וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצנזורה על גוגל בסין נפרצה

TECH

5.6.2014 / 17:47

קבוצת האקרים סינית בשם GreatFire הצליחה לעקוף את הצנזורה הסינית על גוגל עם טריק פשוט אך מבריק: היא יצרה העתק של גוגל הלא-מצונזרת, ו"החביאה" אותו באמזון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוגל המזוייף/מערכת וואלה!, צילום מסך

אקטיביסטים סיניים הצליחו "לפרוץ" את גוגל בסין - או לפחות, לעקוף את הצנזורה של השלטון בצורה די מתוחכמת, כך מדווח אתר החדשות Tech in Asia. מנוע החיפוש גוגל לא חסום לגמרי בסין, אך הרבה מאוד נושאים שמגוגלים בו נתקלים בעמודי שגיאה, בגלל צנזורה כבדה שמוטלת עליהם. קבוצה של האקרים בשם Great Fire שמתנגדים לצנזורה החליטו באופן סמלי, יומיים לפני ציון החצי-יובל לאירועי כיכר טיין-אן-מן ב-1989, בהם מחו אזרחים סינים נגד עריצות השלטון ודרשו דמוקרטיה.

אנשי GreatFire בעצם יצרו אתר-מראה לגוגל המקורי, המעתיק ממנו את כל האינפורמציה המוצגת בו ללא צנזורה, כשהאתר יושב על השרת של אתר אמזון ומשתמש בדומיין שלו ושל גוגל. כך שכדי לחסום את אתר המראה, שלטונות סין יצטרכו לחסום לחלוטין את אמזון - צעד כמעט בלתי אפשרי במדינה שמתבססת בעיקר על קשרי מסחר עם שאר העולם.

מגזין Tech in Asia בדק את מנוע הגיגול המזוייף, על ידי כך שחיפש בו את המושג "אירועי כיכר טיין-אן-מן ב-1989" - אחד מהמושגים שהשלטון הסיני מצנזר בחומרה, ואכן התקבלו תוצאות מלאות בנושא. נכון לכתיבת שורות אלה, אתר-המראה הסיני לגוגל עדיין קיים, לפחות עד שהצנזורה הסינית תמצא דרך לעקוף את המכשול שהציבה GreatFire בפניה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוצאות החיפוש של TechinAsia על "אירועי כיכר טיין-אן-מן ב-1989"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully