וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענב גנד גלילי תובעת את "צינור לילה" ואת עידו קינן על לשון הרע

במשך חצי שנה קהילת האינטרנט צחקה על המרצה ענב גנד גלילי ועל ההרצאה שהיא נתנה על אבטחת מידע - בטענה שההרצאה היא כולה "שטויות". עכשיו מגיעה התביעה בגין לשון הרע

מתוך ההרצאה של ענב גנד גלילי. יוטיוב, צילום מסך
מתוך ההרצאה של ענב גנד גלילי/צילום מסך, יוטיוב

חצי שנה אחרי שפרשיית "ענב גנד גלילי" באה לעולם, מגיע כתב התביעה: גנד גלילי, שהפכה לסוג של בדיחה אינטרנטית בקרב גולשים ובלוגרים, תובעת כעת את עלבונה מלא פחות מ-26 אנשים, ביניהם גיא לרר מנחה "צינור לילה", בלוגר הרשת עידו קינן ועוד שלל גולשים שפרסמו סטטוסים עוקצניים כלפיה.

הכול התחיל, כאמור, לפני כחצי שנה, כשברשת החלו לעבור מיד ליד סרטונים המתעדים הרצאה של ענב גנד גלילי, אישה המציגה את עצמה כ"מומחית סייבר". להדיוטות, זו נראית כמו הרצאה מקצועית: גנד גלילי מדברת בביטחון ובשטף על אבטחת מידע, על רשת עמוקה וזורקת שלל מושגים מעולם התכנות. אבל גולשים שהגדירו את עצמם כמביני דבר החלו להפיץ את הסרטונים בטענה שמדובר בג'יבריש מוחלט: לדבריהם גנד גלילי מערבבת מושגים שאין ביניהם קשר, ממציאה עובדות ואף מסתמכת על מצגת שנוצרה בכלל בתור מתיחה באתר פורצ'אן. ועל כל הקשקוש הזה, כתבו מפיצי הסרטונים, היא עוד גובה 150 שקלים לראש.

(אחד הסרטונים ביוטיוב, המציג קטעים נבחרים מההרצאה:)

"ביצעו 'אונס קבוצתי' בשמה הטוב"

עד מהרה הפך השם "ענב גנד גלילי" לשם מוכר ומושמץ בפי אנשי קהילת האינטרנט, ומטבעות לשון מתוך הרצאתה (כמו "זה לינוקס" ו"לרפלק") הפכו למם קבוע. עידו קינן פרסם פוסט בבלוג שלו, "חדר 404", בו הוא מכנה את ההרצאה "סטנדאפ" וכתב "עולם הטכנולוגיה מלא באנשים שלא מבינים בטכנולוגיה, אבל יודעים לדבר בלשון חלקלקה ולמכור למנכ”לים שחותמים על הצ’ק תחושה שהם כן". בתכנית "צינור לילה" עסקו בפרשה כמה וכמה פעמים, כשהמנחים מתלוצצים על חשבון גנד גלילי וקוראים להרצאה שלה "שטויות" ואומרים ש"אין טיפת היגיון בבמה שהמרצה הזאת אומרת". גולשים אחרים פרסמו פוסטים וממים שצוחקים על הפרשה.

כל הנ"לים הם כעת נתבעים על ידי גנד גלילי בגין לשון הרע. עידו קינן פרסם אמש ב"חדר 404" את כתב התביעה המלא, בו נטען שבעקבות ה"השמצות ודברי הבלע" שנכתבו עליה, אשר פגעו בשמה הטוב, איבדה גנד גלילי את מקור פרנסתה. כתב התביעה מתאר ברוב פיוט כיצד הנתבעים ניצלו את כוחם התקשורתי כדי "לתת גיבוי לאותם פחדני פרסום שממחשכים ירו את חצי התרעלה" ואיך הם "ביצעו 'אונס קבוצתי' בשמה הטוב של הנתבעת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

10,000 שקלים על פרסום ממים הומוריסטיים בנושא

כאמור, כתב התביעה אינו כולל רק אנשי תקשורת מקצועיים כמו קינן ולרר, אלא גם גולשים מן השורה שפרסמו בעמוד האישי שלהם ממים על הפרשה, או כתבו דברים כמו "ההרצאה המצחיקה ביותר ביקום!" ו"היא מדברת שטויות בלי קשר חייבים לראות". כתב התביעה מציין גם כמה לייקים קיבל כל אחד מהסטטוסים, מתאר בפרטי פרטים כיצד נראה כל מם קריקטורי שפורסם ומציין כי על גנד גלילי היה להשקיע מאמצים לא מבוטלים כדי לאתר את אותם גולשים, שהסטטוסים שלהם הופיעו בכתבות בטשטוש שמם.

כותבי הסטטוסים נדרשים לשלם לפי התביעה כל אחד סכום שבין 10,000 שקלים ל-30,000 שקלים. בנוסף, כתב התביעה דורש שכל אחד מהם יחוייב שלא לפרסם יותר דברים דומים ולהסיר כל אזכור וכל מם בנושא.

על פי חוק איסור לשון הרע, אין לפרסם דבר שעלול להשפיל אדם בעיני הציבור או לפגוע במשלח ידו. אלא שאם בהרצאתה של גנד גלילי אכן נאמרו "שטויות" ודברים לא נכונים, יכולים אנשי התקשורת הנתבעים לטעון כי "אמת דיברתי", וכי זכותם להזהיר את הציבור מפני מעשה שרלטנות. לגבי אנשים פרטיים שפרסמו בעמוד שלהם פוסטים וממים שצוחקים על הפרשה, קשה להעריך עד כמה פוסטים אישיים בפייסבוק יכולים ללהיפסק כ"לשון הרע", אם כי זה לא חסר תקדים. בכל מקרה,כבר נפסק בעבר שקריקטורות ובדיחות אינן יכולות להיחשב כ"לשון הרע" אם ברור שמדובר בבדיחות.

בינתיים באתר "אינטרנט ישראל" קרא בעל האתר רן בר-זיק לגולשים להצטרף ולסייע לנתבעים, על ידי הוכחת הימצאותן לכאורה של שגיאות וטעויות בהרצאה בת השלוש שעות של גנד גלילי. הוא פתח מסמך גוגל דוקס שנועד לרכז את כל הטעויות שימצאו בה הגולשים, על מנת שהנתבעים יוכלו להשתמש בו כדי להגן על עצמם בבית המשפט.

תגובות

עו"ד שלומי נרקיס, המייצג את גנד גלילי: "כתב התביעה מדבר בעד עצמו. כל עניין כזה או אחר יתברר בבית המשפט".

גיא לרר, "צינור לילה": "אנחנו נגיב רק כשנתחבר למסד הנתונים של הדיפווב ולפני שנמצא תגובה הולמת בדארקנט של התור. לינוקס".

עידו קינן, "חדר 404": "תגובתי תתרפלק, כמקובל, במריאנה'ז ווב".

  • עוד באותו נושא:
  • לשון הרע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully