וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש קובע: ככל שנשים מפרסמות יותר פרטים בפייסבוק, כך הן יותר בודדות

מה הקשר בין חשיפה בפייסבוק לבין בדידות? מחקר אוסטרלי התגייס להבהיר את הסוגייה, אם כי לגברים בודדים הוא משום מה לא התייחס

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

האם את נוהגת לחשוף לעולם בפייסבוק את כל הסרטים האהובים עלייך, השירים האהובים עלייך, התחביבים ומערכות היחסים שלך? אז כנראה שאת צריכה להשיג לעצמך חבר. זו, פחות או יותר, השורה התחתונה של מחקר חדש מאוניברסיטת צ'רלס סטרט באוסטרליה, שחוקר את "הקשר בין חשיפת פרטים בפייסבוק של נשים לבין תחושת הבדידות שלהן". למה דווקא נשים נבחרו לייצג את הקשר בין פטפוט עצמי לבין בדידות? שאלה טובה. כנראה שעם כל הקידמה והטכנולוגיה, עדיין דחוף לנו לדבר על הדבר הפאתטי הזה שנקרא רווקות נואשות. אלינור ריגבי, רק בפייס.

המחקר אסף נתונים על 616 נחקרות בעלות פרופיל פתוח בפייסבוק, חצי מהן "בודדות" (לפי הגדרת המחקר) וחצי מהן "מקושרות" (ההחלטה אם משתמשת מסוימת היא בודדה או מקושרת נעשתה לפי הגדרת המשתמשות את עצמן בפוסטים שלהן). תוצאות המחקר: נשים בודדות נוטות לפרסם יותר מידע על עצמן ועל הדברים שמגדירים אותן: תחביבים, סרטים, ספרים וכולי, כמו גם לעדכן את סטטוס מערכת היחסים שלהן יותר. לעומת זאת, נשים בודדות שיתפו פחות את הדעות שלהן על דברים על הוול.

אז מה זה אומר עלינו בעצם? כלומר, על נשים בפייסבוק כי גברים ככל הנראה לא חשים בודדים וגם אם כן זה לא בא לידי ביטוי בפייסבוק וגם אם כן זה לא מצדיק מחקר כי לצחוק על נשים בודדות זה יותר כיף? במגזין הטכנולוגיה CNET מציעים תיאוריה לפיה כשאנחנו בודדים, אנחנו משתוקקים ליצור קשר עם אנשים שדומים לנו, למצוא חיבור עם מישהו אי שם בעולם שאולי מתאים לנו. לכן אנחנו חופרים לכולם על הטעם המוזיקלי שלנו, על הסדרה שאנחנו הכי אוהבים ועל איזו חיית מחמד יותר שווה לדעתנו, חתול או כלב. זו מעין השלכת חכה לעולם, בתקווה שנצליח לדוג נפשות תאומות. "אי שם בחוץ, חייב להיות מישהו שאוהב אותי. או לפחות, שאוהב את מה שאני אוהבת", כך הגדירו ב-CNET. זה אולי נכון, אבל עדיין לא מסביר למה לפי המחקר נשים בודדות פחות משתפות את הוול שלהן ואת הדעות שלהן מנשים מקושרות. אולי בגלל הרצון להסתיר את הדעות ואת הפוסטים המביכים מעיניו של מחזר פוטנציאלי?

בכל אופן, כדי לקבל את התמונה המלאה, נחכה בקוצר רוח למחקר על הקשר בין גברים בודדים לכמות החשיפה שלהם ברשת. למרות שיכול להיות שהקשר הזה יוגדר במילה אחת: פורנו.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully