וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רוצה גוגל גלאס ליום אחד?

וגם - עוד שינויים בפיד של פייסבוק, סמארטפון עם תצוגה תלת ממדית של אמזון ולמה יוטיוב פוגעת בתעשיית המוזיקה: חדשות הטק

פייסבוק תקצץ בפוסטים שמבקשים לייקים

פייסבוק. ShutterStock
פייסבוק/ShutterStock

פייסבוק שוב עורכת שינויים משמעותיים בפיד החדשות שלכם, אך הפעם לא תבחינו בעיצוב חדש, אלא בפחות תופעות טורדניות בזמן השימוש ברשת החברתית. החברה הודיעה כי תילחם בדפים שקוצרים את תהילתם באמצעות בקשות מפורשות של לייקים, שיתופים ותגובות.

לפי הודעת פייסבוק, היא החליטה ליישם את השינוי האלגוריתמי משום שכאשר גולשים נשאלו על כך, הם העידו שאותם פוסטים שמדרבנים אותם ללחוץ לייק רלוונטיים עבורם ב-15% פחות בממוצע לעומת פוסטים אחרים שזוכים לאותה חשיפה אך מפרסמיהם לא נוקטים באותם אמצעים. בנוסף, הפיד החדש ייבנה כך שיוצגו בו פחות תכנים משוכפלים - תמונות וסרטונים ויראליים ששותפו שוב ושוב. וכצעד אחרון להפעם, יישמה פייסבוק שינוי שאמור לצמצם את הצגת קישורי הספאם, כאלה שמפתחים את הגולש ללחוץ עליהם ומובילים לעמודי רשת מלאים בפרסומות.

גוגל גלאס ליום אחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: יח"צ)/מערכת וואלה!, צילום מסך

גוגל מציעה את המשקפיים החכמים שלה למכירה גם לציבור הרחב – למשך יום אחד. ביום שלישי הקרוב, ה-15 באפריל, יוכל כל אמריקאי לראשונה לרכוש לעצמו גוגל גלאס תמורת 1,500 דולר, וביום שלאחר מכן תיסגר שוב האפשרות לאלה שמשתתפים בתוכנית הנסיינים בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ה-NSA ידעה על הפרצה?

האקר, האקרים. gualtiero boffi, ShutterStock
האקר, האקרים/ShutterStock, gualtiero boffi

האם ה-NSA הייתה מודעת הייתה מודעת לפרצת ה-Heartbleed ואף ניצלה את קיומה במשך שנתיים לפחות? כך דווח בבלומברג בסוף השבוע, בהתבסס על "אנשים המעורים בנושא". בינתיים, הספיקו סוכנות הביון והבית הלבן להכחיש נמרצות את הטענות, ולדבריהם לא ידעו על הפירצה לפני החודש הנוכחי. פירצה זו משפיעה על אתרים המשתמשים בהצפנת מידע מסוג SSL ומתגברת עליה, ובכך עלולה לגלגל לידיהם של האקרים מידע אישי על גולשים באתרים ושירותים פופולריים כמו פייסבוק, דרופבוקס, יאהו ושירותי גוגל, בהם ג'ימייל.

אמזון תשיק סמארטפון עם תצוגה תלת ממדית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שנכנסה לעסקי הטאבלטים וקופסאות הטלוויזיה, אמזון צפויה להכריז ביוני על סמארטפון מתוצרתה. לפי הדיווחים, שמקורם בהדלפות שפורסמו ב"וול סטריט ג'ורנל", הסמארטפון של אמזון עתיד להציע מסך המאפשר תצוגה תלת ממדית ללא צורך בהרכבת משקפיים, וכן ארבע מצלמות קדמיות. החברה צפויה להתחיל בהפצת הסמארטפון בסוף ספטמבר.

יוטיוב פוגע במכירות אלבומי המוזיקה

דיסקים דיסק. ShutterStock
דיסקים דיסק/ShutterStock

יוטיוב פוגע במכירות אלבומי המוזיקה – כך קובע מחקר חדש שפרסמו חוקרים מאוניברסיטת פיירפילד ואוניברסיטת קולורדו. החוקרים בחנו את המקרה של מאבק זכויות היוצרים בין יוטיוב לחברת וורנר, במסגרתו תבעה את הסרתם של קטעי וידאו ושירים שהזכויות עליהם שייכות לה. במחקר טוענים השניים כי במהלך תקופת ה"בצורת" של שירי וורנר ביוטיוב, שארכה תשעה חודשים, נהנו האמנים המובילים החתומים בלייבל מעלייה אדירה במכירות אלבומיהם, והחוקרים מסיקים מכך שהפצת התכנים הללו ביוטיוב מהווה פגיעה של ממש במכירות האלבומים, והוסיפו כי נכשלו "במציאת ראיות המגבות את 'אפקט קידום המכירות'", אשר בו נתלו לעתים קרובות בהקשר של הפצת מדיה בחינם ברשת.

כמעט חצי ממשתמשי טוויטר לא משתמשים בו בכלל

לוגו טוויטר. yes
לוגו טוויטר/yes

דו"ח אחר מגלה כי 44% ממשתמשי טוויטר ב-974 מיליון חשבונות הפתוחים כיום מעולם לא פרסמו ולו ציוץ בודד. לפי הדו"ח של Twopcharts, המנטר פעילות גולשים ברשת המיקרובלוגינג, שיעור גבוה זה של חשבונות נותר ריק מפרסומים, בעוד טוויטר עצמה הצהירה על 241 מיליון משתמשים חודשיים פעילים בסוף 2013, דיווח ה"וול סטריט ג'ורל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully