וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק חסמה משתמשת כי העלתה תמונה של שתי נשים מתנשקות

TECH

21.5.2014 / 10:17

בלי עירום, אפילו בלי לשון: תמונה של שתי נשים מתנשקות על השפתיים גרמה לפייסבוק להסיר משתמשת בטענה שמדובר בפורנו נתעב. דובר פייסבוק: "בגלל העומס, נעשות טעויות בשיקול הדעת"

עמוד הפייסבוק של קרלוטה טרביסן. פייסבוק, צילום מסך
עמוד הפייסבוק של טרביסן, עם התמונה האסורה כתמונת פרופיל. הרחיקו את הילדים/צילום מסך, פייסבוק

שיטת הצנזורה של פייסבוק לא תמיד ברורה. אתם מעלים לעמוד תמונה שנראית לכם תמימה, וחוטפים חסימה כי היה שם רמז לפיטמה. אתם כמספרים על היום שלכם בסטטוס, והוא נמחק כי מישהו התלונן שהוא פוגעני. ועכשיו, פייסבוק מצנזר גם לסביות.

בשבוע שעבר, ביום הבינלאומי למלחמה בהומופוביה, העלתה קרלוטה טרביסן בת ה-28 מאיטליה תמונה לפייסבוק שלה, של שתי נשים מתנשקות בצבעי הגאווה (ראו תמונה למעלה). המטרה הייתה להביע הזדהות עם הנושא של שיוויון זכויות לקהילה הגאה, אבל התוצאה הייתה שפייסבוק פנתה אליה בדרישה להסיר את התמונה. הסיבה: גולשים התלוננו שהתמונה פוגעת בהם ומכילה תועבה. כשטרביסן סירבה, פייסבוק הסירה את התמונה בעצמה וחסמה לטרביסן את החשבון.

מאז, בעקבות המחאה והפרסומים בנושא ככל הנראה, חזר החשבון של טרביסן לפעילות והתמונה ה"אסורה" הפכה לתמונת הפרופיל שלה - אתם יכולים לראות את העמוד שלה כאן. אבל עדיין לא ברור מה גרם לאנשי פייסבוק להזדעזע כל כך מהתמונה, בהנחה שהם בכלל מפעילים סינון כלשהו ולא פשוט נענים אוטומטים לכל גחמה של מתלוננים. "מה כל כך נורא בתמונה הזאת?" אמרה טרביסן בראיון לעיתון האיטלקי La Stampa, כפי שהובא במגזין The Independent, "מה כל כך מזעזע בנשיקה? כשאני רואה אנשים בני אותו מין מתנשקים, אני רואה רק אהבה, לא שום דבר אחר".

פייסבוק מסרה את תגובתה למגזין האינדפנדנט, והסבירה שמדובר בטעות, שנגרמה כתוצאה מהזהירות המוגברת שפייסבוק נוקטת כנגד תמונות פוגעניות: בשל כמות התלונות שמתקבלות בכל יום, טען הדובר, לפעמים יש טעות בשיקול הדעת. נשאלת השאלה - אם היו מתקבלות תלונות על תמונה עם נשיקה תמימה בין גבר לאישה, כמו שרואים בכל סרט דיסני לילדים, האם גם אז היו נוקטים בפייסבוק משנה זהירות וחוסמים את בעל החשבון?

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully