וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי קורא לכם את המיילים?

TECH

24.3.2014 / 9:13

אחרי שצוקרברג נזף, אובמה כינס את ראשי החברות הטכנולוגיות כדי להרגיע את הרוחות סביב התערבות הממשל בנושא הפרטיות ברשת. אבל גוגל, מיקרוסופט, אפל וחברות אחרות שומרות על תנאי השימוש בשירותים שלהם באופן הפוגע בפרטיות המשתמש

ברק אובמה מתארח בפייסבוק לצ'ט יחד עם מארק זאקרברג, 20 באפריל 2011. רויטרס
זה טוב לאזרחים שהם עובדים ביחד? צוקרברג ואבמה במפגש אחר שלהם מ-2011/רויטרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה נפגש ביום שישי עם כמה מבכירי חברות הטכנולוגיה המובילות לדון ברפורמה על האופן בו המדינה מתערבת ועוקבת אחר מידע במרחב הטכנולוגי.
המפגש הוא המשך לתקופה האחרונה, שניתן לסמן את תחילתה עם הדלפות המסמכים של אדוארד סנודן, בה נשמעים קולות רבים נגד מהלכי המדינה בתחום. נראה שמטרות הפגישה והיוזמה של הנשיא הם להרגיע מעט את חששות הציבור בנושא. נזכיר כי רק בשבוע שעבר פרסם מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, סטטוס אשר ממנו עולה טון תקיף יחסית כלפי אובמה והתנהלות המדינה בתחום פרטיות המשתמשים.

בפגישה אשר כללה את צוקרברג, נכחו גם מייסד נטפליקס, ריד הייסטינגס, יושב ראש גוגל אריק שמידט וראשי חברות נוספים כמו גם הנהלה בכירה מתוך הממשל האמריקאי. הבית הלבן שחרר הצהרה כללית שאמרה כי: "הנשיא מחוייב לנקיטת צעדים שיוסיפו לתחושת הביטחון בכך שזכויותיהם מוגנות תוך שמירה על הכלים החשובים שישמרו על ביטחון המדינה".

מה קרה? מי קרא?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקחו ללב את ההדלפה של ווינדוז 8/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שאתם רצים להתגונן מפני המדינה אולי כדאי שתדעו להתגונן גם מול נותני השירות. בשבוע שעבר דווח על עובד לשעבר במיקרוסופט המואשם בהפצת סודות מסחריים הנוגעים למערכת ההפעלה חלונות 8. החומרים פורסמו על ידי בלוגר טכנולוגי צרפתי. הבלוגר שלח אישור של ההדלפה למיקרוסופט (על מנת לודא את אמינות החומרים שהוא מפרסם). מיקרוסופט בתמורה, אסירי תודה שכמותם, הסתכלו לבלוגר הצרפתי בחשבון ההוטמייל כדי לאתר את המקור שהעביר לו את החומרים. כתוצאה מכך נתפס מהנדס לשעבר בחברה בשם אלכס קיבקאלו.

אתם בטח חושבים: מי מחזיק עדיין חשבון הוטמייל? אבל מיקרוספט לא לבד המהלך שלהם אולי לא היה אתי במיוחד, אבל לפי תנאי השימוש שלהם הוא חוקי. בדיקה של הגרדיאן טוענת שגם יאהו, גוגל ואפל שומרות לעצמן את הזכות לקרוא לכם את המיילים. לכל אחת ניסוח משלה אבל בסופו של דבר האפשרות קיימת ואתם אישרתם להם לעשות את זה. רוב האנשים לא קוראים את תנאי השימוש, על אחת כמה וכמה בשירות דוגמת מייל אשר ניתן ברובו בחינם.

בעקבות המקרה, הודיעה מיקרוסופט על שינוי במדיניות במקרים הבאים שיערבו צוותי עורכי דין חיצוניים ופנימיים בנוגע לפניות קריאת תוכן של מיילים. כמו גם יתר שקיפות במקרים בהם גורמי ממשל מבקשים גישה לתכני מייל ומידע של משתמשים.

  • עוד באותו נושא:
  • צוקרברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully