וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו ציפור? זה מטוס? לא, זו כנראה ציפור

מאז שאתר TOMNOD הציע לגולשים לחפש בעצמם את המטוס המלזי, כולנו הפכנו לבלשים מטעם עצמנו. רגע, מצאתי את המטוס! אה לא, פשוט התעטשתי על המסך

"אני חושב שמצאתי את המטוס המלזי! לאן אני פונה?" נכתב במייל הנרגש שהתקבל בוואלה! חדשות, בצירוף תמונה להמחשה. תמונה דומה הועלתה לפורום FXP תחת הכותרת המבטיחה "אני חושב שמצאתי את המטוס המלזי שנעלם אני לא צוחק!". לא ברור אם העצם בתמונה הוא מטוס אבוד, שבר גל או שני שחפים במסיבת תה, אבל הגולש החרוץ לא לבד: אחת לכמה זמן איפשהו בעולם מתפרץ מישהו לטוויטר בחוסר נשימה ומודיע שמצא את המטוס האבוד. שמפניה לכולם!

האתר שהפך את כולם למאלדר וסקאלי בשקל נקרא TOMNOD - אתר שממפה צילומי לוויין בעזרת אינטראקציה עם הגולשים. מאז היעלמות המטוס המלזי, מציע האתר לגולשים לסרוק בעצמם משבצת אחר משבצת בצילומים כדי לאתר חלקי מטוס וכתמי נפט - ופתאום כל גולש עם קצת יותר מדי זמן פנוי חש עצמו חוקר ימי. 3 מיליון גולשים, ליתר דיוק.

סטודנט מטיוואן מסר למגזין הצ'יינה טיימס צילום מסך שעשה ב-TOMNOD, שבו מופיע מטוס מעל האיים המלדיביים. זו כרגע אחת התמונות הברורות יותר שהתקבלו מהפרויקט הזה - בהנחה שלא מדובר בזיוף או סתם במטוס לא קשור שעבר שם לתומו, מה שעדיין לא הובהר סופית. אבל מספיק שתקלידו TOMNOD בטוויטר או באינסטגרם, ותקבלו עוד שלל צילמוכים של אנשים שבטוחים שהם פיענחו את התעלומה. ביניהם גם קורטני לאב, שמיהרה לפרסם את ממצאיה בטוויטר. הגולשים בעיקר לעגו לה על הממצאים אבל היי, גם לשרלוק הולמס לא היו הרבה חברים:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצילום השבועי לילד

בעמוד הפייסבוק של TOMNOD מקבלים בברכה כל דיווח מגולשים, אבל גם נזהרים מאוד עם המידע שמקבלים. כל תמונה עוברת לטיפול של מומחים לניתוח תמונות, והמידע מוצלב עם אלה של כוחות החיפוש בשטח. "לפעמים העיניים שלנו רואות מה שהן רוצות לראות", כתבו מנהלי TOMNOD בעמוד שלהם. הם פרסמו שתי תמונות זו לצד זו לדוגמא - משמאל, התמונה כפי שצולמה באתר על ידי גולש. מימין, אותה תמונה לאחר עיבוד פוטושופי של מומחה שנועד לחדד אותה - מה שחושף שהיא למעשה סירה:

אבל גם עם כל הטעויות, וכמובן הזיופים הבלתי נמנעים שצצים בכל סיפור מהסוג הזה, וגם אם המטוס לעולם לא יימצא - חייבים להודות שיש משהו חמוד נורא ב-3 מיליון גולשים שרוכנים על המחשב הביתי שלהם כדי לחפש מטוס נעדר. כמו עיירה קטנה של פעם כשכולם מתאספים יחד עם פנסים ותרמוסים כדי למצוא את הילד שהלך לאיבוד. רק הפעם זה קורה מול המחשב, בזמן העבודה או בהפסקת פרסומות או אחרי שגומרים שיעורי בית. שנייה אימא, אני רק פותר תעלומה שנמשכה שבועות ומושה כמה ניצולים מהים ואני הולך לישון.

אולי אחרי שהסיפור הזה ייגמר - בטוב או ברע - נמשיך לעוד פרויקטים משותפים, וכל קהילת האינטרנט תתגייס לפתור פשעים ולפצח תעלומות. פשוט תפתחו לנו את מאגר המידע המשטרתי ואנחנו כבר נתפוס את הרוצח עד ארוחת צהריים. בתנאי שמרחוק הוא לא נראה כמו סירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנה הוא!!!/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעצם הוא כאן!!!/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנה הוא מהררר!!!!!!!!!!!!/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מלזיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully