וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי הכס ברשת

לכבוד סוף העונה הרביעית אספנו את מיטב יצירות המעריצים והקטעים הויראלים ברשת. מהתשובה של ג'ורג' ר.ר. מרטין לקצב הכתיבה שלו ועד שיר הפתיחה מבוצע על ידי עיזים והודור כדמות של דיסני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אינך יודע כלום יוני שלג/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעם היה נהוג לומר שהאינטרנט זה רק פורנו וחתולים. זה כבר לא נכון. האינטרנט מלאה בפורנו, חתולים, וסרטוני "משחקי הכס". בפארודיות, בדיחות, יצירות מעריצים וביצועים של שירי הפתיחה של הסדרה אפשר היה למלא אינטרנט או שניים, ומובן שבלתי אפשרי למנות את כולם. בחרנו כמה מהדברים המוצלחים ביותר שאפשר למצוא באינטרנט המתייחסים לסדרה שבעצמה מכילה לא מעט פורנו וחתולים. כלומר חתולים גדולים כאלו עם כנפיים שיורקים אש.

כתוב כמו הרוח

השיר הזה כבר בן שנתיים, והפך לסוג של קלאסיקה. הבעיה הגדולה ביותר של "משחקי הכס" היא, כידוע, מהירות הכתיבה – או ליתר דיוק, איטיותה – של ג'ורג' ר. ר. מרטין. לאיש לוקח חמש-שש-שבע שנים לסיים ספר, וכבר בכלל לא בטוח שהוא יסיים את סדרת הספרים לפני שהסדרה תדביק אותה. השיר הבא מפציר בחן בג'ורג': בבקשה, רק כתוב קצת יותר מהר.

למעשה, השיר הזה נעשה ידוע עד כדי כך שבאחת ההופעות של להקת הגיקים המבצעת אותו הגיח לבמה ג'ורג' ר. ר. מרטין – האחד, היחיד, המקורי – כדי להגיב על השיר. ואז גם הסופר ניל גיימן הצטרף, מה שהופך את ההופעה הזאת לאירוע הגיקי ביותר שאירע אי פעם ביקום כלשהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אם דיסני היו עושים את משחקי הכס

דמויות ממשקי הכס כסרטים של דיסני. פייסבוק, צילום מסך
הודור/צילום מסך, פייסבוק

שני אמנים ברזילאים מציירים את דמויות "משחקי הכס" כפי שהיו נראות אילו היו מככבות בסרטי דיסני משלהם, והתוצאה גורמת לנו לייחל לראות גירסה של דיסני לסדרה כולה. את אלסה, בעלת כוחות הקרח מ"לשבור את הקרח", החליף מהלך-לבן – אבל הכוכבים האמיתיים הם אריה וסנדור קלגיין, והעוף. יוסרטו ומיד.

אוברין נגד ההר, הגירסה המוצלחת

זהירות, ספוילרים: הרגע הטראומטי ביותר בעונה הזאת היה כמובן הקרב של אוברין מארטל, יקיר האומה, מול "ההר", ותוצאותיו. מי בכלל זוכר עכשיו שג'ופרי מת בתחילת העונה?
אבל לא היה בקרב הזה שום דבר שקצת עריכה נכונה לא יכולה לתקן. הנה, גירסת ההפי-אנד, המשמחת והמאושרת של הסצינה. אתם לא מרגישים הרבה יותר טוב עכשיו?

וזה לא היה הקטע היחיד העונה שאפשר לשפר עם קצת שינוי בפסקול:

נאום ההגנה של טיריון, גירסה מוזיקלית

School of Thrones

המקום היחיד שיותר מלא באכזריות, תככים ואי צדק מווסטרוז הוא בית ספר תיכון ממוצע. הסדרה המושקעת הזאת, של שלושה סרטונים, שמשלבים בין שתיים מהיצירות המהפכניות, הגדולות והאכזריות של המאה: "משחקי הכס" ו"ילדות רעות". הסטארקים, כמובן, הם החננות של השכבה – ואות הפתיחה מרשים ביותר.

מיתות יפהפיות

משחקי הכס eddard stark beautiful death. בלוג: beautiful death, צילום מסך
נד סטארק, לא נשכח ולא נסלח/צילום מסך, בלוג: beautiful death

"משחקי הכס", כידוע, מצטיינת בסצינות מוות: רבות, מגוונות ומזוויעות. הטאמבלר "Beautiful Death" מוקדש לאותם מקרי מוות: עבור כל פרק בכל עונה של הסדרה עוצב פוסטר המוקדש לדמות שמצאה את מותה באותו פרק, ולאופן שבו נהרגה. יפהפה ונוגע ללב.

סע בלאניסטר, לבש סטארק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמיד מחזירים חובות/מערכת וואלה!, צילום מסך

המעצב הישראלי מורדי לוי הפך את הבתים השונים של ווסטרוז לחברות, ועיצב להם לוגואים, העניק להם סלוגנים ונתן לכל חברה את תחום העיסוק ההולם אותה. וזה יצא מושלם. שנצא לאכול משהו בטארגריין?

טם טם טדדם טם טדדם טם טדדם טם

יש מיליון ושש, בערך, גירסאות לנעימת הפתיחה. אפשר למצוא אותה מנוגנת בפסנתר, בגירסת מטאל, מנוגנת על כוסות יין, מבוצעת על ידי חתולים ועל ידי עיזים. מכל הגירסאות השונות החביבה עלינו היא גירסת האקפלה הזאת, של 2for6 – גם משום שהיא מצוינת, וגם משום שהיא ישראלית לחלוטין. כל הלוקיישנים בקליפ – המייצגים את המקומות השונים ברחבי עולם ווסטרוז – צולמו בנקודות שונות ברחבי הארץ.

אבל כמובן, המדויק והמצחיק ביותר הוא שיר הפתיחה האמיתי של הסדרה – גם הוא, תוכלו לשים לב, יצירה ישראלית:

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully