וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרי גנך

חברת טכנולוגיה פיתחה מדפסת תלת ממדית שמדפיסה פירות. מדפיסה ממה? מפירות. הו תודה לך עתיד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יאמי, עיגולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המדפסות התלת ממדיות הולכות ומשתכללות - הדפסנו כבר כל דבר אפשרי, גם בתחום האוכל, אבל בעיקר ממתקים מפוצצי כימיקליים, לא מוצרי טבע בסיסיים. כלומר, עד עכשיו: חברת Dovetailed מאוניברסיטת קיימברידג' טוענת שהמציאה "פירות טריים בהדפסה תלת ממדית". מה ששמעתם.

המדפסת שפיתחו ב-Dovetailed משתמשת בטכניקה שנקראת ספירה ("spherification"), באמצעותה ממצקים נוזלים לכדוריות דמויות ג'לי (זוכרים את קוויאר העגבניות שעשתה המתמודדת נוף בעונה האחרונה של מאסטר שף, בעזרת אגר-אגר? אז זה). היא בעצם ממצקת נוזלי פירות לכדי כדוריות קטנות עטופות קליפה בתהליך כימי, והתוצאה היא פירות קטנטנים בכל טעם שתרצו. כן, נוף חשבה על זה קודם, רק עם עגבניות.

נכון, אפשר להתווכח עד כמה התהליך של טפטוף ג'לי נחשב "הדפסה", אבל הרי אם כבר פותחים את הדיון הזה - כל מכונה שמפיקה תוצר תלת ממדי מחומרים שמוכנסים אליה יכולה להיחשב כמדפסת, גם מכונה לאפיית לחם. בנוסף, נשאלת השאלה אם באמת הפקנו פה "פרי טרי" כמו שמתעקשים באתר, או שבעצם עשינו פה תפוח אדמה מפירה. אפשר גם לשאול, למה לכל הרוחות נצא מדעתנו כדי לטפטף פירות מעורבבים עם חומר חומצתי על מצע של קלציום כלוריד כשאנחנו יכולים פשוט לחתוך תפוח.

והתשובה היא, כרגיל, כי זה מגניב. הפירות המודפסים יוכלו להיות בשימוש של שפים ליצירת מנות אלגנטיות ומיוחדות - חישבו למשל על סלט פירות, שפשוט ייראה מעכשיו כמו קערת סוכריות צבעוניות. אפשר לבחור לערבב מיצים של פירות שונים להדפסה אחת - וכך ליצור "פרי" חדש. אבל היתורון העיקרי ברור - עוד רעיון למשימה מותחת ב"מאסטר שף". אז מי אנחנו שנתנגד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המדפסת בפעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully