וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדל קשקשת ברשת

TECH

4.6.2014 / 21:29

איזו השפעה יש לצפייה מרוכזת בסדרות על הצופים והיוצרים? האם אפשר לעשות כסף באינטרנט ומה תפקידו של מימון ההמון? שאלות אלו ואחרות יעמדו במרכז כנס ניו מדיה שיתקיים בשישי הקרוב בסנימטק תל אביב

התיישבתם פעם על ה-VOD או הורדתם עונה שלמה של סדרה באינטרנט וצפיתם בה במרתון? אתם יודעים שעשיתם את זה. מרתוני צפייה מרוכזת בעונות שלמות קיימים עוד משחר האימיול, ולאחרונה קיבלו חיזוק כשסדרות כמו בית הקלפים שחררו את כל העונה לרשת ביום אחד. לתופעה הזו יש שם: בינג'ינג. (Binge-watching) לפי ויקיפדיה, בסקר שערכה נטפליקס בתחילת השנה 73% מהנשאלים הגדירו בינג'ינג כצפייה רציפה בפרקים של סדרה אחת בטווח של בין 2 ל-6 פרקים.

איך צפייה מרוכזת משפיעה על הצופה? איך זה משפיע על היצירה? על הכתיבה לסדרה? על סופים של פרקים - האם צריך בכלל מתח בסוף פרק בסדרה שצופים בפרק הבא שלה בשנייה שהיא מסתיימת? - על השאלות האלו ינסה להשיב פאנל מומחים בכנס ניו מדיה בסוף השבוע - יום שישי, 6.6 בסנימטק תל אביב, שיערך כחלק מפסטיבל סרטי הסטודנטים הבינלאומי ה- 16.

סדרות רשת ומימון המון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך סדרת הרשת של אדם גולדמן, Whatever This Is/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוכרים את טור המימון המון שסיפר לכם על לי להב - שהיא גם היוצרת של הסרטון של לראות טלויזיה עם שרלוק שכבר מתקרב למיליון צפיות בתחילת הכתבה - ועל האתר patreon המאפשר תמיכה ביוצרים פר יצירה? אז גם היא וגם מייסד האתר, ג'ק קונטה,ישתתפו בכנס הניו-מדיה. הראשונה תדבר על תרבות מעריצים כז'אנר אינטרנטי וקונטה לא יגיע פיזית, אלא יתארח בפאנל דרך גוגל האנגאואט בפאנל שינסה לברר אם אפשר לעשות כסף מיצירה דיגיטלית.

דרך נוספת להשיג כסף ברשת היא כאמור מימון המון, ואחד מאורחי הפסטיבל יהיה אדם גולדמן, יוצר עצמאי שעומד מאחורי שתי סדרות רשת מצליחות, The Outs אשר השיג מימון דרך קיקסטארטר (יהיה מעניין לשאול אותו לגבי ההודעה שבסרטון המיידעת כי הסאונד של התוכנית לא חוקי והפרק מוצג במיוט) ו-Whatever This Is, המספרת על שני עוזרי הפקה מניו יורק המועסקים על הסטים של סדרות ריאלטי נוראיות.

מידע נוסף על כרטיסים, הרצאות, אורחים מחו"ל ומשתתפי הכנס ניתן למצוא בעמוד הפייסבוק של הכנס.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם האצבע על הדופק של כל מה שקורה היום בעולם סדרות הרשת והאינטרנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully