וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולייקקת איתי הכול

שיר הגרגמל של עמיר בניון הפך ללהיט בפייסבוק, מה שמעלה את השאלה: האם בניון זומם להפוך לכוכב רשת מגניב, בנוסף לכוכב רדיו מוערך? איך מפרידים בין שירי אלבום לשירי פייסבוק? ומתי הוא יעשה כבר שיר על המומינים?

1,330. זה מספר השיתופים שיש, נכון לעכשיו, לשיר הגרגמל של עמיר בניון בפייסבוק. השיר שהקליט על רבי שמעון בר יוחאי קיבל רק 335 שיתופים, השיר המרגש "עושה שלום" - רק 102. כולם שירים שפורסמו בלעדית בעמוד של עמיר בניון, אבל רק אחד מהם הפך אותו לכוכב רשת עצום ביומיים האחרונים - קינתו הנוגה של גרגמל מ"הדרדסים". כולם משתפים אותו, מגיבים עליו, מתלוצצים ומשתאים, ובעיקר - מזמרים יחדיו "מגיע לכם פיצוי כחול קטן בפיתה עם קצת טחינה וחריף בשביל לשבור ת'דודא!". אז האם יכול להיות שבניון ממציא את עצמו מחדש ככוכב רשת?

אחרי יממה של בדיחות סמים ודרדסים, מנהל הפייסבוק של בניון, העיתונאי והעורך דודו כהן שניהל בעבר את יחסי הציבור של בניון, החליט להגיב על המהומה ופרסם בעמוד פוסט - הפעם בשם עצמו: "בארבע השנים האחרונות, מאז שהוקם העמוד, לא כתבתי אף פעם פוסט בשמי, אבל הפעם יש לי משהו חשוב לומר", כתב, "נראה ששוב נוצר פולמוס סביב הנטייה של עמיר לשחרר שירים חדשים שנראים לחלק מהגולשים לא מכובדים, לא אמנותיים [...] האמת היא שגם אני הופתעתי בהתחלה [...] אבל אחר כך הבנתי כמה דברים חשובים".

בהמשך הפוסט מתאר כהן את בניון כ"הר געש של יצירה", שפשוט חייב ליצור כל הזמן, וש"פייסבוק הוא גן המשחקים היצירתי והאמנותי שלו. כאן הוא מייצר את מה שלא נכנס לכל האלבומים שלו, ואת מה שבוער לו להוציא".

אז כהן, יש "בניון של האלבומים" ו"בניון של הפייסבוק"?

"הכיוון הוא אכן הפרדה בין הקריירות", מסכים כהן בשיחה עם וואלה!טק, "שוק המוזיקה לא בנוי לאלבום חדש של עמיר פעם בחודש-חודשיים, והאמת היא שגם אין צורך בזה. ניתן להגיד שלעמיר יש היום שתי קריירות. בראשונה, הרשמית והדיסקוגרפית, הוא נמצא היום בשיאו. אבל מצד שני, הוא לא יכול להסתפק בזה. להגיד לו 'תקליט דיסק פעם בשנה', זה לכלוא אותו בכלוב מזהב, ולהגיד לו 'תשעשע אותנו רק לפי הטיימינג של התעשייה. בשאר הזמן תשב בבית ותכתוב למגרה'".

אבל למה הוא מעלה דווקא שירים על דרדסים לפייסבוק?
"בחצי השנה האחרונה עמיר הוציא שלל שירים לפייסבוק: פיוטים, שירי תפילה, שירים חברתיים נוקבים, סקיצה שכתב לגלי עטרי בעבר, פרשות שבוע על לחנים קלאסיים, ניגוני חב"ד, וכן, גם שירים אישיים, נוגים ומיוסרים, כמו שכולם אוהבים. להערכתי מדובר בכ-80 שירים תוך חצי שנה. אלה לא רק שירי דאחקות".

מה הולך לאלבומים ומה לפייסבוק?

"יש הבנה שהשירים הנצחיים יותר ילכו לאלבומים, והשאר ייצאו לפייסבוק. אם כי אני חייב להודות שכאן יש לי מחלוקת די קשה עם עמיר: התנגדתי מאוד לשחרור של חלק מהשירים הנצחיים-לטעמי לפייסבוק, כמו 'שקט במסיבה שלי', אבל הוא מתעקש".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

התגובות לשיר על גרגמל היו עד כדי כך קשות שהרגשת שאתה חייב להגיב בעמוד?

""זה היה פשוט הקש ששבר. כשאתה מקבל לתיבת ההודעות בפייסבוק הודעות זועמות עם עשרות סימני קריאה בסוף כל שורה, מאנשים שחושבים שיש להם בעלות על הקניין הרוחני והאישי שלו, מגיע הרגע שבו אתה מבין שהגיע הזמן לעשות סדר בדברים".

מי קהל היעד של השירים המוזרים האלה? בטח לא ילדים, השיר על גרגמל ועל מרקו כל כך מדכאים וכבדים.

""זה בדיוק הקטע המצחיק – לקחת שירים על גרגמל וחתחתול המהבול, ולשיר אותם בפאתוס. מי קהל היעד? כל מי שיודע לצחוק באמת, ולא מתחיל ישר לנתח, כמו חלק מהגולשים או העיתונאים, שהמציאו פירושים מופלאים כאילו הדרדסים הם נוער הגבעות, או שגרגמל הוא המזרחי המקופח ".

אז בניון עשה שירים על הדרדרסים, קישקשתא, חביתוש, מרקו - מה הלאה? שמתי לב שהגולשים לוחצים שייצא שיר על המומינים.

"מצטער לאכזב, אבל נראה לי שעמיר הוא מהדור שלא ידע את המומינים. היצירה הבאה היא על הסדרות 'צוות לעניין' ו'חידושים והמצאות'".

יש מצב שנשמע את אחד משירי הדרדסים בהופעה הבאה שלו?

"לא יודע, אבל עד שהלהקה תלמד לנגן שיר שהוא שחרר שלשום – הוא יוציא עוד חמישה נוספים לפייסבוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully