וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הגיימרים לא רוצים את פייסבוק בקסדת המשחקים שלהם?

וגם: היוצרים של קלאש אוף קלאנז חזרים כדי להשתלט על הזמן הפנוי שלכם. טור האפליקציות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוף בום: זה כנראה הולך לעשות הרבה מאד כסף בקיץ, על החוף, על הקיץ, על הכיפאק/מערכת וואלה!, צילום מסך

Clash of Clans הוא אחד מהלהיטים הכי גדולים על ה-iPhone. למי שלא מכיר, מדובר במשחק אסטרטגיה בזמן אמת שלמרות שממש לא קל להכנס אליו, הוא הצליח להדביק אליו המוני גיימרים שמפתחים את השבט שלהם כדי שזה יוכל להלחם ולנצח שבטים אחרים. השבוע נענתה השאלה שעמדה כבר זמן רב בפי שחקני קלאש, והיא "מתי סוף סוף ייצא המשך?".

אז זהו, שיצא. בערך. Boom Beach הוא המשחק החדש של Supercell, המפתחת של Clash of Clans, ומי שמכיר את המשחק הקודם ירגיש מייד בבית. אז נכון, האווירה הכללית השתנתה, והפעם במקום לשלוט על שבטים באווירת ימי ביניים שולטים על איים קטנים וחמושים במלחמה מודרנית, אבל בסף הכל מדובר באותה גברת רק בשינוי אדרת: המשימות דומות מאוד לאלה של Clash וגם הגיימפליי מאוד מזכיר את המשחק הקודם.

אז למה בכל זאת כדי לתת ל-Boom Beach צ'אנס? הסיבה המרכזית היא המעטפת: מי שכבר שרף מאות שעות (ושקלים) על Clash יעריך את הגרפיקה המשופרת והרענון לגיימפליי שמביא איתו הסגנון החדש. מי שעוד לא ניסה את Clash יוכל לנסות להבין על מה כל המהומה - והפעם לעשות זאת ביחד עם כל החברים שלו ולא באיחור אופנתי של שנתיים. זמין בשלב זה אך ורק ל-iOS. חינמי כמובן עם המנגנון המפורסם מבית Supercell של: חקרנו את הנושא במשך שנים כדי ללמוד איך להוציא מכם כסף.

להורדת המשחק לאייפון

יש כרטיס מועדון?

Boom Beach הוא לא משחק האסטרטגיה היחיד שנכנס השבוע לטור - אך למרות הדמיון בז'אנרים, הקשר בינו ובין Barcode Kingdom מקרי בהחלט. בעוד המשחק הראשון מהוקצע, ממלכת הברקודים נראה כמעט כמו משחק חובבני, עם גרפיקה בסיסית וממשק עמוס ומכוער. אבל מה, הגימיק שעומד מאחוריו הוא כל כך מקסים, שלא יכלתי שלא לכתוב עליו.

המטרה שלכם ב-Barcode Kingdom די דומה לזו שב-Boom Beach: לשדרג את הממלכה שלכם ועל הדרך להביס אויבים. רק שכאן הדרך לעשות את זה היא על ידי סריקת ברקודים. כל ברקוד יעניק לכם גיבור חדש או כלי נשק עוצמתי שיעזרו לכם להלחם באויבים השונים. בהתחלה זה מרגיש די מגוחך, אבל עד מהרה תמצאו את עצמכם מתרוצצים בכל הבית, מחפשים מוצרים שאתם יכולים לסרוק ומתפללים שהברקוד שעל בקבוק הקטשופ שיש לכם במקרר יעניק לכם גיבור נדיר וחזר שיוכל להביס את הבוס התורן.

המשחק עצמו, כאמור, די חובבני - אבל הוא עדיין ממכר בצורה די מפתיעה. אולי בגלל שסוף סוף יש משחק סלולרי שלא מושיב אותנו על הכיסא (או על האסלה) בלי לזוז, אלא מכריח אותנו ללכת קצת ולחפש דברים בעולם האמיתי. זמין בשלב זה ל-iOS בלבד, ב-3.90 שקלים. כן, זה עדיין התמחור שער הדולר המעצבן של אפל שאנחנו מזכירים כל שבוע. שלחנו מייל טים קוק בנושא אבל הוא טרם ענה.

להורדת המשחק לאייפון

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הרפתקה קטנה גדולה ונוסטלגית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמונה של ארז רונן בתור ילד מנוזל ברעננה משחק בזה וחושב שזה מדהים לא יוצאת לנו מהראש/מערכת וואלה!, צילום מסך

קצת קשה לראות את זה היום, אבל בשנות ה-90 Little Big Adventure היה אחד המשחקים היפים ביותר על המחשב. נקודת המבט האיזומטרית שלו נתנה לו הרגשה תלת-ממדית הרבה לפני שזה הפך לסטנדרט, והדמויות שנראות היום די מופשטות נראו אז כמו שיא הריאליזם.

השבוע, כמעט 20 שנה לאחר ששוחרר לראשונה באוקטובר 94, הגיעה ההרפתקה הקטנה גדולה גם למכשירים הסלולריים. הגירסה החדשה כוללת התאמה מלאה למסכי מגע, אפשרות לבצע זום-אין על סביבות המשחק ועוד כמה שיפורים קטנים שעוזרים להתאים את המשחק הענתיקה הזה לימינו אנו.

צריך להיות כנים - Little Big Adventure לא התבגר יפה. ועדיין - תמורת 15.90 שקלים (או 17.20 באנדרואיד) זו פיסת הנוסטלגיה הכי נוצצת שתוכלו להתקין על הסמארטפון שלכם.

להורדת המשחק לאייפון
להורדת המשחק לאנדרואיד

בציר ישראלי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בינתיים פחות מצליחים לגייס כסף אבל הארט נראה ברמה גבוהה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תעשיית המוזיקה היא לא מה שהיתה פעם. את חנויות התקליטים הצפופות החליפו מדפי המוזיקה הוירטואליים והאינסופיים של אייטיונז, ואת פעולת העתקת הקסטות מחבר לחבר החליפו הטורנטים והיוטיובים. חברות המוזיקה הגדולות מוצאות בינתיים דרכים שעוזרות להן לשרוד, ויש להניח שהמוזיקה לא תלך לשום מקום, אבל מתחיל להיות מאוד קשה להתפרנס מזה.

לכאן נכנס The Birdcage, פרויקט שאפתני ומעניין מאוד של המפיק המוזיקלי ארנולד נסיס, שמטרתו להפיק אלבום מוזיקלי שלם שהוא בעצם משחק וידאו. המטרה היא לא משחק קצב סטייל Guitar Hero אלא משהו הרבה יותר שלם ואמנותי - שילוב בלתי נפרד של מוזיקה ודימויים חזותיים ונראטיב מתפתח, שבו מעורבים כבר לא מעט נגנים מוערכים מאוד, בין השאר גיטריסטים מ-Guns and Roses, Dream Theatre ועוד.

בימים אלה מנסה נסיס לגייס 190,000 דולר, הסכום שיסייע לו להתחיל את תהליך ההקלטות והפיתוח של המשחק, באתר גיוס ההמונים Indiegogo. הסכום גדול והמלאכה מרובה, אז אם הניסוי הזה נשמע לכם מעניין אתם מוזמנים לבדוק אותו כאן ואולי אפילו להשקיע בו קצת מכספכם.

לחצו כאן כדי לקחת חלק בפרויקט

סופו של חלום המציאות המדומה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
oculus rift, או כמו שהגיימרים קוראים לה: בוהו, זה כל כך מגניב ויפה שאנחנו כבר לא רוצים לשחק בזה כי פייסבוק יכריח אותנו להיות חברתיים יותר ואנחנו פוחדים מאנשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

העולם הטכנולוגי רעד בסוף השבוע שעבר, לאחר שפייסבוק הכריזה כי היא רוכשת את חברת המציאות המדומה, אוקולוס ריפט (oculus rift) בסכום של שני מיליארד דולר. אוקולוס נחשבה עד אותה רכישה להבטחה הגדולה של הגיימרים, חברה קטנה ונחושה שנשבעה לעשות את המהפכה הבאה בתחום. לצ'ק שהפך את אוקולוס לחלק מפייסבוק מכנים לא מעט גיימרים כסכין בגב.

למרות שהן בפייסבוק והן באוקולוס מבטיחים שהרכישה לא תשנה את מפת הדרכים של החברה, ושערכת המציאות המדומה הראשונה של החברה צפויה להיות מיועדת בעיקר למשחקים, הגיימרים לא ממש אופטימיים. לפייסבוק אין היסטוריה של תמיכה רבה במשחקים, ודי ברור לכולם שאת אוקולוס היא רכשה כדי לנסות לייצר אינטראקציות חברתיות וירטואליות במציאות מדומה, ולא כדי לקדם את הדור הבא של משחקי הוידאו. השאלה מבחינת הפסימיים היא לא האם אוקולוס תפסיק להיות מיועדת למשחקים אלא מתי בדיוק זה יקרה.

זו כנראה הבעיה עם גיימרים. מצד אחד, מדובר בקהל אוהד ונלהב שמוכן לשלם הרבה מאוד כסף על התחביב שלו (אוקולוס עצמה הגיעה לעולם במימון המון באתר קיקסטארטר) החלום של כל יצרן טכנולוגי. מצד שני, לתמיכה הזו גם יש מחיר, ומי שלא יתיישר עם הרצונות של הגיימרים ימצא את עצמו מושמץ ונרדף. תשאלו את פאלמר לאקי, מנכ"ל אוקולוס ריפט, שהתארח אחרי הרכישה ב-Reddit וספג לא מעט עלבונות מהגיימרים הנבגדים.

אך האם באמת נגוזה התקווה של הגיימרים למציאות מדומה? לא בטוח. גם אם אוקולוס ייצאו מהתמונה, וכרגע זה כלל לא נראה ככה, יש פרוייקטים רבים נוספים שמבטיחים להביא את הדור הבא של ה-VR לסלון שלנו. הגדולה מבין כולם היא סוני, שהכריזה לפני כשבועיים על "פרוייקט מורפיוס", משקפי VR חדשות לפלייסטיישן החדשה, שנראות באופן מאוד חשוד כמו האוקולוס ריפט הנ"ל. בקיצור, פייסבוק אולי עשתה רעידת אדמה בתחום - אבל היא כנראה לא היתה זו שתגיד את המילה האחרונה. האירוניה היא שבהכרזה של סוני אחד המסרים היה שהקסדה היא לא רק למשחקים אלא גם מיועדת ל-Social.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully