וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויטר תובעת את טורקיה

הרשת החברתית פנתה לבית המשפט במטרה להסיר את החסימה במדינה, לאחר שלטענתה הפעילה כלי המאפשר חסימת תכנים לפי אזור גיאוגרפי

טורקיה: הסכם פיוס עם ישראל ייחתם בקרוב. צילום מסך
"יעיף מכאן את טוויטר, ולא אכפת לי מה יגידו בעולם"/צילום מסך

התפתחות נוספת בסאגת חסימת טוויטר בטורקיה: רשת המיקרובלוגינג הודיעה בבלוג של החברה כי הגישה תביעות שונות בטורקיה נגד מהלכי החסימה של ממשלת ארדואן. לפי טוויטר, הבסיס עליו נשענת החסימה היא שלושה צווי בית משפט שהוצאו בנוגע לתכנים שפורסמו בטוויטר. בעקבות שניים מהצווים אכן הוסרו תכנים מטוויטר, כיוון שנגדו את חוקי האתר עצמו. הצו השלישי תבע את הסרתו של פרסום המאשים שר טורקי לשעבר בשחיתות. בעניינו, פנתה טוויטר לשני אפיקי פעולה: מצד אחד, ערערה בפני בית המשפט נגד הצו ותבעה את הסרתו; מאידך, עשתה שימוש – לראשונה בטורקיה, לדבריה – בכלי המאפשר לה לחסום תכנים לצפייה בטריטוריה גיאוגרפית, כך שפרסום זה לצד ציוצים נוספים שהתובע הציבורי בטורקיה תבע את הסרתם בשל דאגה ל"בטיחותו של הפרט" ייחסמו על-ידה בתחומי טורקיה.

בנוסף, טענה טוויטר שהצווים לא הובאו לידיעתה לפני שהממשל הטורקי פנה לחסימה גורפת של הרשת החברתית במדינה. בשבוע שעבר חסמה טורקיה את ה-DNS של גוגל ונכון להיום טוויטר חסום בתחומי המדינה כבר 7 ימים. ארדואן שצוטט כמי שלא אכפת לו מה יגידו בעולם, זכה לקבל תגובה מגולשי טוויטר בעולם בדמות ממים וקריקטורות מחאה.

עוד חדשות וחידושים מטוויטר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחדשים ומעלים את הערך/מערכת וואלה!, צילום מסך

טוויטר מיישמת בתקופה האחרונה מספר שינויים משמעותיים בשירות שלה. כך, למשל, הודיעה אתמול כי תאפשר תיוג תמונות ושיתוף של עד ארבע תמונות בציוץ אחד. תכונת התיוג מוגבלת לעד עשרה אנשים בתמונה. בנוסף, לאחר שדווח כי השיקה את האפשרות לראות כמה גולשים קראו כל ציוץ בגרסה נסיונית ומוגבלת, דיווחו גולשים באפליקציית הטוויטר ל-iOS שכפתור ה-retweet הוחלף בכפתור share (שיתוף).

בתוך כך, דו"ח חדש של תאגיד ראנד האמריקאי, החוקר ומנתח מערכות הקשורות לתחום הביטחון הלאומי בארה"ב, וחוקריו אחראיים לפיתוחים חשובים כמו זה של "דילמת האסיר" בתורת המשחקים, קבע כי חשבונות טוויטר גנובים שווים יותר מכרטיסי אשראי. לפי הדיווח ב-ZDNet, דו"ח זה מסביר שחשבונות טוויטר פרוצים עולים יותר לרכישה מאשר כרטיסי אשראי בגלל ההנחה שאפשר להפיק מהם תשואה רבה יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully