וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היש צוהלת ושמחה כמוני חיקוי של אנגרי בירדס?

גם משחקי סמארטפון מנסים להתחפש למשחקים אחרים, בעיקר כדי לרכוב על ההצלחה שלהם בהרבה פחות כסף. אז איך זה לשחק ב"פרוט סלאש"?

כשמשהו מצליח מיד ייצאו לו חיקויים, כפי שיודע כל ילד שאי פעם הלך לבית ספר עם תיק מייק ונעלי רובאק. תעשיית המשחקים לא שונה בהרבה: רעיון טוב מקבל עשרות, מאות ואף אלפי חיקויים. "פרוט סלאש" הוא חיקוי אחד לאחד כמעט של "פרוט נינג'ה", "פארם אפיק סטורי" הוא חיקוי ל"פארמוויל" וכמות החיקויים לטום החתול המדבר יכולה למלא אתר שלם. הנה סיפורים קטנים על חמישה משחקים מצליחים ביותר והמשחקים שהתחפשו להם.

(תמונות: צילומי מסך)

Flappy bird

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה לא פלאפי בירד, זה Happy poo flap/מערכת וואלה!, צילום מסך

חודש אחרי שהמשחק פלאפי בירד ירד מחנות האפליקציות, בערך 60 חיקויים שלו עלו מדי יום. ב-28 בפברואר, כמעט שלושה שבועות אחרי הורדת המשחק, כשליש מהמשחקים שעלו לאפסטור היו ורסיות שונות על פלאפי. בעקבות כך גוגל ואפל החליטו לא לאשר משחקים עם השם Flappy בשם שלהם, וכך נפסלו משחקים כמו Flappy dragon או Flappy bird flyer.

ובכל זאת, מספר חיקויים לא קטן עדיין קיים בשוק. יש למשל את Floppy bird, משחק שמאוד דומה למשחק המקורי, יש את Derpy dragon עם דרקון במקום ציפור,יש את Happy poo flap שבו אתה משחק, ובכן, קקי מרחף, ויש את Squishy bird - בו במקום לשחק את הציפור אתה משחק את הצינורות ובכל פעם שעוברת ציפור מטרתך היא למעוך אותן (יוצא מהן דם אפילו), משחק שכנראה נולד מתוך התיסכול של שחקני פלאפי המקורי. חוץ מזה יש את המשחק מבוסס מיילי סיירוס המרחפת עם הלשון, ועוד מאות חיקויים למשחק שהיה נורא מלכתחילה.

טמפל ראן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה לא טמפל ראן, זה פירמיד ראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

סאבווי סרפרז, Running with friends פנדה ראן, גראני ראן - כולם חיקויים ברמה זו או אחרת של טמפל ראן. אתה רץ ומסיט האצבע לכיוון שטוב לך. טרול ראן, קייב ראן ,פיראמיד ראן, הם כולם חיקויים שכבר לגמרי דומים. כאילו ממש רצים באיזור שנראה כמו מקדש וצריך לאסוף דברים שנראים כמו המטבעות ויש משהו כמו גורילה שרודף אחריך. אבל זה בפירמידות, שזה יבשת אחרת לגמרי.

אנגרי בירדז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה לא אנגרי בירדז, זה אנגרי פארם/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא הרבה חיקויים יש למשחק הזה, אולי בגלל שהגיימפליי שלו לא פשוט מדי (למשחק הספינאוף שלו Bad Piggies,לעומת זאת, יש הרבה חיקויים).

החיקוי הכי מוכר בכל זאת הוא Angry farm, משחק שיצא לבלאקברי על ידי חברת Smarter apps, שניצלה את העובדה שלבלאקברי המשחק המקורי לא הגיע. המשחקיות היא אחד לאחד, רק שבמקום ציפורים יש חיות חווה, והאויבים הם שועלים. חוץ מהגרסה הכה דומה הזאת, יש מבחר משחקים עם עקרונות דומים לבירדז, אבל עם כמה טוויסטים. למשל , Pirates vs. Ninjas vs. Zombies vs. Pandas בו אתה יורה על םפנדות דרך תותח, אבל בשונה מהציפורים אתה יכול, למשל, לבחור את התחמושת שלך.

החלק המעניין דווקא לגבי אנגרי בירדז הוא ששמונה חודשים לפני שהמשחק הפופולרי יצא, שחקני PC יכלו לשחק משחק פלאש אונליין שנקרא Crush the castle בו אתה מחסל בעזרת בליסטרה טירות שנראות דומות מאוד לטירות החזירים רק שיש בהן אבירים. מה שכן, האבנים לא עושות קולות חמודים.

קאנדי קראש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה לא קנדי קראש, זה קנדי סווייפ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם כבר משחקים שהיו קיימים לפני משחקים אחרים, על Candy swipe שמעתם? על פניו המשחק נשמע כמו עוד חיקוי של קאנדי קראש, בדומה לCandy pop saga או Candy fun ועוד כמה עשרות גרסאות שיצאו למשל לטלפונים עם ווינדוס לפני שקאנדי קראש הותאם לשם וכללו דובוני גומי במקום סוכריות קשות.

אבל Candy swipe, בניגוד לחיקויים, יצא שנתיים לפני קאנדי קראש. היוצר שלו, אלברט רונסום, אפילו טען שחברת קינג, יוצרת קאנדי קראש, גנבה לו את המשחק. כשקינג הוציאו פטנט על השם Candy כדי שמשחקי החיקוי לא יתפסו עליהם טרמפ, רונסום הוציא מכתב כועס לרשת בו הא "מברך" את קינג על ההצלחה שלהם, ופונה ללב הגולשים באומרו כי הקדיש את המשחק לאמו המנוחה וכעת אינו יכול להרוויח מהמשחק יותר.

החלק הלא ברור בטענתו הוא ש-Candy swipe לא באמת דומה במשחקיות לקאנדי קראש: בעוד בקראש צריך להזיז ממתק כדי לסגור שורות של שלוש לפחות, בסווייפ צריך לגעת בקבוצות של שתיים לפחות שצמודות. על פניו ההבדל נשמע קטן אבל הוא משמעותי מאוד . אם כבר רונסום צריך לדבר עם החבר'ה של קאנדי פופ, כי זה באמת חיקוי למשחק שלו. רק שהם לא עשו כסף אז אין מה לכעוס עליהם.

לוגו קוויז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה לא לוגו קוויז, זה לוגו קוויז נינג'ה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוקיי, לא ברור אם מישהו עדיין משחק במשחק הזה שלפני שלוש שנים בערך לא היה אחד שלא שיחק בו. למי שלא מכיר -בלוגו קוויז מופיע על המסך לוגו של חברה מסחרית מוכרת, והשחקן צריך לנחש איזו חברה זאת. המשחק היה כה פופולרי עד שבשיאו, אם היית כותב רק את התחלת תיאור הלוגו בגוגל, האתר היה משלים מיד.

וכמו כל משחק מצליח, מאז החיקויים לא הפסיקו לזרום: החל בלוגו ג'אנקי ,לוגוס קוויז ולוגו קוויז אולטימייט שהיו בדיוק אותו משחק רק בשם קצת אחר, דרך אייקון פופ קוויז שבדק האם אתה מזהה את הלוגו מתרבות הפופ, למשל הפנים של סיי כוכב הפופ הקוריאני, לוגו קוויז קארז שבדק לוגואים של מכוניות ועד לוגו קוויז נינג'ה, שהוא למעשה בדיוק אותו דבר אבל את המידע על הלוגואים נותנות לך שתי נינג'ות מצוירות חמודות. בדוגרי, יותר מגניב מהמקור.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully