וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, מנסים להשתלט לכם על המחשב

מיקרוסופט בשיתוף

31.3.2014 / 12:23

שימוש בתוכנות פיראטיות טומן בחובן לא מעט סיכונים, החל מווירוסים, דרך מחיקת כל המידע שלכם ועד גניבת סיסמאות ופרטי אשראי. הגיע הזמן להיות מקוריים

אילוסטרציה. Complot, ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock, Complot

החיים בעולם הדיגיטלי, בדיוק כמו החיים בעולם האמיתי, מצריכים מידה רבה של זהירות. ברחבי עולם זה נמצאים לא מעט סכנות וסיכונים. רבים מאיתנו בודקים היטב האם לאתר דרכו אנחנו מתכננים להזמין מוצר כלשהו יש מערכת תשלום מאובטחת כהלכה, בלי ידיעה שהסכנה אורבת לנו במקום קרוב יותר, בתוך ביתנו - תוכנות פיראטיות, שעלולות להוביל לגניבת הזהות האינטרנטית שלנו, מחיקת המידע שלנו, הפצת וירוסים ועוד.

הסכנות שהשימוש בתוכנות פיראטיות טומן בחובו הן מגוונות, אך ישנם שישה סיכונים עיקריים שעולים ממחקר שנערך על ידי מחלקת האבטחה של Microsoft בשנת 2013.

מרגלים אחריכם

הפחד הגדול ביותר של רבים הוא שתוכנה פיראטית תוביל לפגיעה בתפקוד המחשב או לקריסתו המוחלטת, אך תשומת לב רבה יותר של המשתמשים צריכה להיות מופנית אל עבר פגיעה בפרטיות שלהם. חלק לא מבוטל בתוכנות הפיראטיות כולל גם סוסים טרויאנים (2 מכל 3 מחשבים נדבקו בתוכנה זדונית) המאפשרים לעברייני סייבר לפרוץ אל המחשב שלכם, לגשת אל המידע שאתם מחזיקים עליו ואף להפעיל מרחוק את מצלמת האינטרנט שלכם ולרגל אחריכם.

לפרטים נוספים אודות הסיכונים, לחץ כאן לאתר מיקרוסופט

למי יש גישה למידע שלכם?

מה לגבי המידע שלכם אתם שואלים? גם הוא בסכנה, שכן קיימת האפשרות הסבירה שכולו ימחק ברגע אחד. מדוע? השבתת העדכונים האוטומטיים, שחלק מתפקידם לטפל בפרצות אבטחה קיימות, מונעת את השיפור המתמיד בהגנה על המחשב שלכם.. תוסיפו לכך את העובדה שברבות מהתוכנות הפיראטיות הושבתו יכולות האבטחה המובנות (77%) ותקבלו בעיה נוספת: כשהמחשב שלכם כן יהיה בסיכון, לא תקבלו על כך התראה בזמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מי הזיז את האשראי שלי?

אחד מפרטי המידע החשובים ביותר שנמצאים על המחשב של כולנו הם פרטי האשראי עימם אנחנו רוכשים באינטרנט, כמו גם הסיסמאות והגישה לכל החשבונות האינטרנטיים שלכם. שניים מכל שלושה מחשבים בעלי תוכנה פיראטית מכילים תוכנה זדונית המאפשרים להאקרים גישה לפרטים אלו. זהו פתח לגניבת הזהות שלכם, בעיה שעלולה לדרוש הרבה מאמץ כדי לטפל בה. הרי את הכרטיס האשראי שלכם אתם שומרים טוב-טוב בארנק, למה שתשאירו את כל שאר הפרטים שלו חשופים לעיני כל האקר?

הפצת וירוסים

תוכנות פיראטיות משמשות האקרים ככלי להפיץ את הווירוסים שפיתחו, תוך שימוש באנשי הקשר שלכם ושליחת דואר זבל עם הצעות מזויפות וקישורים לתרמיות. ב-91% מהמחשבים בעלי תוכנות פיראטיות נמצאו גם וירוסים שרובם חסינים בפני תוכנות האנטי-וירוס השונות. מדובר בפגיעה אפשרית במוניטין העסקי או הפרטי שלכם, במקרה שהמחשב בעסק או בבית שלכם יתחיל להפיץ בשמכם וירוסים ללקוחות או חברים.

מה יקרה לאחריות היצרן?

סכנה נוספת היא האפשרות שפשוט לא תקבלו את מה ששילמתם עליו: נטייתם של משווקים המתקינים תוכנות פיראטיות להחליף את הכונן הקשיח המקורי באחד לא מקורי עלולה להוביל לביטול אחריות היצרן על המחשב. במקרה של בעיה, מה שקורה לרוב עם תוכנות פיראטיות, אתם עלולים להיתקע עם החשבון. מומלץ לקנות את התוכנות שלכם רק ממשווק מורשה, כך תבטיחו לעצמכם שלא תיפלו במלכודת של זייפני התוכנות ומשווקי התוכנות הפיראטיות.

בשנים האחרונות, עם ההתפתחות הטכנולוגית של הרשתות הביתיות, גדל הסיכון מאחר שיותר ויותר מכשירים מחוברים לאותה רשת. מספיק שאחד מהם יהיה נגוע בכדי לסכן את שאר המכשירים ברשת, הקלות בה הסכנות המוזכרות יכולות להתפשט גוברת עם הזמן. אף אחד לא רוצה לגלות שהווירוס מהמחשב הדביק גם את הפלאפון או הטאבלט שלו. אל תקלו ראש בסכנות שמגיעות בחבילה אחת עם התוכנות הפיראטיות, הגיע הזמן להיות מקוריים.

לפרטים נוספים אודות הסיכונים, לחץ כאן לאתר מיקרוסופט

הכתבה הוכנה בשיתוף מיקרוסופט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully