וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווטסאפ מתרחבת לשיחות קוליות

TECH

24.2.2014 / 17:36

כך הודיע מייסד ווטסאפ בכנס ברצלונה. האם ווטסאפ עומדת להשתלט על כל אמצעי ההתקשרות שלנו, או שהנפילה שלה כבר התחילה?

אילוסטרציה. coka, ShutterStock
שנייה, אני בווטסאפ/ShutterStock, coka

ווטסאפ נכנסת לתחרות מול אפליקציות של שיחות קוליות כמו וייבר וסקייפ, ותאפשר גם היא שיחות קוליות בין משתמשים. כך הודיע היום (ב') מנכ"ל החברה יאן קום בכנס המובייל בברצלונה. קום לא פירט לגבי עלות השירות אם יהיה כזה, אלא רק אמר כי "אנו רוצים שלאנשים תמיד תהיה את האפשרות להרשות לעצמם להישאר בקשר עם חבריהם". לדבריו ניתן לצפות להשקת ההרחבות הקוליות כבר ברבעון הבא של השנה הנוכחית. השירות יהיה זמין תחילה במכשירי אנדרואיד בלבד.

רק בשבוע שעבר התבשרנו כי ענקית הרשת פייסבוק עומדת לרכוש את ווטסאפ ב-19 מיליארד דולר, ומאז עולות לא מעט תיאוריות לגבי המשך דרכו של שירות ההודעות הפופולרי. פייסבוק הצהירה כי ווטסאפ תפעל באופן עצמאי ובנפרד ממנה, וכך גם בתחום השיחות הקוליות - אמנם לפייסבוק כבר יש שירותים שונים של תקשורת קולית, אך קום הבהיר שאין להן קשר להתפתחויות של ווטסאפ בתחום.

ובינתיים באופק: המתחרה של ווטסאפ

המהלך של ווטסאפ נעשה כעוד צעד להשתלטות כולללת של שתי השותפות החדשות על שוק התקשורת, אך זה בלתי אפשרי לנבא את עתידן בשבוע הפכפך שכזה. אמנם מאז ההכרזה על עסקת פייסבוק/ווטסאפ נוספו לווטסאפ 15 מיליון משתמשים, אך בעקבות קריסתה במוצ"ש האחרון האמינות שלה התערערה - עקיצות נשמעו ברשת על כך שצוקרברג בעצם רכש את ווטסאפ כדי "להבריח" גולשים בחזרה לספינת האם הכחולה שלו, ובמקביל דווח על כך ששירות ההודעות המתחרה "טלגרם" כנראה קלט את הפליטים: כמעט 5 מיליון משתמשים חדשים נוספו לשירות ביום שלאחר קריסת ווטסאפ, וטלגרם הפכה לאפליקצייה ה"מו?רדת" ביותר ב-48 מדינות - על פי ההצהרה של טלגרם עצמה בחשבון הטוויטר שלה. גם אם טלגרם עצמה לא חפה מבעיות טכניות, נראה שלמשתמשים נוח יותר עם חברה יחסית קטנה יותר, שאינה מזוהה עם ענקית רשת כפייסבוק שחופרת בפרטים האישיים ביותר שלנו.

אז האם ווטסאפ תלווה אותנו מעכשיו בוקר וערב, בטקסט ובקול, בכל אפיק טכנולוגי שבו נרצה לתקשר? או שהיא עברה את רגע השיא שלה, ועכשיו היא תפנה מקום לעליית המתחרות על חשבונה? "לנו יש את המוצר הכי טוב בשוק", הדגיש קום בדבריו בכנס, השאלה אם זה יספיק.

  • עוד באותו נושא:
  • ווטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully