וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתראות NetBus, שלום Ototo

TECH

3.3.2014 / 15:38

אפליקציית התחבורה הציבורית NetBus מפנה את הדרך ל-Ototo - אפליקציה בינלאומית שמנווטת את התחבורה הציבורית לפי עדכונים ושיתופים של הגולשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפליקציית NetBus לתחבורה ציבורית יורדת מהאוויר, ובמקומה תשולב אפליקציית Ototo הבינלאומית - כך הודיעו הבוקר (ב') מייסדי אפליקציית התחבורה הציבורית הישראלית. במהלך השבועות הקרובים יועברו משתמשי NetBus לאפליקציה החדשה, ואיתם גם כלל האינפורמציה על קווים ולוחות זמנים. תכליתה של האפליקציה היא לאפשר שיתוף מידע על תחבורה ציבורית בין נוסעים - כמו פקקים, תחנות בדרך, איחורים, מסלולי נסיעה וכל מידע רלוונטי - כדי לייעל את השימוש בה בזמן אמת.

בשבועות הקרובים, ייצא לדרך פיילוט לרכב ציבורי ייעודי של Ototo, שיסיע את משתמשי האפליקציה ליעד במסלול האופטימלי להם. האפליקציה לא רק תשתף מידע בין הנוסעים אלא גם תנווט את הרכב עצמו: האפליקציה תציג לנהגים את הפרטים שיזינו המשתמשים, ותציע להם דרכי ניווט אופטימליות. היא עשויה למשל להמליץ לנהג האוטובוס לדלג על תחנה שאין בה נוסעים ממתינים, לעקוף מסלולים בהתאם לצורך, באיזו מהירות לנסוע כדי להתאים לזמן הגעה של אוטובוס אחר וכו'.

כל אלה יצטרכו לקבל תחילה את אישור משרד התחבורה לפני שיהיו זמינים לשימוש אצל כל מפעילי השירות. "המטרה של Ototo היא לייתר את הרכב הפרטי", אמר במסיבת העיתונאים פרופ' אבישי צדר, המדען הראשי לשעבר של משרד התחבורה, "זה לא רק חזון, ויש לנו כיום את הכלים הטכנולוגים לעשות זאת". בין אמצעי התחבורה הציבורית הזמינים באפליקציה כיום הם אוטובוסים, רכבות ומוניות.

האפליקציה ניתנת להורדה באייפון, ובעוד כמה חודשים תושק גם גרסה לאנדרואיד.

סרטון תדמית של Ototo העולמית:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully