וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הארץ משקיעים משקיעים

האם מתחילה בועה של גיוס המונים בישראל ואיך אברי גלעד קשור לזה? וגם: שני יוצרים מקומיים דופקים את הקופה בקיקסטארטר. טור מימון המון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי חולצת הגולשים הוא מתכונן לרכב על הגל של אתרי המימון/מערכת וואלה!, צילום מסך

גיוס ההמונים חם עכשיו. כמה חם? אני רוצה להמר בזהירות שמתחילה כאן בועה. אלא שלא בטוח שהמילה "כאן" נכונה בהקשר הזה" זו מגמה עולמית, והישראלים הם early adopters. כל שני וחמישי אנחנו שומעים על פרויקט אחר שעושה מלא כסף ברשת, יזמים רבים מתעניינים, המילה "מהפכה" מוזכרת לא מעט, עצומה קוראת לכנסת לעשות תיקון לחוק מימון ההמונים (רלבנטי בעיקר לסטארטאפים) ואברי גלעד מוביל תוכנית בפריים טיים של רשת שמתכתבת עם הנושא.

במאמר מוסגר:

אברי גלעד גם חווה הצלחה מסוימת בפרויקט גיוס המון שהסתיים לאחרונה באתר headstart, להפקת עונה 2 של "שאיפות", תכנית בהגשתו העוסקת בטיפול בקאנביס רפואי. אני מאמין שהנוכחות שלו בפרויקט גיוס המונים, ערב השקת תוכנית "המיזם" ברשת, אינה סוג של תעודת יושר צינית שמחזקת את אמינותו כמגיש, אלא פעולה כנה של התנדבות.

בית וואלה! ממוקם לא רחוק מאחת מעמדות החלוקה של הקאנביס הרפואי בתל אביב. בדרך לארוחת צהריים אנחנו רואים חולים מחכים ברחוב ללא תנאים מתאימים של חדר המתנה או אפילו כוס מים, במה שנראה כמו שערורייה של המדינה. כבר כתבתי בטור הזה שנראה שיש באתרי המימון נטייה לנושאים מדכאים שהמדינה מזניחה. אבל מי שמוכן לעשות משהו לגבי זה - אני בעדו.

בכל מקרה, מוכרחים להיות שמח. אז עד שהבועה תתפוצץ (נעבור את הקיץ ואחר כך נראה) הנה שתי גאוות מקומיות מתוצרת ישראל:

מייצרים זהב מג'יפה

הפרויקט של אביב רוזנפלד, אלעד שטיין, אני דבילנסקי וניצן שפט בקיקסטארטר נקרא tweak , והוא צבר עד עכשיו מעל 11,000$ מתוך ה-14,000$ שהם מבקשים.

מדובר באוסף אשפה מעוצב, חמוד ויפה - אם אפשר לקרוא יפה לרשת שאוספת את הג'יפה שמצטברת בתחתית הכיור אחרי ששוטפים כלים. הארבעה הם תלמידי ובוגרי בית הספר לעיצוב שנקר, ואני מהמר (בלי לנחס אותם) שהם ישיגו את הכסף בקלות.

האיכויות שלהם כמעצבים באים לידי ביטוי גם בגיפים המוצלחים של עמוד הפרויקט ובסרטון החביב בחרוזים (מבטא ישראלי הוא כנראה סוג של חובה בדברים האלו) ובעיקר אמורים לעמוד לזכותם כשיגיעו לתהליך יצור המוצר. אני שונא לשטוף כלים אבל יהיה נחמד לפגוש מוצר כזה כפרס לסוף השטיפה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מקל הקסמים הישראלי

כולם כבר כתבו על SCiO אבל כשמגיע מגיע ואי אפשר לא להזכיר את המוצר הדי מדהים הזה. שמציגים (פלוס מבטא מוכר) דמיאן גולדרינג ודרור שרון.

מדובר בחיישן אלקטרוני קטן שסורק מולקולות ומחזיר נתונים על ההרכב הכימיקלי של המוצר שנסרק. למשל, אתם בסופר ואתם רוצים לדעת כמה קלוריות יש בתפוח שמולכם. פשוט סרקו והנתונים יופיעו. ולפי ההדגמה של הסרטון שלהם יש עוד כמה שימושים למכשיר כמו נניח ללמוד מה שלום הפרחים ששתלתם בגינה.

מעל חודש נשאר לפרויקט והם עמדו מזמן ביעד שלהם. נכון לכתיבת שורות אלו נבצרו מעל 700 אלף דולר והחברה האלו בדרך למיני סנסציה בקיקסטארטר. יהיה מעניין לראות אם הם אכן יגיעו ליצור המוני ונראה שהמוצר מתוכנן לעלות בסביבות ה-200$.

עוד בנושא גיוס המונים:
תביעה אזרחית ראשונה נגד יזם בקיקסטארטר
קיקסטארטר מאיימת על אתרי המימון הישראלים?
קיקסטארטר שינתה לניל יאנג את החיים - דו"ח סיכום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully