וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האשטאג למען החטופים

14.6.2014 / 20:30

עוד לפני שנודע מה עלה בגורל שלושת הנערים שנחטפו בגוש עציון כבר החל המאבק על דעת הקהל בעולם. ההאשטג bring back our boys# קורא לגולשים להביע את התמיכה שלהם בהחזרתם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
צילום מסך עמוד הפייסבוק Bring Back Our Boys -IL/מערכת וואלה, צילום מסך

אירוע חטיפת שלשות הנערים: נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח מבעיר ביממה האחרונה את הרשתות החברתיות ויש כבר עמוד בפייסבוק הקורא לגולשים להצטלם עם תמונה שלהם ושלט המכיל את הכיתוב: Bring Back Our Boys.
מטרת העמוד היא לעורר את התודעה והתקשורת הבינלאומית לחטיפת ילדים ישראלים על ידי ארגון טרור והשגת התמיכה הבינלאומית למען שחרורם.

זהו כבר גלגולו השני של העמוד לאחר שהעמוד המקורי צבר אתמול אלפי לייקים אבל הוסר מהאוויר, אולם הוחזר מאוחר יותר לאוויר וכעת יש שני עמודים.

מאחורי העמודים עומדת קבוצת סטודנטים ישראלים. לדברי אחד מהם, אלמוג טורג'מן: "ארגונים אנטי ישראלים דיווחו עלינו לפייסבוק אבל הצלחנו להחזיר את הדף. העמוד המקורי הוסר והוחזר על ידי פייסבוק לאחר בדיקה שלהם שהדף עומד בתנאי המשתמש".

עדיין לא ברור מה עלה בגורל הנערים אולם המלחמה על דעת הקהל ברשתות החברתיות והנסיון להגביר את המודעות לנושא בעולם לא מחכה למסקנות רשמיות. גופים ישראלים רשמיים דוגמת הטוויטר של דובר צה"ל התגייסו לשיתוף ההאשטג להחזרת הנערים. אולם כפי שקרה לאחרונה למשטרת ניו -יורק, באינטרנט מקרים כאלו יכולים לחזור כמו בומרנג ולהשיג תוצאות הפוכות. ואכן בחיפוש תחת ההאשטאג בטוויטר ניתן למצוא גם גולשים התומכים בצד הפלסטיני ומשתמשים בפעילות לעלות את המודעות דווקא לגורל ילדים פלסטינים ולגנות את פעילותה של ישראל.

ואם ההאשטאג הזה נשמע לכם מוכר, זה רק מפני שהוא מתכתב עם תגובת הרשת לאירוע חטיפה מצער אחר שבו נחטפו 273 נערות ניגריות בידי ארגון הטרור "בוקו חראם". בעקבות חטיפת הנערות החל קמפיין ברשתות החברתיות שהפך לויראלי תחת ההאשטאג Bringbackourgirls# ואף נטלו בו חלק מפורסמים רבים דוגמת מישל אובמה ואנג'לינה ג'ולי.

bring back our boys. מתוך עמוד הפייסבוק, צילום מסך
תמונות שהעלו גולשים תחת ההאשטג להחזרת הנערים/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק
  • עוד באותו נושא:
  • האשטאג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully