וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוח או כוח: האולימפיאדה הראשונה לספורטאים ביוניים

ה?סייבתלון? היא האולימפיאדה הראשונה לספורטאים נכים עם עזרים ביוניים ורובוטים, שמשכללים את היכולות הגופניות שלהם. את המדליה יקבלו גם הספורטאי - וגם המתכנת

ה?סייבתלון? - האולימפיאדה הראשונה לספורטאים עם עזרים ביוניים - תיערך בציריך, שוויץ באוקטובר 2016. בקצרה, מדובר באולימפיאדה לאנשים עם מוגבלויות אשר מפעילים עזרים רובוטיים מסוגים שונים.

הסייבתלון בנוי בצורה הדומה לאולימפיאדה רגילה ויהיו בו שישה סוגי תחרויות - מירוץ אופניים, מירוץ רגלי, מירוץ כיסאות גלגלים, מירוץ שלדים חיצוניים, מירוץ תותבים, ומירוץ ממוחשב לאנשים המשותקים בכל גופם. המרכז הלאומי השוויצרי לכשירות במחקר (NCCR) מארח את התחרות על מנת לעורר עניין ברובוטיקה וטכנולוגיה המיועדת לבני אדם.

שהרובוט הטוב ביותר ינצח

בניגוד לאולימפיאדה הרגילה, בה מותר לספורטאים להשתמש בפרוטזות רק על מנת להשוות את יכולתם ליכולתם של אנשים ללא מוגבלות, בסייבתלון אין הגבלה על טכנולוגיה - למי שיש את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר יש סיכוי גבוה יותר לנצח, ומארגני התחרות אף מעודדים את המתחרים להשתמש בטכנולוגיה הטובה ביותר באמצעות חלוקת שני פרסים למנצחים - פרס אחד לספורטאי עצמו, ופרס לחברה אשר יצרה את התותב המלאכותי, המכשיר, התוכנה או הרובוט.

"חוקי התחרות בנוים בצורה שתאפשר לטכנולוגיה החדישה להעניק למתמודד יתרון על מתמודד שישתמש בטכנולוגיה דומה אך מתקדמת פחות או בטכנולוגיה מסייעת רגילה... יהיו כמה שפחות חסמים ואילוצים טכנולוגיים, על מנת לעודד את יצרני המכשירים לפתח פתרונות רבי עוצמה וחדישים", כך נכתב באתר הארגון.

המירוצים יהיו אטיים יותר ביחס למירוצים האולימפיים, אך הם יהיו גם יותר מורכבים ומפותחים רעיונית. לדוגמא, על פי דיווח מגזין The Verge, מירוצי השלד החיצוני (רובוט המיועד לספק שלד חוץ-גופי אשר מסוגל לנוע בצורה טובה יותר) יכילו הליכה במדרון, במעלה מדרגות, מסביב לעמודים, מעל נדנדה, דרך קרן צרה, ולאחר מכן הרמת שק וסחיבתו, הליכה מסביב לפינות צרות, ואז ריצה לקו הסיום.

האם מדובר בדרך מעניינת לסייע בפיתוח של טכנולוגיות רובוטיות לסיוע לאנשים עם מגבלויות, או ניצול ציני של אנשים עם מוגבלויות לטובת בידור? לזה כנראה לא תהיה תשובה עד 2016, אבל מעניין לעקוב.

  • עוד באותו נושא:
  • סייבתלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully