וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הקניידלאך ברשת: למה החרדים הפכו אותה לקמפיין?

ה"הסתה" בגל"צ הייתה בסך הכול בדיחת קניבליזם טיפשית בתחנה הלא נכונה - אז למה החרדים מיהרו לאמץ אותה?

מחאת הקניידלאך ברשת. פייסבוק, צילום מסך
מתוך העמוד "כולנו קניידלאך", פייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

הרשת נוטה לנפח סיפורים, זה ידוע. אין טעם להיתמם, אנחנו עושים את זה כאן בעצמנו כל הזמן בששון רב. סיפור טוב מסתתר לעתים קרובות בתוך פירור של התרחשות, שבריר שערורייה, שאם היינו מתעטשים בטעות היינו מפספסים בכלל.

הפירור הנוכחי שהפך לשערורייה הוא סיפור ההתבטאות בגל"צ נגד חרדים ביום העצמאות. גילוי נאות: אני בת זוגו של אחד הקומיקאים שהופיע בפאנל ושמעתי את הסיפור מגוף ראשון, עוד לפני שראשון המוחים הספיק להפעיל את הלפטופ. בנזוגי וחבריו המצחיקולים ידועים בהומור הבוטה שלהם, ובכל זאת הוזמנו לתכנית לילה חגיגית ליום עצמאות ברדיו הצבאי, ושם אמרו להם: תתפרעו חופשי, הלכנו לישון. כנראה לא הזמן והמקום הכי טובים לפתוח את המיקרופון לשלושה ליצנים פרובוקטיביים, שהתחילו לרדת בשיטתיות על כל פלח אוכלוסין אפשרי. באחד הדיונים שלהם על טבעונות, התחילה שיחת נונסנס בנושא "איזה אנשים היית מעדיף לאכול", ואחד הפאנליסטים אמר שהיה מעדיף לאכול חרדים כי הוא ממילא היה רוצה לדלל את האוכלוסייה שלהם, אבל כנראה שהם לא יהיו טעימים במיוחד אלא בעלי טעם דלוח של מסעדות כשרות זולות, כמו קניידלאך.

אחד משלושת המאזינים היחידים שהיו לתכנית שמע והזדעזע, התקשורת החרדית התעלפה. כותרת באתר כיכר השבת: "ההסתה נמשכת: עכשיו הם רוצים לאכול חרדים". באתר "דוסים": "מתראיין בגלי צהל מציע לדלל את החרדים המסריחים מקניידלאך". בפייסבוק: קבוצת "כולנו קניידלאך" עם האיבנט "מחאת הקניידלאך - עוצרים את ההסתה בגל"צ". גם באתרים אחרים: במאקו "סערת גלי צה"ל: החרדים מסריחים בגלל הקניידעלאך" וב"הארץ" בישרו שהפאנליסט הציע לדלל את אוכלוסיית החרדים, "וזאת על ידי אכילתם". אלי ישי ואריה דרעי נזעקו: גל"צניקים, מתברר, רוצים לאכול חרדים. ברחו!

מחאת הקניידלאך ברשת. פייסבוק, צילום מסך
מם מתוך העמוד "כולנו קניידלאך", פייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

ולא שאין בארץ הסתה אמיתית נגד חרדים. ולא שאין לפעמים התבטאויות בוטות ומסוכנות כלפיהם. ולא שהביקורת נגד החברה החרדית לא גולשת לפעמים למחוזות של שנאה. אבל דווקא את ההתבטאות הזאת בחרתם לחרות על דגל המחאה שלכם? בדיחת נונסנס על "איח יש להם טעם של קניידעלאך"? אתם באמת חושבים שבעקבות דברי ה"הסתה" האלה, מישהו יגיד "וואלה הם צודקים, בא לי לאכול חרדים"? זה האיום האמיתי על התדמית הציבורית שלכם - שיש לכם ריח של קניידלאך?

אבל החרדים, כנראה, הבינו את חוקי המשחק של הרשת: גימיקים. הסתה אמיתית היא משעממת וקשה לעשות עליה ממים בפוטושופ. התבטאות על קניידלאך, לעומת זאת, יש לה פוטנציאל קאלט. אפשר לפתוח עמוד פייסבוק כמו "כולנו קניידלאך" ולהעלות אליו ממים שנונים שמציגים קניידלאך על מנגל שכתוב עליו "גל"צ", בושם שכתוב עליו "בריח קניידלאך" ואת מם "תינוק ההצלחה" הבינלאומי עם הכיתוב "רוצים לדלל אותי / אוכל קניידלאך". אפשר לפתוח איבנט סאטירי שמזמין אנשים לחלק קניידלאך ליד תחנת גל"צ. גם עמוד הפייסבוק של "בחדרי חרדים" החליף תמונת פרופיל לתמונה של קניידלאך, כהשתתפות במחאת הרשת המגניבה. מתברר שגם החרדים רוצים לשחק במשחק הזה, של ממים ואיבנטים ושיגועים וכתבות שמתחילות במילים "משהו משהו סוחף את הרשת!". והנה הם קיבלו הרמה להנחתה ישר על מגש כסף. בתוך קערת מרק. כי קניידלאך. חה חה מילה מצחיקה.

מחאת הקניידלאך ברשת. פייסבוק, צילום מסך
מתוך עמוד "בחדרי חרדים" בפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

אז לא נותר לנו אלא לברך אותם. ברוכים הבאים לעולמנו, חבר'ה. קחו כיסא. כאן יורדים על מגזרים ומספרים בדיחות גסות ועושים ממים ואחר כך מתווכחים אם זה לגיטימי או לא בשרשורפלצת לתוך הלילה. כאן פותחים עמודי פייסבוק פאסיב-אגרסיביים כאילו-מצחיקים-אבל-בעצם-עצובים סטייל "גם אני חרדי ואין לי חוש הומור". כאן לוקחים פירורי שערורייה ועושים מהם קמפיין מוגזם. לקח לכם זמן, אבל הנה הגעתם לעולם הקטנוני, האובר-ניואנסי והכיפי של הרשת, שבו הקוטג' הופך למחאה ארצית והקניידלאך למשבר לאומי. עכשיו אתם באמת אחינו.

  • עוד באותו נושא:
  • גל"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully