וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: התינוקת החטופה נמצאה - הודות לפייסבוק

TECH

29.5.2014 / 11:58

ויקטוריה, תינוקת בת יומה, נחטפה מבית החולים על ידי אישה שהתחזתה לאחות. פוסטים שהפיצו המשטרה וההורים בפייסבוק הובילו למציאתה על ידי ארבעה גולשים נחושים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התינוקת ויקטוריה, מתוך עמוד הפייסבוק של אתר החדשות הקנדי CTV Montreal/מערכת וואלה!, צילום מסך

תינוקת שנחטפה מבית החולים יום אחרי הולדתה בקוויבק, קנדה, נמצאה הודות לארבעה צעירים קנדיים שזיהו את החוטפת בפוסט בפייסבוק - כך פורסם במגזין האפינגטון פוסט.

התינוקת ויקטוריה נחטפה מחדר הלידה על ידי אישה שהתחזתה לאחות בבית החולים, ומשטרת קנדה מצאה תיעוד שלה במצלמות האבטחה. המשטרה פרסמה הודעה לתקשורת ובה התמונה של החוטפת ותמונת מכוניתה, הפיצו את ההודעה בפייסבוק בבקשה מהציבור למסור כל פרט הידוע להם עליה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הודעת המשטרה לתקשורת. בתמונה: החוטפת בלבוש אחות, כפי שתועדה במצלמת האבטחה של בית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההודעה הופצה ברחבי הרשת החברתית, גם דרך עמוד הפייסבוק של ערוץ החדשות הקנדי CTV montreal. בינתיים, הורי התינוקת מליסה מקמהן וסימון בואקלר, הפיצו גם הם פוסט בפייסבוק עם תמונתה של ויקטוריה, בבקשה לעזרת ציבור הגולשים. "בבקשה עזרו לנו, הבת שלנו, בת פחות מיום, נחטפה. שתפו בדחיפות", נכתב בפוסט, שזכה בלמעלה מ-8,000 שיתופים:

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

ארבעה גולשי פייסבוק צעירים ראו את השיתופים וזיהו את החשודה בתור שכנה של אחת מחברתם. הם נסעו לביתה של החשודה וזיהו את המכונית מפרסומי המשטרה חונה בסמוך לבית. כשראו שהחשודה נמצאת בביתה, הזעיקו את המשטרה, שפרצו לדירה וחילצו משם את התינוקת בתוך שניות מעטות. ויקטוריה הוחזרה בריאה ושלמה להורים המאושרים, רגע שתועד בטלפון הנייד של אחד מארבעת המושיעים.

בפוסט פייסבוק שפרסמה האם לאחר מכן, בו היא מודה לגולשים שהפיצו את הפוסטים וכך סייעו למציאת בתה. "אלפי אנשים שיתפו את התמונות ברשת החברתית ללא הפסקה", כתבה, "וזה מה שהציל את ויקטוריה הקטנה שלנו. כל הקלקה, כל שיתוף תרם לכך. ארבעה אנשים מדהימים שהתמזל מזלנו לפגוש זיהו את החוטפת בפייסבוק, וזה מה שהוביל לכך שוויקטוריה נמצאת בזרועותינו עכשיו".

אחת מארבעת הגולשים שמצאו את התינוקת, מליזאן ברגרון, סיכמה את הפרשה בסרטון וידיאו שהעלתה לפייסבוק, בו מתועד הרגע שבו הוחזרה התינוקת ויקטוריה לזרועותיהם של ההורים ההמומים:

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully