וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת נשות איראן: מורידות רעלה בפייסבוק

TECH

11.5.2014 / 13:04

עמוד פייסבוק שמזמין את נשות איראן להצטלם בלי החיג'אב צבר 100 אלף חברים בשבוע. למרות הסכנה שייעצרו, המצולמות לא חששו להצטלם בלי חיג'אב ולמחות נגד המשטר

מתוך עמוד הפייסבוק " Stealthy Freedoms of Iranian women". פייסבוק, צילום מסך
מתוך עמוד הפייסבוק Stealthy Freedoms of Iranian women/צילום מסך, פייסבוק

בזמן שהמשטר האיראני נאבק להרחיק את התושבים מרשתות חברתיות, נשות איראן משתמשות בפייסבוק כדי להביע את מחאתן נגד החיג'אב: עמוד פייסבוק בשם Stealthy Freedoms of Iranian women (רגעי חופש חשאיים של נשים איראניות) מזמין א6ת נשות איראן לתעד את עצמן משתחררות מהחיג'אב ולו לרגע, ולשתף את התמונה עם הגולשים.

העמוד נפתח לפני קצת יותר משבוע, וכבר צבר מעל 100 אלף לייקים ועשרות תמונות. חלק מהנשים שם תיעדו את עצמן מעיפות מעליהן את החיג'אב בחיק הטבע בתנועה שכולה חירות ואושר, חלקן תיעדו את עצמן בסתר, במכונית או בבית, בפנים מלאות חשש; חלקן צעירות, חלקן מבוגרות; ויש גם תמונות משפחתיות, של שני דורות או אפילו שלושה; אך כולן מתריסות כנגד המשטר האיסלאמי, הכופה עליהן להסתתר תחת רעלה, ומזדהות בפרצופן המלא - למרות הסכנה בכך.

מתוך עמוד הפייסבוק " Stealthy Freedoms of Iranian women". פייסבוק, צילום מסך
מתוך עמוד הפייסבוק Stealthy Freedoms of Iranian women/צילום מסך, פייסבוק

מקימת העמוד היא עיתונאית איראנית בשם מאסי אלאינג'אד שעזבה את איראן, אולם התמונות הן ברובן של נשים שמתגוררות כיום באיראן ואף מצהירות שאין בכוונתן לעזוב, למרות הקשיים. "לאלה שאומרים שעליי לעזוב את המדינה אם אני לא רוצה ללבוש חיג'אב, אני אומרת שאני רוצה חופש במדינה שלי", כותבת אחת המצטלמות בעמוד. כמה מהנשים בעמוד מצטלמות בהתרסה לצד שלטים באיראן המזכירים לעוברות והשבות ללבוש את החיג'אב שלהן. חלק מהנשים בעמוד מצרפות טקסט לתמונה, שבו הן מתארות את תחושת החופש והשחרור שבהסרת החיג'אב, ומקוות לעתיד טוב יותר במדינתן. אחת מהן כותבת, בפראפראזה על שם העמוד: "אני אישה, אישה איראנית. אני צוחקת בחשאי, אני בוכה בחשאי, אני חופשייה בחשאי, אני מתה בחשאי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully