וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל טוב: מחשב הצליח לעבור את מבחן טיורינג

TECH

9.6.2014 / 9:38

המחשב הצליח "לעבוד" על שליש מהבוחנים ולשכנע אותם שהוא בעצם ילד בן 13. האם נמצאה תוכנה בעלת "בינה מלאכותית"?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הסרט "AI אינטליגנציה מלאכותית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תכירו את יוג'ין גוסטמן: ילד אוקראיני בן 13, אוהב המבורגרים וממתקים ואבא שלו הוא גניקולוג. סתם, הוא בעצם מחשב שהצליח להתבטא ולהגיב בדיוק כמו ילד אנושי ספונטני בצ'יטוט עם הבוחנים שלו, עד שהצליח לשכנע שליש מהם שהוא אכן ילד אמיתי - כלומר, עבר את מבחן טיורינג, כך מדווח מגזין The Verge.

מבחן טיורינג הומצא על ידי מדען המחשבים אלן טיורינג בשנת 1950, והוא משמש מדד לבינה מלאכותית של מכונות. על פי המבחן, מקיים הבוחן או הבוחנים שיחה כתובה עם אדם ושיחה כתובה עם מכונה במקביל, מבלי לדעת מי זה מי, ומנסה לנחש מי היה האדם ומי המכונה. אם לפחות שליש מהבוחנים הוטעו על ידי המכונה - היא עוברת את מבחן טיורינג. התהליך הזה נותר שנוי במחלוקת בקרב קהילת המדענים - בטענה שגם אם מחשב מצליח לחקות שפה אנושית, עדיין אין לו את האינטואיציה להבין שפה אנושית, ולכן אין כאן באמת "בינה" מלאכותית.

במהלך ההיסטוריה נוסה מבחן טיורינג כמה פעמים על מחשבים במידות הצלחה שונות, אך לא הצליחו לעבור את מחסום ה-30 אחוז שכנוע שדרוש כדי לעבור את המבחן רשמית. בשבת האחרונה הצליחה התוכנה "יוג'ין גוסטמן" לשטות ב-33 אחוז מהבוחנים - ולראשונה בהיסטוריה, עברה את המבחן.

את תוכנת "יוג'ין" פיתח צוות אוקראיני בהנהגת ולדימיר וסלוב ויוג'ין דמצ'נקו, והיא הוצגה בתחרות מתכנתים של אוניברסיטת רידינג בלונדון שנערכה בסוף השבוע. היא כמעט עברה את מבחן טיורינג כבר לפני שנתיים עם אחוזי הצלחה של 29 - קרוב, אבל לא מספיק. השבוע, סוף סוף, הפך "יוג'ין" לילד אמיתי. לפחות, בעיני שליש מאיתנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully