וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנשים הכי חשובים באינטרנט: ג'ורג' בוש וביונסה

TECH

28.5.2014 / 9:33

אתר מגזין ה-TIME בחר את 100 האנשים שעל פי ערכי הוויקיפדיה שלהם מעוררים הכי הרבה עניין באינטרנט. מובילים את הרשימה: האפיפיור, מדונה ו... האלק הוגאן

מדונה. GettyImages
מקום שלישי: מדונה/GettyImages

בעוד מגזין הפרינט של TIME מכתיר בכל שנה את 100 האנשים החשובים והמשפיעים ביותר בעולם, באתר TIME המקוון התנדב הכתב כריס ווילסון לבדוק מי הם 100 האנשים (החיים) החשובים ביותר באינטרנט. הוא בדק את זה על פי הערכים שנכתבו על אישים בוויקיפדיה: ווילסון בנה אלגוריתם שמשלב בתוכו נתונים כמו מספר המילים שמופיעות בכל אחד מהערכים, מספר הפעמים שכל ערך נערך, מספר הקטגוריות בהן הוא מופיע וכו'. מתוך כל הנתונים שוקלל ציון המייצג את מידת העניין שאותה אישיות מעוררת באינטרנט וכמות ההתעסקות בה בוויקיפדיה.

הראשון בדירוג הרשימה הוא נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' וו. בוש, עם ציון משוקלל של 65.6. אחריו בסדר יורד - נשיא ארה"ב הנוכחי ברק אובמה ואמניות הפופ מדונה וביונסה. האפיפיור הקודם בנדיקטוס מופיע במקום ה-8, ואילו ליידי גאגא נדחקת למקום ה-36, עם ציון של 27.27, מקום אחד מעל הבלשן נעם חומסקי. אופרה ווינפרי במקום ה-95, וסוגר את הרשימה האופניסט לאנס ארמסטרונג, במקום ה-100.

אפשר לראות שהרשימה מורכבת בעיקר מדמויות בתרבות האמריקאית, משלושה תחומים עיקריים: פוליטיקה, מוזיקת פופ וספורטאים, או יותר ספציפית - מתאבקים. ווילסון מציין שהוא הופתע במיוחד לגלות במהלך המחקר עד כמה מפורטים ומושקעים ערכי הוויקיפדיה על מתאבקים מקצועיים, עובדה שהכניסה לא פחות מ-15 מתאבקים לרשימה.

לרשימה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully