וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מציגה: רכב ללא נהג מנווט בעיר סואנת

TECH

29.4.2014 / 18:22

הרכב המשופר של גוגל כבר יודע לזהות רוכבי אופניים ולעקוף עבודות בכביש. אז מתי הפיתוח יגיע לשוק ונזכה לנמנם באוטו בדרך לעבודה?

"כולנו חולמים על עולם שבו מרכז העיר פנוי ממכונית שמחפשות חניה ומצמתים פקוקים ומסוכנים", מתפייטים בפוסט החדש בבלוג של גוגל, ומציגים לנו את החידושים של הרכב-ללא-נהג שלהם.

בשנה האחרונה גוגל עבדה על פיתוח היכולות של הרכב לנווט גם בתוך מרכז העיר הסואנת - ולא רק בכבישים פתוחים. כפי שמוצג בסרטון המצורף, הרכב של גוגל מסוגל כעת לנווט בזהירות בין הולכי רגל, רוכבי אופניים, אוטובוסים ועבודות בכביש. מערכת הניווט של הרכב קולטת את כל המכשולים סביבה במקביל, ומשלבת אותם עם המידע שיש לה על מבנה האיזור וחוקי התנועה בו. בנוסף, אנשי גוגל הזינו את התוכנה באלפי סיטואציות אפשריות שונות ובהוראות פעולה להתמודדות איתן. על סמך הנתונים האלה, המערכת מסוגלת לצפות מראש את ההתנהגויות על הכביש ולהתמודד איתן. לדברי גוגל, הרכב מנווט באופן בטוח יותר מאשר נהג אנושי - שלא תמיד קולט את כל המכשולים בסביבתו, ודעתו לפעמים מוסחת.

אז מתי נתחיל לראות מכוניות ריקות על הכביש שלנו? בפוסט של גוגל מודים שיש עוד הרבה בעיות טכניות לפתור, אבל במגזין ההאפינגטון פוסט מדווחים שגוגל מתכננת לשווק את הרכבים בשנת 2017 - אם כי, עדיין תידרש נוכחות של נהג אנושי ברכב למקרה שמשהו ישתבש. בכל זאת, גם רכב-על של גוגל עלול להתקשות בפיענוח התנהגויות אנושיות על הכביש, כמו נהג שצועק לך "תעקוף כבר יא מניאק".

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully