וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

WAZE הבטיחה לנווט נהגים לירושלים בזמן מחאת החרדים – אך הם כוונו לכבישים חסומים

Waze הבטיחה לנהגים שתנווט אותם סביב הכבישים החסומים, אך נהגים מדווחים כי האפליקצייה ניווטה אותם ישר לתוך ההפגנה. Waze: "המסלול לא עודכן עדיין בתנאי זמן אמת"

עצרת המיליון נגד חוק הגיוס, חרדים בבנייני האומה ירושלים. מרץ 2014. יואב דודקביץ'
הפגנת החרדים בירושלים/יואב דודקביץ'

נהגים שאיתרע מזלם לנסוע אתמול לירושלים לקראת הפגנת החרדים וקיוו להיעזר בניווט החכם של Waze - לא הצליחו להימנע מהפקקים. לוואלה! TECH נודע שעל אף שתוכנת הניווט שיגרה בשעות הבוקר למשתמשים התראה, לפיה היא מודעת לחסימות הכבשים בעקבות ההפגנות בבירה וממליצה לנהגים לנווט באמצעותה ולדווח על המצב בכבישים, אלו שעשו זאת הופנו על-ידי התוכנה היישר לכבישים החסומים.

נהגת שהשתמשה באפליקציית Waze סיפרה שנרגעה כשקיבלה את ההודעה, אולם כאשר נסעה עם רכבה לירושלים בשעות הצהריים, הבחינה כי התוכנה מנווטת אותה בניגוד להנחיות המשטרה במקום, לכבישים שנחסמו לנסיעה. בתחילה, היא סיפרה, התוכנה ניווטה אותה דרך כביש 443 שאכן היה פתוח לנסיעה לעומת כביש 1 החסום. אלא שבכניסה לעיר, לדבריה "ראיתי שהאפליקציה ממשיכה לכוון אותי ישר לתוך כביש חסום, למרות שהמשטרה מכוונת לכביש צדדי. אמרתי, אוקיי, אולי הייתה תקלה. באיזשהו שלב, אחרי העיקול, ראיתי ששוב הוא מכוון אותי לתוך כביש חסום ומראה שהוא כביכול פתוח והתנועה זורמת".

בעצרת שקיימו נגד חוק הגיוס השתתפו אתמול כ-300 אלף חרדים. בעקבות האירועים, סגרה המשטרה את כביש 1 מזרחה מכיוון צומת לטרון החל משעות הצהריים, ונהגים שביקשו לנסוע לכיוון ירושלים נאלצו להתרכז בכביש 443. עוד מ-12:30 נחסם ציר זה לתנועת כלי רכב כבדים למעט תחבורה ציבורית. בתוך ירושלים נסגרו מספר רחובות, בהם בר אילן, ירמיהו, שרי ישראל ואחרים.

תגובת WAZE:
"אנחנו עושים כמיטב יכולתנו להציג באופן יזום מקרים של סגירת כבישים המהווים חלק מאירועים מתוכננים כמו מצעדים, הפגנות וכו'. עם זאת, מטבעה של התקהלות ציבורית, דרכים נפתחות ונסגרות לאורך היום לעתים קרובות ובאופן בלתי צפוי – ייתכן שהמסלול המדובר לא עודכן עדיין בתנאי זמן אמת. רבות מחוויותיהם של נהגים הן סובייקטיביות, אבל אנחנו מעריכים ובודקים כל פידבק וממשיכים לשקוד על עדכונים מסוימים כנדרש".

  • עוד באותו נושא:
  • waze

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully