו מכשיר Windows Phone טיפוסי, עם ממשק האריחים הקבוע של מיקרוסופט. זו בעצם המטרה של נוקיה: ליצור מכשיר שהוא הכלאה של אנדרואיד עם הרבה Windows Phone ועם קצת Asha, מערכת ההפעלה של החברה למכשירים זולים. אם לא הייתי יודע בוודאות שמה שמפעיל את הכל זה אנדרואיד כנראה שבחיים לא הייתי מצליח לנחש.

אם כך, למה בעצם צריך אנדרואיד? התשובה תהיה ברורה למי שאי פעם התעסק עם טלפון שמריץ Windows וניסה להתקין אפליקציות. למרות המאמצים הרבים של מיקרוסופט, חנות האפליקציות שלה ריקה כמעט לחלוטין. כשמה שנמצא מתחת למכסה המנוע זה Android 4.1, המשתמשים יוכלו להוריד את כל האפליקציות שרצות על מכשירי אנדרואיד ויוכלו, לפחות בתאוריה, להנות הממשק המוצלח של Windows יחד עם מבחר האפליקציות המרשים של אנדרואיד.

כתבתי "בתאוריה" כי לפחות בשלב זה, המציאות נראית קצת פחות מבטיחה: ראשית הממשק. הוא אמנם עדיין יפה, אך מגיב פחות טוב ממכשירי Windows Phone "אמיתיים". לא בטוח אם הסיבה לכך היא מערכת ההפעלה שעדיין לא החליטה מה היא רוצה להיות כשתגדל, או כיוון שמדובר במכשירים זולים עם מפרט טכני חלש. הסיבה השניה היא האפליקציות עצמן: בתאוריה אמנם אפשר להוריד את כל אפליקציות האנדרואיד, אך בפועל לא תהיה למכשירים גישה לחנות Google Play, מה שאומר שיהיה די קשה למצוא ולהוריד אותן.

בנוקיה מקווים כי האפליקציות שלה ושל מיקרוסופט, שיגיעו מותקנות עם המכשירים (כמו למשל סקייפ או תוכנת הניווט) יהיו שוות את הפשרה. החברה גם מבטיחה לפתוח חנות אפליקציות ייעודית שתכלול את כל הלהיטים של אנדרואיד זמינים לבעלי המכשיר בלחיצת כפתור.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה מטוס? זה ציפור? זה ווינדוז פון? לא, זה אנדרואיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

למי זה מיועד ומתי?

סדרת X תגיע לארצות נבחרות בתחילת החודש הבא, והיא כוללת בשלב זה שלושה דגמים: נוקיה X, נוקיה X פלוס ודגם הדגל - XL.

ה-X וה-X+ הם מכשירים כמעט זהים, מלבד זכרון נרחב יותר וחריץ לכרטיס SD שנצא בפלוס בלבד. דגמים אלה כוללים מסך ארבעה אינץ' ברזולוציה צנועה מאוד של 800X480 פיקסלים, מעבד דו-ליבתי במהירות שעון של גיגה הרץ, מצלמת שלושה מגהפיקסל וארבעה גיגה אכסון פנימי ה-XL יכלול מסך גדול יותר בן 5 אינץ' ומצלמת 5 מגהפיקסל.

אלה לא מכשירי צמרת אלא מכשירים עם מפרט בסיסי מאוד, שימכרו בעלות נמוכה יחסית - בין 90 ל-110 אירו ברחבי אירופה (תלוי בדגם). החדשות הטובות: ה-100 אירו האלה יקנו לכם סמארטפון שנראה מעולה, עם העיצוב הקבוע של נוקיה בשנים האחרונות: גב פלסטיק צבעוני עם פאנלים שניתנים להחלפה וקווים מעוגלים שלא נראים כמו אף סמארטפון אחר שם בחוץ.

נוקיה מכוונת את סדרת X לחבר'ה צעירים שעדיין לא עברו לעולם הסמארטפונים. אלה אולי לא ישימו לב שהאנדרואיד לא ממש אנדרואיד וה-Windows לא ממש Windows - ויסתפקו במכשיר החלש והקצת משונה הזה. התקווה של החברה הפינית כי כשיגיע עת השדרוג, משתמשי ה-X ירצו לרכוש מכשירי לומיה יקרים בזכות הממשק המוכר, ולא יעברו במקום למכשירי אנדרואים מלאים.

ה-X לא נועד לפתור את הבעיה המהותית של נוקיה. מכשירי הדגל של החברה ימשיכו להתבסס על Windows Phone. עם זאת, יכול להיות שבשביל החברה מדובר בזריקת חכה למים: אם השוק יוכיח שהוא דווקא מעונין במכשירים האלה נראה בעתיד גם דגמי X חזקים ומעניינים יותר. בינתיים נראה שצריך להתייחס למשפחת המכשירים הזאת כניסוי: ניסוי מעניין ללא ספק, שיכול להיות נקודת מפנה חשובה בהסטוריה של החברה - אך גם כזה שהיעילות שלו עדיין מוטלת בספק.

* הכתב הוא אורח חברת סמסונג בתערוכת WMC בברצלונה

  • עוד באותו נושא:
  • MWC 2014

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully