וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לגור בבית זעיר שהודפס בתלת ממד?

TECH

23.4.2014 / 15:55

פרויקט ארכיטקטורה גרמני הדפיס במדפסת תלת-ממד בית זעיר בגודל 2 מטר, כדי לפתור את מצוקת הדיור. נשמע מוזר? הסינים כבר קנו

בית קטן במדפסת 3D. http://futurelabstudio.org/, אתר רשמי
צילומים: מתוך אתר הפרויקט, futurelabstudio.org/אתר רשמי, http://futurelabstudio.org/

מצוקת הדיור לא מאפשרת לכם לשכור אפילו דירת 15 מ"ר? אולי בעתיד תוכלו להרשות לעצמכם דירת 3 מ"ר. פרופסור גרמני לארכיטקטורה בשם בשם פיטר אבנר, יחד עם צוות הסטודנטים המתמחים שלו, עיצב איתם חלל מגורים זעיר דמוי קונכייה שאמור להעניק לאנשים קורת גג מינימלית - אולי קצת יותר מדי מינימלית.

הפרופסור ותלמידיו עובדים יחד בפרויקט 3M FutureLAB שהקימו, שמנסה למצוא פתרונות ארכיטקטוניים לסביבה. בפרויקט הנוכחי ביקש פרופסור אבנר מתלמידיו לעצב מבנה קומפקטי נייד שראוי למגורים, וזאת התוצאה: קונכייה שמכילה בתוכה דרגש שינה עם סולם, מקרר, מטבח שהוא גם שירותים (כן), חלון, כיסאות, ומסך טלוויזיה על הקיר - והכול בקצת יותר מ-2 מטר גובה. המבנה יכול להיות פתוח או סגור - קצת כמו הצעצועים הנפתחים של "פולי פוקט" או "מייטי מקס" למי שזוכר.

בית קטן במדפסת 3D. http://futurelabstudio.org/, אתר רשמי
ככה הבית אמור להיראות מבפנים. וזה הכול, כן?/אתר רשמי, http://futurelabstudio.org/

מה שמייחד את הפרויקט בעיקר זו העובדה שה"בית" כולו - כולל מערכות האינסטלציה והחשמל שלו - מיוצר במדפסת תלת ממדית. נשמע רעוע? הסטודנטים מבטיחים שהבית עמיד ויתאים למגורים לפרק של 25-30 שנה. מן הסתם, הוא לא מיועד למשפחה מרובת ילדים, אלא לאנשים שלא נמצאים הרבה בבית ורק צריכים מקום לישון בו ולקיים את עצמם באופן מינימלי - ואינם זקוקים לדירה שלמה לשם כך.

הפרויקט מקווה להתחיל לשווק את הבתים האלה החוצה, וכבר עכשיו יש שמועות על חברה סינית (ברור שסינית) שמתכננת להדפיס כמה מאות בתים כאלה לתושבי סין, ומי יודע לאן זה יגיע משם והלאה. כך שאם מתישהו בקרוב תראו קונכייה ענקית יושבת לכם מתחת לבניין, אל תיבהלו, תדפקו בדלת ותגידו שלום לשכנים החדשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בית קטן במדפסת 3D. http://futurelabstudio.org/, אתר רשמי
בית קטן במדפסת 3D/אתר רשמי, http://futurelabstudio.org/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully