וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב מקום 6 בדירוג ערי הסלפי העולמי

מחקר של מגזין טיים מדרג את הערים לפי כמות הסלפיז שהן מעלות לאינסטגרם. איזו עיר במקום הראשון והאם היינו רוצים להיות שם?

אוסקר. GettyImages
הסלפי מהאוסקר והתמונה המשותפת ביותר בהיסטוריה/GettyImages

מעת לעת מתפרסמים באינטרנט מחקרים חשובים כמו מציאת תרופה למחלה קשה; מחקר חברתי עם השלכות משמעותיות לגבי בני האדם; או תפישה חדשה של העולם הפיזיקלי. אבל כמובן שלא נלאה אתכם בזה, אלא במחקרים החשובים ביותר לגבי חיי האנושות - מהי בירת הסלפיז העולמית. טוב לדעת שהמין האנושי יודע להתעסק בעניינים הרלוונטיים ביותר העומדים על הפרק.

סלפיז, למי שלא יודע, הן תצלומים עצמיים של משתמשי מדיה חברתית (בעיקר הצעירים יותר מביניהם), בדרך כלל באיכות נמוכה, וכמעט תמיד עם המון פילטרים, מסגרות ואפקטים מיוחדים השמורים לטובים ביותר ולאינסטוש שלהם. הסלפיז עומדים בשורה אחת עם טרנדים נוספים של האינסטגרם בואכה טוויטר, כמו תצלום של ארוחת הצהריים ושל בעל החיים (וכשאנחנו אומרים בעל חיים אנחנו מתכוונים החתולה השמנה שלך) כשהמפורסמים שבהם הם כמובן סלפי כוכבי הקולנוע מהאוסקר האחרון והסלפי של אובמה מטקס האשכבה לנלסון מנדלה מסוף השנה שעברה.

מגזין טיים החליט שמדובר בנושא מעניין למחקר, והעמיד לצורכו מאגר מידע עצום של יותר מ-400,000 תמונות מהאינסטגרם אשר נושאות את התיוג ?סלפי? וגם נקודות ציון גיאוגרפיות. בסופו נעשה דירוג של 459 ערים ברחבי העולם.

תל אביב שולטטטטתתתתת!!!

נשיא ארה"ב ברק אובמה מצלם SELFIE. GettyImages
אובמה, קמרון וטורנינג-שמידט עושים סלפי/GettyImages

ניתן להתווכח עם שיטת המחקר שבחר המגזין (לא כל הסלפיז מתוייגים, לא כל הסלפיז מאפשרים מעקב אחר המיקום הגיאוגרפי) אבל סביר להניח שעד כה מדובר במחקר הכי מעמיק שנערך בתחום הסלפיז. חוץ מזה, שעם הכבוד המפוקפק שהשיגה תל אביב עם ציון 6 ברשימה מי אנחנו שנזלזל בסטטיסטיקה. או אם תרצו: תל אביב היא בירת הסלפי של המזרח התיכון.

שיטת החישוב מתבססת על כמות הסלפיז ביחס למספר התושבים. למקום הראשון הגיעה מאקאטי סיטי שבמטרופולין מנילה שבפיליפינים, עם 258 סלפיז לכל 100,000 אנשים. משתרכת מאחריה, עם 202 סלפיז ל-100,000 אנשים, מנהטן שבניו יורק, ארצות הברית. במקום השלישי מיאמי, אחר-כך סנטה אנה, מיד אחר כך פטאלינג ג?איה שבמלזיה, וכאמור במקום השישי והמכובד - עם 139 סלפיז ל-100,000 אנשים - תל אביב שלנו. מביך או מרגש, תחליטו אתם.

חוץ מארצות הברית ששולטת ללא ספק במפה האינטראקטיבית של טיים ומדינות אסיה שמקבלות נתח יפה מהמיקומים הגבוהים עם ג?ורג? טאון במלזיה (מקום 10), באגויו הפיליפינית (מקום 16) וקואלה לומפור המלזית גם כן (מקום 21). גם בריטניה לא נשארת מאחור עם ערים לאורכה ולרוחבה כדוגמת מנצ?סטר (מקום 7), קארדיף (מקום 26) ואפילו בלפסט (מקום 29). תאכלו אבק, לוזרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בונוס מביך: הסלפי של מערכת וואלה! הם מחייכים גם כשלא אומרים להם/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully