וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפייסבוק סוער סביב פרשת החטופים: מי אשם?

פוסטים שמאשימים את ההורים על שנתנו לילדיהם לנסוע בטרמפים, ומם שמציג את ביבי ובנט בתור ה"חוטפים" - הדיונים ברשת החברתית בנקודת רתיחה

אסונות לאומיים בדרך כלל מאחדים אותנו לרגע, לפחות למראית עין, ומחנות כל הצדדים מנמיכים קצת את הווליום בוויכוח שלהם ומפגינים סולידריות מנומסת. אבל נראה שפרשת החטיפה של שלושת הנערים בחברון דווקא מלבה את האש בין הצדדים. השיח בפייסבוק בוער כרגע סביב שאלת ה"מי אשם במחדל", והתשובות המוצעות לא אחת מעוררות זעם.

עיתונאי "ידיעות אחרונות" רענן שקד, למשל, כתב פוסט ביום שישי שלשונו "ברגעים כאלה, לבו של כל הורה בישראל אומר לו אותו דבר: פאק, המטורללים האלה לוקחים איתם את הילדים שלהם לגור בשטחים". לאחר שכמה גולשים התרעמו על הכתוב, במיוחד הגולש יותם זמרי ששיתף את הדברים, מיהר שקד להסיר את הפוסט.

פוסטים בנושא החטופים בפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
מתוך העמוד של יותם זמרי, פייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

זמרי, אושיית פייסבוק ידועה המזוהה עם מחנה הימין, לקח על עצמו לקבץ עוד התבטאויות דומות ברשת בפרט ובתקשורת בכלל, כמו הפוסט של עיתונאי "הארץ" חיים לוינסון ("אין להם הורים שיתנו להם כסף לאוטובוס?"), ומם שיצר עמיר שיבי, ממיסט מוכר המזוהה עם השמאל, שמתאר את בנימין נתניהו ונפתלי בנט כאחראים על החטיפה. "אם תמונות של רבין במדי אס אס זו הסתה לרצח, גם זו", כתב זמרי. גם בתגובות למם עצמו, זועמים גולשים על המשתמע מתוך התמונה.

פוסטים בנושא החטופים בפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
מתוך העמוד של עמיר שיבי, פייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

גם חברת הכנסת שולי מועלם שיתפה פוסט שמאשים את החטופים, שכתב גולש בשם נועם בן עטר, אשר - לדברי מועלם - משרת בדובר צה"ל. "למה כל המדינה צריכה להיות על הרגליים בגלל חבורת מפגרים שגרים בכלל בחו"ל?" כתב בן עטר, ומועלם מאיימת: "תתחיל לחשוב מה לעשות באזרחות. אני מתכוונת לדאוג לזה באופן אישי".

הקומיקאי והיוצר תומר שרון התייחס גם הוא לפוסטים מהמשמאל שעוסקים בנושא הטרמפים ובאשמת החטופים:

וגם עיתונאי "בשבע", אבי סגל:

כתב חדשות ערוץ 2 עמית סגל כתב בין השאר כי "אחרי שעות שידורים אפשר לחשוב שחטיפות באות לעולם לא בגלל תכנון של ארגוני טרור אלא כתוצאה ממוקדנים רשלניים במשטרה ונערים שתופסים טרמפים":

ואילו עיתונאית "ידיעות אחרונות", צליל אברהם, פרסמה פוסט ארוך המתאר באופן אמביוולנטי את הסוגייה סביב "טרמפים - כן או לא":

בעקבות ההתעסקות האינטרנטית ב"כן טרנמפים לא טרמפים" ו"כן התנחלויות לא התנחלויות", פורסמו כמה פוסטים שקראו לגולשים "שימו ברקס רגע", כמו שכתב העיתונאי אראל סגל, שסיכם ב" כשנסראללה דיבר על ישראל כישות העומדת על קורי עכביש, הוא לא התכוון להי-טק, כיפת ברזל או סיירת מטכ"ל, הוא כיוון לטינופת שעפה פה מצד לצד":

גם כתב NRG איתמר פליישמן השתמש בדימוי קורי העכביש בפוסט שלו, שקרא קצת יותר בבוטות לגולשים "פשוט סתמו":

בינתיים החל קמפיין רשת למען החטופים, שביקש מגולשים להצטלם עם שלטי "Bring back our boys" כדי לעורר מודעות לפרשה ברחבי העולם, ובו עלו כבר מאות תמונות בסגנון. גם סלבס שונים הצטרפו להאשטאג #bringbackourboys בטוויטר והצטלמו עם שלטים. אך גם הקמפיין לא חמק מביקורת ברשת, וכתבת MAKO לירון שמם כתבה בפייסבוק:

וגם ג'ודי ניר מוזס צייצה: "מפורסמים יקרים, עשו טובה לכם ולנו, רק אל תתחילו להצטלם עם שלטים: שחררו את הנערים, המחבלים ממש לא מזהים אתכם וזה יריח מרצון לפירסום עצמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully