וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה לאומית: הסטארטאפים הישראליים שכובשים את העולם

קסדה שמטפלת בהפרעות מוחיות, אפליקציית כושר ואתר להקמת אתרים: לכבוד יום העצמאות ה-66, הנה 6 סטארטאפים ישראליים שעשו את זה בגדול. פרויקט חגיגי

שעת כושר: חברת Clearskyapps

פרויקט יום העצמאות – חברת Clearsky app. ניב אהרונסון
צוות Clearsky/ניב אהרונסון

הצוות: בני שביב (44), מיכל הדרי (44), אביגיל קט (29), שרון אוחיון (30), קובי שירזי (29), תומר רובין (25), דן יוסוב (28), ואורלי יקואל (41).

אתר: clearskyapps.com

מה הם עושים: כ-25 יישומים שונים, רובם בתחום הכושר, אבל גם כאלו הנועדו לשיפור השינה ואפליקציית תזכורות. האפליקציה הכי פופולרית שלהם כרגע היא זו שמאמנת את המשתמשים לסיים מירוץ של חמישה קילומטר.

כמה הם מצליחים: 25 מיליוני התקנות, ומדובר על חברה קטנה מפתח תקוה שמתחרה באפליקציות של נייקי, למשל. כנראה שיש אמת בסלוגן שלהם - APPS PEOPLE LOVE . שניים מהיישומים שלהם נכנסו לעשרת היישומים הפופולריים בארצות הברית, וזה עוד לפני שהם התאימו עצמם לאנדרואיד.

מי אמר: באתר הבלוגים mashable הכתירו אותם כאחת מעשרים האפליקציות הלוהטות מישראל. עשו כתבות על יישומים שלהם בפוקס ניוז, ניו יורק טיימס, וול סטריט ג'ורנל וחדשות CBS. לא רע בשביל חברה שמונה עשרה אנשים.

שופו:

אפליקציית clearskyapps. www.clearskyapps.com, אתר רשמי
האפליקציות של /clearskyapps, מתוך האתר/אתר רשמי, www.clearskyapps.com

מילה מהצוות:

איך הגעתם לרעיונות שפיתחתם? "בשביל להצליח צריך להיות קודם כל לקוח של המוצר שלך, וזה בדיוק אנחנו. ישנם הרבה תחומים שקורצים אבל אנחנו תמיד מתמקדים בלפתור בעיות אשר אנחנו עצמנו חווים ביום יום. כך נולדו כל האפליקציות שלנו".

לאיזה סטארט אפ ישראלי אחר הם רוצים לפרגן: "וויביטס (wibbitz). הם מפתחים טכנולוגיה שלוקחת עמודי מידע וחדשות והופכות אותן לוידאו עם תמונות ושמע. יש להם יכולת לטפל בהמון מידע ולהפוך אותו לוידיאו באופן אוטומטי. חברה מאוד מעניינת אשר יש לה את הפוטנציאל להפוך את הרשת למקום עוד יותר אינטראקטיבי".

הטיפ של clearskyapps ליזמים צעירים: "תתמקדו במוצרים אשר מוסיפים ערך לעולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

לכל שאלה תשובה: חברת Askem

פרויקט יום העצמאות – חברת askem. ניב אהרונסון
צוות Askem/ניב אהרונסון

הצוות: זאב רובינשטיין (32), תומר זכאי (36), גיל שטיינהרט (30), איתי הרמן (36), דנה לנצר (29), יוני המי (32), צביקה בינדרמן (42) ולוצ'יה (10 חודשים).

האתר: askem.com

מה הם עושים: askem היא אפליקציה חברתית שמטרתה לשאול אנשים שאלות על דברים. בניגוד לפעמים שאנחנו שואלים משהו בפייסבוק ומתוך 20 תשובות ,17 סתם מתחכמות ונועדו לגרום לעונה להראות כמה הוא מצחיקול, ב-ASKEM יש מקסימום חמש תשובות אפשריות וכל שאלה חייבת להיות מגובה בתשובה. השאלות יכולות לנוע מ"האם עלי לגדל זקן" עד "איזה מלון עדיף בלונדון". את התשובות ניתן כמובן לפרסם בפייסבוק וטוויטר.

כמה הם מצליחים: 800 אלפי הורדות כבר יש לה (וזה כשהיא עדיין רק לאייפון) כאשר מספר ההורדות מכפיל עצמו כל שלושה שבועות.

מי אמר: גייסו ממש עכשיו 1.3 מיליון דולר מטל בר נח וקרן הסיכון MICROSOFT VENTURES. המליצו על האפליקציה גם ב-THINK NEXT 2014 ואף הגדירו אותה כ"וואטסאפ הבא".

שופו:

מילה מהצוות:

למה פיתחתם דווקא את האפליקציה הזאת? "הבנו שעלינו פה על צורך חברתי בסיסי – לקבל תשובות חד-משמעיות לכל השאלות שלנו ועל הדרך גם לדעת מה חושבים אחרים, חברים, בנים ובנות. השילוב בין שאלות לבין ויז'ואל היה מתבקש, והופך את החוויה ליותר אינטרקטיבית ומושכת".

לאיזה סטארט אפ ישראלי אחר הם רוצים לפרגן: "באקסלרטור של מייקרוספוט פגשנו את W.S.C Sports Technology (WSC) , חברה שמפתחת טכנולוגיה המאפשרת יצירה אוטומטית של כתבות וידאו מותאמות אישית בתחום הספורט. הם עושים עבודה מדהימה וגם להם יש להם מוצר חברתי ואינטרקטיבי. מעניין לראות לאן הם לוקחים את זה".

הטיפ של askem ליזמים צעירים: "אם יש לכם רעיון טוב זה לא מספיק. צריך לעבוד קשה והרבה, לקחת סיכונים, לגלות יצירתיות וגמישות ולקנות מכונת קפה טובה. אל תוותרו על מכונת הקפה".

מציאות רבודה: חברת CIMAGINE

פרויקט יום העצמאות: חברת CIMAGINE. ערן גילוורג,
צוות CIMAGINE/ערן גילוורג

צוות: יוני נבו (44), ניר דאובה (36), עוזי אגרי (36), עמירם אברהם (42).

אתר: cimagine.com

מה הם עושים: אפליקציית מציאות רבודה של ריהוט. למי שלא מכיר את המונח "מציאות רבודה" - הרעיון הוא להוסיף רבדים למציאות מסביבנו. כלומר, לקחת משהו שלא קיים בחלל אך כאשר נביט בו דרך הטלפון או הטאבלט, ייראה לנו כאילו הוא ממש לידנו.

Cimagine מאפשרים למשתמש להיכנס לאתרי מסחר, ולבדוק איך רהיטים שונים ייראו בחלל הבית שלהם. לאיקאה יש אפליקציה דומה, אך בה צריך להשתמש בקטלוג כבסיס להנחת הרהיט. בסי אימג'ן האפליקציה סורקת כל חדר ומטמיעה הרהיט ללא שימוש בשום אלמנט נוסף.

כמה הם מצליחים: הם עדיין לא בגירסתם הסופית. אך כבר התחילו שיתופי פעולה עם כמה חברות והכריזו על שיתוף פעולה עם חברת הענק האמריקאית NCR העוסקת במחשבים ואלקטרוניקה.

מי אמר? בכנס THINK NEXT 2014 שמארגנת חברת מיקרוסופט, צחי וייספלד, מנהל תוכנית ההאצה של מרכז הפיתוח של מיקרוספט, הצביע עליהם כסטארטאפ ששווה לשים לב אליו. "הם מדליקים ברמות מטורפות. הדרך בה הם מוציאים את היכולות האלו לפועל היא פנטסטית", הוא אמר בראיון.

שופו:

מילה מהצוות:

איך זה התחיל? "הכול התחיל ממודלים מקלקר שחבר, קבלן במקצועו, רצה לבנות ללקוחותיו, כדי שיבינו כיצד יראה ביתם לאחר השיפוץ. בהמשך הבנו שטכנולוגיית מציאות רבודה (Augmented Reality) יכולה לתת פתרון הרבה יותר מהיר, יעיל ומציאותי להדמייה, לא רק של תכניות שיפוץ, אלא של כל פריט שעבורו להיבט הויזואלי יש משקל בהחלטת הקנייה.
בזמן שבנינו בתים וריהטנו אותם, החלטנו שהכי נכון יהיה לבנות פלטפורמה שתאפשר להתאים מוצרים לבית, למשל רהיטים ומוצרי חשמל, לחדר המיועד.

לשמחתנו, הצלחנו להיות הראשונים בעולם שפיתחו מערכת לקמעונאים, המאפשרת ללקוחותיהם לראות כיצד תראה למשל ספה בסלון או מכונת קפה על השיש במטבח, בלחיצת פשוטה על כפתור באתר האינטרנט, לשתף את החוויה עם חבריהם, להתיעץ עם בני זוגם, ולבצע קנייה מקוונת".

לאיזה סטארטאפ ישראלי אחר הם רוצים לפרגן: "אנחנו מאד אוהבים את הטכנולגייה של חברת ריפליי (Replay Technologies), שמאפשרת לראות הילוך איטי של מהלכי ספורט מכל הזויות האפשריות בדומה לפעלולים בסרט 'מטריקס'. גם הם מתמחים בעיבוד תמונה ווידאו, לקחו על עצמם אתגר טכנולוגי כבד והצליחו לפצח אותו, ומשנים לחלוטין את חווית המשתמש (או יותר נכון, הצופה) בתעשייה בה הם פועלים".

הטיפ של cimagine ליזמים צעירים: "הכי חשוב – לשמור על הצוות מלוכד, ולהאמין כל הזמן בבשורה שמביאים לעולם".

הווידיאו של השכן: חברת Mobli

פרויקט יום העצמאות – מובלי. נמרוד סונדרס
צוות Mobli/נמרוד סונדרס

הצוות: משה חוגג, עירית זינגר, עידו שדה, ירון שלם, עמנואל מרלי.

אתר: mobli.com

מה הם עושים: הסלוגן של החברה הוא "להביט בעולם דרך עיינים של אנשים אחרים". בגדול, זה רעיון שנשמע מוכר - אפליקציה המאפשרת למשתמשים לעקוב אחרי תכני וידאו וסטילס המפולחים לערוצי תוכן רלוונטיים. קצת כמו אינסטגרם משולב עם VINE, אבל כזה שמאפשר לך לצפות בתכנים שמעניינים אותך ולאו דווקא באנשים.למשל, אם בר רפאלי מעלה תמונה שלה גולשת בים ובחרת בתוכן SURF, אז תראה אותה, אבל לא תצטרך לצפות בכל תמונה שלה מחבקת דובי או ציון ברוך. עוד קטע מגניב הוא האפשרות לצפות באירוע או במקום מכל הזוויות השונות שהעלו משתמשים שהיו באותו אירוע, וליצור מהן סרט.

כמה היא מצליחה: לאפליקציה יש כ-15 מיליון משתמשים ברחבי העולם, והיא החברה הישראלית הראשונה שמצטרפת לNPD - הבורסה המיועדת לחברות פרטיות.

מי אמר: טובי מגווייר, ליאונרדו דיקפריו, סרינה וויליאמס, לאנס ארמסטרונג וגם גל גדות ואסי עזר, כולם שיתפו פעולה והשקיעו בחברה. בנובמבר האחרון קרלוס סלים, מיליארדר שהונו מוערך בכ-75 מיליארד דולרים ומדורג כאיש השני העשיר בעולם, מייד אחרי ביל גייטס, השקיע בה 60 מיליון דולר. חוץ מזה, בשנה שעברה אינסטגרם חסמה את השירות שלה למשתמשי מובלי. ואם החברה המצליחה ביותר לשיתופי תמונות רואה בך איום, כנראה שאתה עושה משהו בסדר.

שופו:

מילה מהצוות:

איך זה התחיל: "הרעיון נולד לפני ארבע שנים, כשמייסד החברה משה חוגג היה בהופעה של אביב גפן והחליף עם אחותו חוויות מההופעה בהודעות טקסט. חוגג ראה את כל האנשים בקדמת הבמה עם הטלפונים החכמים, והבין שאין איך להפיץ ולחלוק את התמונות האלה מעבר למעגל החברתי הקרוב. כך נוצרה mobli".

לאיזה סטארטאפ ישראלי אחר הם רוצים לפרגן: "STORE DOT, חברת סטארט-אפ ישראלית שמפתחת טכנולוגיה שתאפשר לטעון טלפון חכם תוך 30 שניות. מוצר פרקטי שאנחנו צופים שכל העולם ישתמש בו".

הטיפ של mobli ליזמים צעירים: "רעיון, מצוין ככל שיהיה, הוא רק הבסיס - האנשים, התזמון, התשוקה, התמדה והיצירתיות יקבעו לא פחות את הצלחת המוצר".

קסדה בראש טוב: Brainsway

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צוות מייסדי Brainsway/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצוות: פרופסור אברה צנגן (בומי) (45), אבנר חגי (59), עוזי סופר (45), ד"ר דוד זכות (61), ד"ר יפתח רוט (45).

אתר: Brainsway

מה הם עושים: בניגוד לסטארטאפים אחרים שמשתעשעים עם אפליקציות פנאי, פה מדובר במוצר שיש המוני אנשים המשוועים עליו: מערכת רפואית לטיפול לא פולשני בהפרעות בתפקודי המוח, הכוללות מגוון רחב של כל המחלות הנחשבות מחלות נפש. המערכת נראית כקסדה, ובה סליל אלקטרומגנטי יוצר שדה חשמלי באמצעותו ניתן להשפיע על אזורים שונים בעומק המוח. טיפול שכזה יכול לסייע לחולי פרקינסון, דיכאון, אלצהיימר, תסמינים שליליים של סכיזופרניה ועוד.

כמה הם מצליחים: במחקר שנעשה במרכז הרפואי San Raffaelle במילנו שבאיטליה, נמצא כי הטיפול בקסדה הביא לשיפור משמעותי אצל חולי פרקינסון. בחודש שעבר חתמה החברה הסכם הפצה ושיווק בלעדי עם מדיסון פארמה, לאחר שכבר השאילה את הקסדה לאוניברסיטת הרווארד ולאוניברסיטה מובילה בשוודיה שם אחוז הסובלים מדיכאון גבוה במיוחד. החברה קיבלה אישור של רשות התרופות האמריקאית כטיפול בדיכאון.

מי אמר: המניה שלהם זינקה ב-40% בתוך שלושה חודשים, והחברה נמדדת בשווי של כ-870 מיליון שקל.

שופו:

מילה מהצוות:

איך הכול התחיל? "הטכנולוגיה פותחה ב-NIH, מרכז הבריאות הלאומי בארה"ב, במסגרת פוסט דוקטרט של פרופסור אברהם צנגן (בומי). לאחר מכן הוא הגיע לארץ על מנת לגייס כסף ולהקים חברה שתוכל לפתח את הפטנט שהוא וגיסו, ד"ר יפתח רוט, פיתחו. לקבוצה הצטרפו אבנר חגי ועוזי סופר כמשקיעים, וכך הוקמה בריינסוויי".

לאיזה סטארטאפ ישראלי אחר הם רוצים לפרגן:
"WAZE, מוצר ישראלי שפותח בארץ ומשתמשים בו בכל העולם ואפילו לא יודעים שזה מישראל. פשוט תענוג לעלות למונית בסאן פאולו מינכן וביפן ולראות שמשתמשים בזה בכל מקום".

הטיפ של Brainsway ליזמים צעירים: "לא להתייאש ברגעים הקשים ולא להתבשם מהרגעים היפים, להמשיך ולעבוד קשה תוך התעקשות על הדרך".

אתר לכל פועל: חברת WIX

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצוות: אבישי אברהמי (43), גיורא (גיג) קפלן (44), נדב אברהמי (37).

אתר: wix.com

מה הם עושים: WIX היא פלטפורמה לבניית אתרים באינטרנט ללא צורך בשום ידע בקידוד, עיצוב אתרים וכדומה. רק לבחור ולגרור. השירות ניתן בחינם, אלא אם אתם מעוניינים בדומיין משלכם (למשל, הכתובת wix.Shimon.com היא בחינם, בעוד ש-www.shimon.com כבר יעלה כסף).

כמה הם מצליחים: כמעט כל מי שרוצה להקים לעצמו בקלות אתר שייראה טוב משתמש בהם. החל מעסקים קטנים, דרך אנשים פרטיים ועד שחקנים שרוצים להציג תיק עבודות שלהם.כיום יש לחברה 46 מיליון משתמשים ברחבי העולם מתוכם 790 אלף מנויי פרימיום (שמקנה אפשרות לדומיין). החל מפברואר הם גם נסחרים בבורסה ובלי להיכנס יותר מדי לפרטים, הולך טוב ושווי השוק של החברה כיום הוא 853 מיליון דולר והיא נחשבת לחברה הגדולה ביותר בעולם בתחומה.

מי אמר? עוד ב-2013 הם סומנו על ידי גלובס כאחת מהחברות שתהיה WAZE הבאה.בתחרות Geek Awards 2013 הם זכו במקום הראשון כסטארט אפ הטוב ביותר בתחום האינטרנט.

שופו:

מתוך אתר WIX. .COM, אתר רשמי
מתוך אתר WIX/אתר רשמי, .COM

מילה מהצוות:

איך זה התחיל: "אבישי אברהמי וגיג קפלן עבדו על רעיון לחברת סטארט-אפ אחרת וכבר גייסו השקעות עבורה. תוך כדי תהליך העבודה המורכב של הקמת אתר החברה, הבינו השניים שיש צורך בפלטפורמה שתאפשר לכל אחד לבנות אתרי אינטרנט מקצועיים, בקלות ובעצמם. הם שילבו כוחות עם אחיו של אבישי, נדב, שעבד באותה תקופה על פיתוח מערכת לבניית אתרים, ואף שכנעו את המשקיעים שכבר השקיעו כסף ברעיון המקורי להשקיע ב-Wix".

לאיזה סטארט אפ ישראלי אחר הם רוצים לפרגן: "Fiverr, Outbrain, ו-MySupermarket, שמביאות משהו חדשני ויצירתי לשולחן ואין ספק שכבר כיום הן מהוות סיפורי הצלחה מעוררי השראה".

הטיפ של WIX ליזמים צעירים: "תיהנו מחוויית הסטארט אפ. סטארט אפים, בשלבים המוקדמים שלהם, משלבים את ההנאה של שעות ארוכות ועבודה קשה עם המציאות של משכורת רעב ועתיד מוטל בספק. היכולת ליהנות מהטירוף היא חיונית".

  • עוד באותו נושא:
  • סטארט אפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully