וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה בפייסבוק: "דודל" יום השואה

TECH

28.4.2014 / 12:53

למה בעצם אין "דודל" של גוגל ליום השואה? איתן אסרף, איש קריאייטיב ישראלי, מנסה ללחוץ על גוגל העולמית לציין את יום השואה עם לוגו מיוחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנר הנוכחי לזכר השואה בגוגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

דודלים (לוגואים מצוירים של גוגל) הפכו לעניין שבשגרה: נדמה שכמעט כל יום יש יום הולדת למדען, יום זיכרון למהפכן, יום שנה לספר ילדים או חג דתי שלא שמענו עליו, ומצויין בגוגל בעזרת איור או אנימציה צבעונית מעל חלונית החיפוש.

אך ביום השואה אין דודל, לא ביום השואה "שלנו" ולא ביום השואה הבינלאומי. לא בגוגל המקומי ולא בגוגל העולמי. שזה קצת מוזר - בארץ כבר הופיעו דודלים שציינו אירועים הרבה פחות ממלכתיים, אז איך זה שדווקא השואה לא קיבלה דודל?

הנושא הזה מטריד מאוד את מנוחתו של איתן אסרף, מפיק ואיש קריאייטיב במקצועו, והוא החליט לקחת יוזמה. הוא עיצב בעצמו הצעה לדודל-יום-שואה, והבוקר הוא העלה אותו לדף הפייסבוק שלו וכתב: "גם אני יהודי... הצביעו שגם בגוגל ירכינו ראש, לזכר 6,000,000 יהודים שנספו בשואה. מיליוני יהודים גולשים בגוגל ואין סיבה שגוגל לא ישנו את הלוגו". עכשיו אסרף מנסה לקדם את היוזמה ולהפיץ אותה ברשת, כדי להביא לשינוי ולהפעיל על גוגל לחץ ציבורי כדי שתכניס את יום השואה ללוח השנה הדודלי.

יוזמה בפייסבוק: דודל ליום השואה. פייסבוק, צילום מסך
הדודל של אסרף, מתוך עמוד הפייסבוק שלו, "איתן אסרף - החיים בזווית שלא הכרתם"/צילום מסך, פייסבוק

זו לא הפעם הראשונה שאסרף מנסה לגרום לזה לקרות: לפני ארבע שנים הוא כבר פנה לגוגל בבקשה שיציינו את יום השואה בעמוד החיפוש שלהם, ולדבריו הסכימו לפרגן רק באייקון קטן של נר זיכרון - אותו אייקון שמתנוסס ברגעים אלה על עמוד הגוגל שלכם.

אז האייקון נר הזה זה בזכות הפנייה שלך לגוגל?
"כן", אומר אסרף, "אבל זה לא מספיק. נר קטן וחיוור שבקושי רואים. חתיכת שמוקים, אתם עושים דודל על כל דבר בעולם, על שפע אירועים מהנצרות. תנו לנו את הפינה הזאת, תעזרו לעולם לזכור. בואו נעשה באזז באמת גדול, כי יש לנו כוח, גוגל מתפרנסים מהרבה כסף במדינת ישראל".
מה עם הדודל שאתה הכנת?
"הם יכולים להשתמש בדודל שעיצבתי באהבה בי כסף. רק שמישהו שם יתעורר כבר".

מדובר גוגל מסר כי "כמו בכל שנה, גוגל מציינת את יום הזיכרון לשואה ואת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל באמצעות נר זיכרון בדף הבית".

אם גם אתם רוצים לעזור לאיתן אסרף לקדם את היוזמה - שתפו את הפוסט שבקישור

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully